December 11, 2002
April 23, 2003
Kenrih wrote: Börja med en vanlig hängglidare istället. Allt som har motor måste godkännas och registeras av luftfartsverket. Dessutom är en hängglidare enklare att flyga och du kan ju alltid bygga ut den om du skulle ha lust.
Altså om jag plockar bort underdelen den av mettal med motor o har kvar vingen så kommer jag få flyga den utan licens eller godkännande av luftfartsverket?
Det är nog Colic med sin tur som kommer o krascha efter 20m med en sådan, o jag kommer fan o bygga en sådan om det inte kommer nått jävla skatte shit eller tillstånd ivägen!
September 28, 2003
Grayfox wrote: [quote=Kenrih]Börja med en vanlig hängglidare istället. Allt som har motor måste godkännas och registeras av luftfartsverket. Dessutom är en hängglidare enklare att flyga och du kan ju alltid bygga ut den om du skulle ha lust.
Altså om jag plockar bort underdelen den av mettal med motor o har kvar vingen så kommer jag få flyga den utan licens eller godkännande av luftfartsverket?
Det är nog Colic med sin tur som kommer o krascha efter 20m med en sådan, o jag kommer fan o bygga en sådan om det inte kommer nått j**la skatte shit eller tillstånd ivägen!
det hade varit jävligt fett gör en projekt logg btw: hur mkt kostar det att bygga en sån
October 15, 2002
April 23, 2003
99stoffe99 wrote: [quote=Grayfox]Om man köper en sånn beg så kostar det ca 5000:- ny ligger väl på 15-20000:-.
Som sagt finns det inga saker man skall betala för typ licens så kommer det upp nått på projektloggar 😉
15-20000:-? Jag skulle nog tippa på uppåt 50-60000 om inte mer..
Sista tråden innan jag sticker 😛 Enbart vingen utan underdelen menade jag.
1 Guest(s)