Lånade ut legget och personen åkte fast.|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Lånade ut legget och personen åkte fast.
desdecado
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 700
sp_UserOfflineSmall Offline
786877
December 1, 2004 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: Beror lite på hur illa jag råkar ut, får jag böter o skit så säger jag att han har stulit de av mig.

Klarar jag mig utan problem så låter jag de vara.

Varför har du inte anmält legget stulet om det var ett halvår sedan (om du vill att någon ö.h.t ska tro att det är stulet)?

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
786886
December 1, 2004 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Spidey wrote: [quote=Akatosh]Jag kan inte fatta VARFÖR man lånar ut ett leg? Det är ju något av det dummaste man kan göra, tycker du borde åka fast. Kanske det lär dig...

håller med faktiskt :blink:

Tycker också det var dumt. Vad åkte polaren fast för föresten?

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
786897
December 1, 2004 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: [quote=Spidey][quote=Akatosh]Jag kan inte fatta VARFÖR man lånar ut ett leg? Det är ju något av det dummaste man kan göra, tycker du borde åka fast. Kanske det lär dig...

håller med faktiskt :blink:

Tycker också det var dumt. Vad åkte polaren fast för föresten?

Åkte han inte fast för det för att han hade försökt använda det men de gick inte på det, eller fattade jag fel?

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
786898
December 1, 2004 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Eftersom jag har körkort så har jag inte saknat de vanliga legget.

Det skulle väll kunna vara så att man tappat det utan att vara medveten om de 😀

Han skulle gå ut på krogen och så började vakterna bråka om att de inte var han så fick de tillkalla polisen då polaren värkligen försökte övertala vakterna att de var han på legget.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
786899
December 1, 2004 - 8:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Smidigt att skriva detta på ett svenskt internetforum..

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
786907
December 1, 2004 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Om du säger att han har stulit det av dig eller liknande så kommer du klara dig om dom tror på dig. Din polare kommer torska hur ni än gör.

FonzzziE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1329
786915
December 1, 2004 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

du ska anlita advokat. samt på förhöret så ska du svara på deras frågor med ett lätt svar - " tala med min advokat"
i förväg ska du tala med advokaten om vad han ska "driva igenom" säg att han stal d från dej.. det är ditt ord mot hans,.(till advokaten)

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
786922
December 1, 2004 - 9:09 pm
sp_Permalink sp_Print

FonzzziE wrote: du ska anlita advokat. samt på förhöret så ska du svara på deras frågor med ett lätt svar - " tala med min advokat"
i förväg ska du tala med advokaten om vad han ska "driva igenom" säg att han stal d från dej.. det är ditt ord mot hans,.(till advokaten)

Har du sett det där i nån amerikansk tv-serie eller?

OnT: Som några tidigare sagt; Säg att du tappat det/han snått det... Enda sättet tror jag...

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
786923
December 1, 2004 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: [quote=FonzzziE]du ska anlita advokat. samt på förhöret så ska du svara på deras frågor med ett lätt svar - " tala med min advokat"

OnT: Som några tidigare sagt; Säg att du tappat det/han snått det... Enda sättet tror jag...

Men då kommer dom inte tro honom,dom kommer fråga varför du inte anmälde det stulet då ju...

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
786924
December 1, 2004 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: [quote=FonzzziE]du ska anlita advokat. samt på förhöret så ska du svara på deras frågor med ett lätt svar - " tala med min advokat"

Det är så det funkar. De kan inte bevisa motsatsen, det är ord mot ord.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
786925
December 1, 2004 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

asså.. orutinerat av er båda, ska man låna ut något (andra brott funkar detta också på men iaf) så ska man alltid prata ihop sej om hur man ska förklara det om det går fel

regler som alltid gäller om han och ni räknar varandra som vänner kompanjoner whatevr

1. man ska aldrig lägga skulden på någon annan eller nämna andra namn under ett förhör (ist. kan man använda alias (om du absolut måste) typ som snorre eller något som inte har något att göra med personen i fråga (som du inte vill ge namnet på))

2. om du åker fast med någon annans fordon och du inte har rätt att använda det for whatever reason (alkohol, inget körkort, inte åldern inne, whatever)
ska du säga att du stal det, tog nycklarna på en fest ja nästan vad som helst betona bara att du känner ägaren av fordonet

det är väl i huvudsak dessa som du kan använda eller som berör dej ni får ju förstås snacka ihop era historier en del men det kommer säkert gå bra

good luck

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
786926
December 1, 2004 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Kompisen har varit hemma hos honom. Legget har legat i en låda och inte saknats pga innehav av körkort... Nått sånt.. Situationen är inte lätt!
Ingen story är helt vattentät tyvärr...

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
786927
December 1, 2004 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=Adam][quote=FonzzziE]du ska anlita advokat. samt på förhöret så ska du svara på deras frågor med ett lätt svar - " tala med min advokat"

Det är så det funkar. De kan inte bevisa motsatsen, det är ord mot ord.

Han hade ett körkort, och han trodde att han förlagt det uppe på vinden, och orkade inte leta.
Svårt? 😉

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
786929
December 1, 2004 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

:)R :^o :D/

FonzzziE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1329
786938
December 1, 2004 - 9:23 pm
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: [quote=Adam][quote=FonzzziE]du ska anlita advokat. samt på förhöret så ska du svara på deras frågor med ett lätt svar - " tala med min advokat"

Men då kommer dom inte tro honom,dom kommer fråga varför du inte anmälde det stulet då ju...

eller så säger han att han "blivit av me" men trodde att d låg henmma ngnstans men så slutar han me d ..

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
786949
December 1, 2004 - 9:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker det är jäkligt dumt att låna ut legget från första början..

Som man bäddar får man ligga i princip.

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
786952
December 1, 2004 - 9:31 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Smidigt att skriva detta på ett svenskt internetforum..

Det är nog en drös som råkar ut för detta dagligen, så jag är nog inte ensam om detta.

Sant att de kanske inte var så klokt att skriva, men hur ska de verifiera att det är jag som har skrivit detta ;).
Kan vara vem som helst, sitter inte heller på min egna anslutning så ip'n leder inte hit där jag sitter. Kan vara nån som hackat mitt NH konto.

There is no end to the possibility, eller nått.

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
786957
December 1, 2004 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Akatosh wrote: Jag kan inte fatta VARFÖR man lånar ut ett leg? Det är ju något av det dummaste man kan göra, tycker du borde åka fast. Kanske det lär dig...

mm... ursäkta om jag låter elak eller cynisk, men jag trodde alla visste att det var ett brott att låna ut leg/id... nästan så man får skylla sig själv...
håller alltså med Akatosh

meen men, vi kan ju starta en klubb för folk som är med i brottsregistet

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
786958
December 1, 2004 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: [quote=Akatosh]Jag kan inte fatta VARFÖR man lånar ut ett leg? Det är ju något av det dummaste man kan göra, tycker du borde åka fast. Kanske det lär dig...

mm... ursäkta om jag låter elak eller cynisk, men jag trodde alla visste att det var ett brott att låna ut leg/id... nästan så man får skylla sig själv...
håller alltså med Akatosh

meen men, vi kan ju starta en klubb för folk som är med i brottsregistet

Haha du åkte ju in där för ett par sketna byxor - pundskalle.. 😀 😀 😀

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
786990
December 1, 2004 - 10:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Haha du åkte ju in där för ett par sketna byxor - pundskalle.. 😀 😀 😀

vad var det du kallade din mamma?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 363
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL