March 19, 2003
Som sagt..
Lånade ut mitt legg till en snubbe och han åkte fast.
Nån annan som har erfarenhet av det?
Snubben sitter för närvarande i ryssland och häckar.
Han ska typ få ha telefon förhör med polisen.
Enda anledningen att de inte ringt mig är troligen för de inte får tag i nått nummer att nå mig på, då jag inte har vanlig hem tele.
Från polisens sida.
Jag har lånat ut min legitimation till en kompis. Är det olagligt?
Den som lånar ut sin identitetshandling till någon annan gör sig skyldig till missbruk av urkund och kan dömas till böter eller fängelse i högst sex månader. Är brottet att anse som grovt kan man dömas till fängelse i högst två år.
Fick också ett brev hem från polisen.
Missbruk av urkund
*Att LÅNA eller LÅNA UT legitimation är ett brott och det t.ex. används för att komma in på krogen.
*Brottet är missbruk av urkund.
*En polisanmälan leder alltid till förhör hos polisen.
*Brottet missbruk av urkund ger höga dagsböter.
*En dom innebär alltid att man hamnar i brottsregistret.Att finnas i brottsregistret kan ibland medföra svårigheter i många olika sammanhang, t.ex. om man söker vissa jobb eller vill studera utomlands.
March 19, 2003
Heh ska klargöra lite små saker.
För de första så lånade jag ut det i sommras och sen plötsligt så flyttade han utan att jag visste om det.
Det andra var att han inte åkte fast med det i ryssland utan här i sverige, det var så att han var på besök i sverige igen och då passade han på att använda legget och åkte fast med det.
Sen så sa muppen att jag hade lånat ut det till han.
Hade ingen aning om att han var på besök i sverige förens jag fick ett mess som frågade om polisen hade hört av sig.
När han pratade med polisen så sa det att han möjligen skulle bli förhörd på det svenska konsulatet i ryssland.
Jag kanske förklarade korkat så det lät som han åkte fast i ryssland, sorry.
June 23, 2002
BarateaU wrote: Heh ska klargöra lite små saker.
För de första så lånade jag ut det i sommras och sen plötsligt så flyttade han utan att jag visste om det.
Det andra var att han inte åkte fast med det i ryssland utan här i sverige, det var så att han var på besök i sverige igen och då passade han på att använda legget och åkte fast med det.
Sen så sa muppen att jag hade lånat ut det till han.
Hade ingen aning om att han var på besök i sverige förens jag fick ett mess som frågade om polisen hade hört av sig.
När han pratade med polisen så sa det att han möjligen skulle bli förhörd på det svenska konsulatet i ryssland.
Jag kanske förklarade korkat så det lät som han åkte fast i ryssland, sorry.
Vilken kompis.. åh vilken jubel*****. Finns fan inga ord för det. Om han beter sig som ett arsle kan du också bete dig som ett, bara säga att han tog det ifrån dig eller att du tappade det.
3 Guest(s)