July 14, 2003
BarateaU wrote: Beror lite på hur illa jag råkar ut, får jag böter o skit så säger jag att han har stulit de av mig.
Klarar jag mig utan problem så låter jag de vara.
Varför har du inte anmält legget stulet om det var ett halvår sedan (om du vill att någon ö.h.t ska tro att det är stulet)?
June 23, 2002
Marcan- wrote: [quote=Spidey][quote=Akatosh]Jag kan inte fatta VARFÖR man lånar ut ett leg? Det är ju något av det dummaste man kan göra, tycker du borde åka fast. Kanske det lär dig...
håller med faktiskt :blink:
Tycker också det var dumt. Vad åkte polaren fast för föresten?
Åkte han inte fast för det för att han hade försökt använda det men de gick inte på det, eller fattade jag fel?
March 19, 2003
Eftersom jag har körkort så har jag inte saknat de vanliga legget.
Det skulle väll kunna vara så att man tappat det utan att vara medveten om de 😀
Han skulle gå ut på krogen och så började vakterna bråka om att de inte var han så fick de tillkalla polisen då polaren värkligen försökte övertala vakterna att de var han på legget.
March 27, 2003
FonzzziE wrote: du ska anlita advokat. samt på förhöret så ska du svara på deras frågor med ett lätt svar - " tala med min advokat"
i förväg ska du tala med advokaten om vad han ska "driva igenom" säg att han stal d från dej.. det är ditt ord mot hans,.(till advokaten)
Har du sett det där i nån amerikansk tv-serie eller?
OnT: Som några tidigare sagt; Säg att du tappat det/han snått det... Enda sättet tror jag...
June 5, 2004
Adam wrote: [quote=FonzzziE]du ska anlita advokat. samt på förhöret så ska du svara på deras frågor med ett lätt svar - " tala med min advokat"
i förväg ska du tala med advokaten om vad han ska "driva igenom" säg att han stal d från dej.. det är ditt ord mot hans,.(till advokaten)
OnT: Som några tidigare sagt; Säg att du tappat det/han snått det... Enda sättet tror jag...
Men då kommer dom inte tro honom,dom kommer fråga varför du inte anmälde det stulet då ju...
July 27, 2002
Adam wrote: [quote=FonzzziE]du ska anlita advokat. samt på förhöret så ska du svara på deras frågor med ett lätt svar - " tala med min advokat"
Det är så det funkar. De kan inte bevisa motsatsen, det är ord mot ord.
September 28, 2003
asså.. orutinerat av er båda, ska man låna ut något (andra brott funkar detta också på men iaf) så ska man alltid prata ihop sej om hur man ska förklara det om det går fel
regler som alltid gäller om han och ni räknar varandra som vänner kompanjoner whatevr
1. man ska aldrig lägga skulden på någon annan eller nämna andra namn under ett förhör (ist. kan man använda alias (om du absolut måste) typ som snorre eller något som inte har något att göra med personen i fråga (som du inte vill ge namnet på))
2. om du åker fast med någon annans fordon och du inte har rätt att använda det for whatever reason (alkohol, inget körkort, inte åldern inne, whatever)
ska du säga att du stal det, tog nycklarna på en fest ja nästan vad som helst betona bara att du känner ägaren av fordonet
det är väl i huvudsak dessa som du kan använda eller som berör dej ni får ju förstås snacka ihop era historier en del men det kommer säkert gå bra
good luck
October 25, 2003
Callister wrote: [quote=Adam][quote=FonzzziE]du ska anlita advokat. samt på förhöret så ska du svara på deras frågor med ett lätt svar - " tala med min advokat"
Det är så det funkar. De kan inte bevisa motsatsen, det är ord mot ord.
Han hade ett körkort, och han trodde att han förlagt det uppe på vinden, och orkade inte leta.
Svårt? 😉
July 29, 2003
azN- wrote: [quote=Adam][quote=FonzzziE]du ska anlita advokat. samt på förhöret så ska du svara på deras frågor med ett lätt svar - " tala med min advokat"
Men då kommer dom inte tro honom,dom kommer fråga varför du inte anmälde det stulet då ju...
eller så säger han att han "blivit av me" men trodde att d låg henmma ngnstans men så slutar han me d ..
March 19, 2003
HELIX wrote: Smidigt att skriva detta på ett svenskt internetforum..
Det är nog en drös som råkar ut för detta dagligen, så jag är nog inte ensam om detta.
Sant att de kanske inte var så klokt att skriva, men hur ska de verifiera att det är jag som har skrivit detta ;).
Kan vara vem som helst, sitter inte heller på min egna anslutning så ip'n leder inte hit där jag sitter. Kan vara nån som hackat mitt NH konto.
There is no end to the possibility, eller nått.
August 16, 2002
Akatosh wrote: Jag kan inte fatta VARFÖR man lånar ut ett leg? Det är ju något av det dummaste man kan göra, tycker du borde åka fast. Kanske det lär dig...
mm... ursäkta om jag låter elak eller cynisk, men jag trodde alla visste att det var ett brott att låna ut leg/id... nästan så man får skylla sig själv...
håller alltså med Akatosh
meen men, vi kan ju starta en klubb för folk som är med i brottsregistet
July 27, 2002
keffing wrote: [quote=Akatosh]Jag kan inte fatta VARFÖR man lånar ut ett leg? Det är ju något av det dummaste man kan göra, tycker du borde åka fast. Kanske det lär dig...
mm... ursäkta om jag låter elak eller cynisk, men jag trodde alla visste att det var ett brott att låna ut leg/id... nästan så man får skylla sig själv...
håller alltså med Akatosh
meen men, vi kan ju starta en klubb för folk som är med i brottsregistet
Haha du åkte ju in där för ett par sketna byxor - pundskalle.. 😀 😀 😀
3 Guest(s)