October 10, 2002
August 20, 2001
Att man stavar lite fel då och då är väl ok... Däremot stör jag mig på när fok inte kollar så att de har skrivit rätt bokstäver... tex om man skriver "tillbaka" så råkar man trycka på o istället för i så det blir tollbaka...
Mycket svårare att läsa då... i alla fall för mig.
December 3, 2002
Jag blir så trött på att väldigt många i detta forum inte kan stava. Då menar jag inte alla olika slanguttryck som används, det får man ju acceptera utan alla andra diverse felstavningar och särskrivningar.
Sov allla på sina svenskalektioner?
Skärpning allihop!!!
Hur många "L" är det i Alla? Kolla texten från MR-jag-kan-stava-rätt.
November 4, 2001
Vem orkar ödsla tid på att skriva ett helt perfekt gramatiskt inlägg? Det är många som skriver värkligen, endå istället för ändå, ägentligen, dem eller dom istället för de. Man förstår ändå vad de som skriver vill förklara!
Det heter iaf Svensklärare, jag är inte hundra på ifall det heter Svenska el. Svensklektion...
June 30, 2001
em wrote: Det är väl klart att man kan acceptera något fel lite här och var men vissa kan ju inte stava alls.
För att avsluta debatten om det heter svensklärare eller svenskalärare så säger jag att det kanske är så att man säger olika i olika delar av landet.
Nej, det heter svensklärare. Jag slog upp det i ordbok och du har fel.
February 9, 2002
em wrote: Jag blir så trött på att väldigt många i detta forum inte kan stava. Då menar jag inte alla olika slanguttryck som används, det får man ju acceptera utan alla andra diverse felstavningar och särskrivningar.
Sov allla på sina svenskalektioner?
Skärpning allihop!!!
Hoppas för din egen skull att du inte uppför dig sådär i skolan. Gissa om du skulle bli mobbad med en sån attityd 😀
January 19, 2003
Du tycker kanske att jag är en besserwisser men det ger ett betydligt bättre intryck att kunna skriva ordentligt. Bara för att man sitter framför en dator och ingen vet vem man är så behöver man ju inte skita i hur man ska stava.
Jag tror knapast att du skulle använda samma språk i en uppsats i skolan.
November 30, 2001
håller med em, ofta ser det förjäkligt ut när folk skriver sina inlägg. syftningsfel och stavfel så att det ibland är svårt att gissa sig till vad personen i fråga egentligen menade...
sen skiter jag i om folk råkar skriva elelr eller allla eller nånting, det är sånt som händer... men man kan iaf försöka vara lite uppmärksam när man skriver och vill få svar på saker och ting.
tycker det här var en bra tråd och jag hoppas att folk tänker efter lite mer i fortsättningen
February 1, 2002
Man vet ju inte åldern på folk heller och vissa kan ju faktiskt ha problem med stavningen..
Generellt sett så slarvar nog de flesta men det kommer dom fortsätta göra så de är ingen mening o bry sig..
Jag har alltid sagt "Svenskan" men nån gång har det väl blevit "Svenskalektionen".
Svensklektionen låter som man skulle lära sig nåt om en Svensk.
Jag vet dock inte vad som är rätt 🙂
1 Guest(s)