September 11, 2002
ManicBlue wrote: Denna fina lapp låg innanför dörren imorse...
Blev ganska sur må jag säga. Jag har en dotter som inte ens fyllt 2 år vilket gör de en aning svårt att föra en massa liv sent på kvällarna. Tycker att de här ljushuvudet borde ta reda på fakta innan hon/han beskyller oss för att väsnas.
Jag tycker att du borde ta kontakt med din hyresvärd och förklara läget ur din synvinkel. Betona också att det handlar om en person som inte tagit kontakt med dig personligen, utan endast klagat genom en anonym lapp.
Om den okända avsändaren av lappen sedan klagar till hyresvärden, så var du först på plats så att säga. Hyresvärden kommer då inte automatiskt anta att det är den okända personen som "har rätt". Tvärtom kommer hyresvärden då vara mer öppen för att även den person som förde klagan kan ha fel.
Det kan vara rätt bra, eftersom många hyresvärdar i princip skickar ut varningar per automatik så fort ett klagomål kommer in utan att först undersöka saken.
Lycka till!
January 23, 2002
heimdal wrote: [quote=Steel]hehe, trodde man skulle få läsa om det i Aftonbladet om några dar.
"Rättegång efter bråk i trappuppgång" 😀
varför heter det inte "trappnedgång"(för man kan ju gå ner med)
eller "trappgång"
Varför säger folk skitsnyggt, vadå skitsnyggt?
Jag var på toa idag å det var riktigt snygga skitar efter mig. 😕
February 5, 2003
Har haft nån fest hemma hos mig och det har varit en del liv men ingen har klagat kan bero att alla i denna trappuppgång är minst 50+ och hör taskigt :whops: hehe förutom dom som bor åvanför mig som har fest nån gång i månaden och spelar musik till 3 på nättan :rull: , Men det skiter jag i jobbar nästan varje dag så jag blir så trött och somnar ändå... :z:
January 23, 2002
Intel4Ever wrote: Har haft nån fest hemma hos mig och det har varit en del liv men ingen har klagat kan bero att alla i denna trappuppgång är minst 50+ och hör taskigt :whops: hehe förutom dom som bor åvanför mig som har fest nån gång i månaden och spelar musik till 3 på nättan :rull: , Men det skiter jag i jobbar nästan varje dag så jag blir så trött och somnar ändå... :z:
And the story of the blue smiley continues...
November 16, 2002
Tycker sådant här e förbannat irriterande bor ochså i lägenhet med grannar som för liv o grannar som klagar, men e det helg ska man kunna föra lite liv tycker jag, men att anklaga fel person är jäkkligt dumt, tycker du ska göra det där med hyresvärden som någon nämde 😀
farsan är i den här branschen med hyreföreningar o sådant o dom träffar en hel del puckon som kommer o klagar på allt speciellt kärringar o gubbar i 40-50 års åldern
3 Guest(s)