Lansjuka redan, botemedel?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Lansjuka redan, botemedel?
Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 26, 2004 - 10:32 pm
sp_Permalink sp_Print

fan det är dag två o jag har drabbats utav lansjukan dålig mage skiter illa smått illamående, snurrig/ont i huvet, det började redan igår torsdag ? fattar det inte har aldrig blitt så såhär pass tidigt

hursomhelst jag har käkat lite yoggi nyligen o dricker mineralvatten funtar på att ta en sammarin

vad mer finns det att göra åt skiten har ingen lust att sitta här o må krasst till på söndag

Luxh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 771
782877
November 26, 2004 - 10:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Om du sover ordentligt och äter riktig mat kanske det går över?
Det är inte kul att må illa på lan 🙁

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
782879
November 26, 2004 - 10:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote: fan det är dag två o jag har drabbats utav lansjukan dålig mage skiter illa smått illamående, snurrig/ont i huvet, det började redan igår torsdag ? fattar det inte har aldrig blitt så såhär pass tidigt

hursomhelst jag har käkat lite yoggi nyligen o dricker mineralvatten funtar på att ta en sammarin

vad mer finns det att göra åt skiten har ingen lust att sitta här o må krasst till på söndag

Tratta i dej lite blåbärssoppa..Eller avslagen Cola..Det är bindande.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
782885
November 26, 2004 - 10:49 pm
sp_Permalink sp_Print

För mycket socker brukar orsaka mysiga saker med min mage iaf...:)
Ta en ipren och sov, sen när du vaknar är dina prylar borta, då har du annat att tänka på.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
782886
November 26, 2004 - 10:52 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Metz]fan det är dag två o jag har drabbats utav lansjukan dålig mage skiter illa smått illamående, snurrig/ont i huvet, det började redan igår torsdag ? fattar det inte har aldrig blitt så såhär pass tidigt

Tänk på att avslagen cola kan ha raka motsatta effekten...

det är visst 50% chans för att det funkar eller blir värre. :)R :D/

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
782889
November 26, 2004 - 10:55 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=ilg@dd][quote=Metz]fan det är dag två o jag har drabbats utav lansjukan dålig mage skiter illa smått illamående, snurrig/ont i huvet, det började redan igår torsdag ? fattar det inte har aldrig blitt så såhär pass tidigt

Tänk på att avslagen cola kan ha raka motsatta effekten...

det är visst 50% chans för att det funkar eller blir värre. :)R :D/

Inte för jag hört talas om det, men va faen..Livet ska vara lite spännande ibland.

😉

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Wingdings
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 493
782899
November 26, 2004 - 11:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Tvätta händerna ofta. Jag har mått väldigt illa efter att jag inte tvättat händerna på ett tag (på LAN alltså, det är ju inte så fräscha toaletter)

Balor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 516
782900
November 26, 2004 - 11:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Om man äter massor av skräpmat så är det självklart att man mår dåligt efter ett tag! Du kanske har dåliga proteinvärden och detta kan ha gett dig ett nedsatt immunförsvar. Som lekman så vill jag inte spekulera allt för mycket men jag rekommenderar att du håller dig borta från skräpmat i alla fall tills du kommer hem och mår bättre.

Samarin tycker jag helt klart att du ska ta med en gång!
Drick inte Coca Cola eller Jolt då socker inte hjälper dig om du är magsjuk, jag tycker att du borde dricka yogurt och variera det med te. Mikron på Dreamhack är en bakteriebomb istället så tycker jag att man borde köpa sund mat på Willys, yogurt med flingor och frukt blir man mätt på och dessutom så riskerar man inte matförgiftning på en sunkig Pizzeria eller en bakterie laddad mikro.

Krya på dig! 🙂

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
782912
November 26, 2004 - 11:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Fyfan det är det värsta som finns, hade det på ett LAN också, det kändes som om jag levde i en drömvärld eller liknande.
Jag hörde typ inte när något sa något satt som en zombie vid datorn, o hade ont i magen. Inget hjälpte o när jag sov o sedan vaknade var det bara värre...

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
782923
November 26, 2004 - 11:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Avslagen Cola funkar för vissa. Tror det mest är en myt.
Det finns inte mycket man kan göra, Echinagard funkar innan det bryter ut för vissa - mig.
Annars kan ett litet överskott av C-vitamin hjälpa, kakao (Mörk mörk choklad).. Jäger? :eye:

ELIS
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
782924
November 26, 2004 - 11:40 pm
sp_Permalink sp_Print

sov... ordentligt 😀

chalaha
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
782932
November 26, 2004 - 11:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote: fan det är dag två o jag har drabbats utav lansjukan dålig mage skiter illa smått illamående, snurrig/ont i huvet, det började redan igår torsdag ? fattar det inte har aldrig blitt så såhär pass tidigt

hm jag mådde också kasst förut, kände mej inte hungrig men käka en panpizza och dricker vatten nu ett tag så de känns bättre
ta en samarin du :blink: de rensar skiten i magen

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
782964
November 27, 2004 - 12:57 am
sp_Permalink sp_Print

lan suger, gå hem.

ruf an
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 144
782969
November 27, 2004 - 1:11 am
sp_Permalink sp_Print

Balor wrote:
Mikron på Dreamhack är en bakteriebomb istället så tycker jag att man borde köpa sund mat på Willys, yogurt med flingor och frukt blir man mätt på och dessutom så riskerar man inte matförgiftning på en sunkig Pizzeria eller en bakterie laddad mikro.

Krya på dig! 🙂

Skärpning...

Det som inte dödar härdar. Han är väl inte på någon j-vla hälsoresa eller ?

ruf an bitte.

-=Twister=-
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 20
782976
November 27, 2004 - 1:29 am
sp_Permalink sp_Print

Är också helt kass i magen. Får inhandla yoggi o samarin imorgon.

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
783029
November 27, 2004 - 9:41 am
sp_Permalink sp_Print

Balor wrote: sund mat på Willys

Existerar inte. All mat från willys kommer typ från kongos norra regnskogar där några indianer sitter och odlar genmodifierat...

Lansjuka, de va fan nåt nytt... Har under mina 17 år ännu inte vart magsjuk. Bondemage 4 evah!

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
783070
November 27, 2004 - 11:03 am
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan][quote=Balor]sund mat på Willys

Existerar inte. All mat från willys kommer typ från kongos norra regnskogar där några indianer sitter och odlar genmodifierat...

Lansjuka, de va fan nåt nytt... Har under mina 17 år ännu inte vart magsjuk. Bondemage 4 evah!

willis har nästintill alla märken som finns på typ ica. men dom har billigare märken ochså.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
783072
November 27, 2004 - 11:03 am
sp_Permalink sp_Print

Willy´s är bra... 🙂

klibbe
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 9
783078
November 27, 2004 - 11:08 am
sp_Permalink sp_Print

Gå till statiol, köp en räksallad och dofilus. Sedan tar du ett glas samarin och sover några timmar.

Efter det borde du komma i form igen. 🙂

Voodoo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 281
783088
November 27, 2004 - 11:27 am
sp_Permalink sp_Print

Köp Dofilus. Perfekt när man mår kasst i magen. Innehåller Lactophylius bakterien (stavning) som neutraliserar magen till sitt rätta. Är man lös så binder det, är man hård så lättar det =)

Eller hitta ett apotek som kan sälja dig tabletterna Turisto 2Mg. 2 tabletter efter ett toabesök, om man fortfarande behöver gå på toa så ta en till 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 35
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL