July 27, 2002
DiDi wrote: [quote=Callister][quote=dpinto][quote=Callister]Brukar låna morsan ibland, blir så j**la sur när jag inte får tillbaka dom. Nu har det skutits upp flera månader. Så nu ska jag ha 7000 kr när skattepengarna kommer, om hon inte får tillräckligt i skattepengar.. då... :banghead:
Hoppas inerligt att det var den summan du lånade ifrån början.
Definiera? Jag har inte lånat något 😕
Han menar nog lånade ut...
Fattar fortfarande inte. 🙂
Jag fick aktier förut, ung och dum var man, borde inte kunnat övertala farfar att lösa ut dom. Pengarna försvann bara, sen lånade morsan en del. 😛
January 2, 2003
Man lånar inte ut pengar till sina föräldrar, hur patetiskt är det. Hursomhelst så bor jag hemma pga studier (och jobbar) och då brukar man ju betala hyra/el-räkningen osv nån gång även om de protesterar (kan kännas pinsamt att ta emot pengar av sitt barn??).
Sist hjälpte jag farsan med kontantinsats till ett bilköp, inget att bry sig över...
July 26, 2004
Callister wrote: [quote=DiDi][quote=Callister][quote=dpinto][quote=Callister]Brukar låna morsan ibland, blir så j**la sur när jag inte får tillbaka dom. Nu har det skutits upp flera månader. Så nu ska jag ha 7000 kr när skattepengarna kommer, om hon inte får tillräckligt i skattepengar.. då... :banghead:
Hoppas inerligt att det var den summan du lånade ifrån början.
Definiera? Jag har inte lånat något 😕
Han menar nog lånade ut...
Fattar fortfarande inte. 🙂
Jag fick aktier förut, ung och dum var man, borde inte kunnat övertala farfar att lösa ut dom. Pengarna försvann bara, sen lånade morsan en del. 😛
Jag meade låna ut hehe. Av nån anledning så får jag för mig att du kör med ränta på pengarna.
July 13, 2002
Aldrig mer än någon hundring då mamma glömt ta ut kontanter och orkar inte gå till bankomaten bara för att köpa mjölk. Annars är det jag som lånar pengar av min mamma 😀 Är väl skyldig henne nån tusing snart.
Fast om det behövdes skulle jag inte tveka att låna ut, jag vet ju att jag alltid skulle få tillbaka dem. Men inom en snar framtid (typ 20 år) är nog chansen betydligt större att jag kommer fortsätta låna pengar 😀 Är 18 och har studietiden framför mig :bok:
Hur gamla är ni, t.ex. callister, som lånar så mkt till era päron?
July 27, 2002
Jag är 16, morsan låna 5400 kr av mina aktier för 2 år sedan, men de här pengarna har jag låtit henne betala nu när skattepengarna kommer, då jag hela tiden bestämt att köpa dator nu. 🙂
Men jag måste ha resten av pengarna för att köpa ny burk, drar iväg snart och kommer hem 3 dagar innan skolstart, ska hinna köpa då. Och jobbigt när pengarna är ute och flänger.
Har för övrigt cirka 2000 kr till som är ute och flänger, men för säkerhets skull har jag inte räknat med dom pengarna. 8)
July 13, 2002
Hehe trodde du var typ 22 eller nått då det handlade en om ganska fin summa pengar. För mig att mamma lånade från mina fonder när jag var yngre nån ggn, men det var ju hon som skötte dem och hon hade nyss satt in typ 3ggr mer än hon lånade så jag brydde mig inte direkt. Det har jag kompenserats för ganska fint har jag för mig 😀
November 22, 2001
Tindy wrote: min morsa har försökt lånat pengar av mig, men jag tänker då inte finansiera hennes liv. Går hon på krogen för de sista sjukskrivningspengarna den 20de så får hon fan klara sig sj 😉
I det läget skulle jag aldrig låna ut pengar, så dåligt får man fan inte sköta sig, särskilt inte som vuxen.
Har aldrig hamnat i den situationen, men visst hade jag haft pengar o de va i kris så hade jag lånat ut.
4 Guest(s)