February 7, 2006
jag har åkt snowboard ett par gånger... första gången...
jääävligt kaxig, hjälm på, inga övriga skydd, polarna är erfarna upp i fetaste backen, första gången nånsin på nåt snöfordon, ställer brädan i läget, det bär av ... får upp en JÄÄÄÄÄÄÄÄVLA FART, jävligt snabbt, lutar mig lite för mkt framåt, vippar över, landar på huvet, rullar över, brädan fastnar i backen. jäävlar va ont de gjorde, sen vågade jag inte annat än ploga nerför backarna på 2 dagar... men sen i slutet klarade jag o åka ner, o ville man sänka farten, ploga några sekunder, sen rakt ner igen =)
Föreslår definitivt bräda för den försiktige... ploga kan du göra hur långsamt som helst i princip.
January 21, 2004
jag åkte skidor i många år först, gick sedan över till snowboard för ett par år sen.
det var nog lättare att lära sig snowboard, men man fick jävligt mycket mer ont i kroppen. det handlar om att våga när det det gäller snowboard. skidor är lite lamare på det sättet, om man inte är proffsåkare förstås.
bräda är mycket roligare tycker jag, så det är absolut värt att lära sig. även om du kommer ha sköna blåmärken på rumpan och knäna.
kör med hjälm och ryggplatta, man vågar mer då = får ut mer av åkningen.
2 Guest(s)