lära sig....haxxor haxxa?? haxxing??|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
lära sig....haxxor haxxa?? haxxing??
Lukas
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1132
sp_UserOfflineSmall Offline
248562
January 7, 2003 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Kom till 3an 🙁 kan ingen ge mig en liten hint där? vad jag förstår så måste man göra nåt med nåt från 2an? am i right?.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
248585
January 7, 2003 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Det svåra är att hitta en VB-dekompilerare (dll)... Någon som har en adress åt mig?

Lukascool - Nej, sorry...

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
248601
January 7, 2003 - 10:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kom också bara till 3:an.
1:an & 2:an var ju enkel.
Där behövde man ju inte spara något eller nåt sånt.
3:an förstår jag mig inget alls av.
Jag vet bara att när man gör sånt som 3:an på sin sida lägger man lösenordet någon annanstans så jag orkade inte fortsätta.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

hravn
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 16
248618
January 7, 2003 - 10:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Det svåra är att hitta en VB-dekompilerare (dll)... Någon som har en adress åt mig?

Sök på en kille som kallas DoDi...

Jerry
Member
Medlem
248628
January 7, 2003 - 11:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha..ok...

Det lät lite arkiv x över det där.

"Sök på en kille som kallas...."

🙂

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
248635
January 7, 2003 - 11:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Lukascool wrote: Kom till 3an 🙁 kan ingen ge mig en liten hint där? vad jag förstår så måste man göra nåt med nåt från 2an? am i right?.

Ladda ner JavaScriptet...

Hmm.. e på level7 nu... får se hur det går...

Jerry
Member
Medlem
248653
January 7, 2003 - 11:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Det där programmet jag laddade ned vill inte riktigt sköta sin uppgift... det betyder att jag ska gå och sova.

Bol^
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 434
248749
January 8, 2003 - 10:05 am
sp_Permalink sp_Print

Satt och höll på med det där förut.. kom dock bara till när man ska börja med VB.. Hittade inget lämpligt program..
Finns ett annat oxo... http://wargames.unix.se om det funkar fortfarande.. satt lite i det på DH... ganska kul..

Hub
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 816
248751
January 8, 2003 - 10:13 am
sp_Permalink sp_Print

Jag klarar sexan, men jag kommer ändå inte vidare... Ruskigt irriterande!!!

Kan nån verifiera att level7 verkligen finns?

: : Anders : :
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 506
248795
January 8, 2003 - 12:26 pm
sp_Permalink sp_Print

lvl7 finns, det är fel adress man får. adda mig på ICQ så kan jag ge dig den rätta adressen till 7:an. (dom har ändrat adressen, eftersom den ligger ute lite här och där på internet)

XyliX
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 237
248836
January 8, 2003 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Hub wrote: Jag klarar sexan, men jag kommer ändå inte vidare... Ruskigt irriterande!!!

Jag kan verifiera att alla tom 9 fungerar.

: : Anders : : wrote: lvl7 finns, det är fel adress man får. adda mig på ICQ så kan jag ge dig den rätta adressen till 7:an. (dom har ändrat adressen, eftersom den ligger ute lite här och där på internet)

Skärp dig! Larvigt att fuska tycker jag. Då lär man sig inget.

Hub
Kommer du hit ofta?
Medlem
248843
January 8, 2003 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

XyliX wrote: [quote=Hub]Jag klarar sexan, men jag kommer ändå inte vidare... Ruskigt irriterande!!!

Jag kan verifiera att alla tom 9 fungerar.

: : Anders : : wrote: lvl7 finns, det är fel adress man får. adda mig på ICQ så kan jag ge dig den rätta adressen till 7:an. (dom har ändrat adressen, eftersom den ligger ute lite här och där på internet)

Gör jag fel då när jag får upp meddelande när jag knappat in user och pass :"For win2000/NT users :http://www.try2hack.nl/länken till level 7"
Men den länken funkar fantamej inte alls!!! 🙁

Kommer du hit ofta?
Medlem
248862
January 8, 2003 - 2:44 pm
sp_Permalink sp_Print

XyliX wrote: [quote=: : Anders : :]lvl7 finns, det är fel adress man får. adda mig på ICQ så kan jag ge dig den rätta adressen till 7:an. (dom har ändrat adressen, eftersom den ligger ute lite här och där på internet)

Jag fuskar inte!, jag har kommit till lvl7 på eget jobb. Men länken man får när man klarat lvl6 är bytt, eftersom den har blvit spridd antar jag... Jag fick den riktiga länken av nån på IRC. #try2hack

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
248870
January 8, 2003 - 2:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=Metz]jag fattar att men ska typ öppna flash lr vafasen det nu heter men jag fattar inte hur jaja får kanske lite mer hints av XyliX han e så snäll så=)

Prova dig fram, enda sättet att lära sig! Men det kan juh vara bra att ha flash filen på datorn... 😉

grejen e att om man inte ens kan ett uns om java, flash lr liknande och måste använda dessa proggs i ett hack syfte får jag bara ekvationen till att bli omöjlig =)

alltså måste man fråga nån som kan nåt om dom proggsen

Kommer du hit ofta?
Medlem
248877
January 8, 2003 - 3:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote: [quote=Coore][quote=Metz]jag fattar att men ska typ öppna flash lr vafasen det nu heter men jag fattar inte hur jaja får kanske lite mer hints av XyliX han e så snäll så=)

Prova dig fram, enda sättet att lära sig! Men det kan juh vara bra att ha flash filen på datorn... 😉

grejen e att om man inte ens kan ett uns om java, flash lr liknande och måste använda dessa proggs i ett hack syfte får jag bara ekvationen till att bli omöjlig =)

alltså måste man fråga nån som kan nåt om dom proggsen

Nä, på den nivån behöver du inte kunna flash eller java. Jag kan inte flash och jag löste lvl2 utan problem... Det du behöver klura ut är, "var är lösenordet gömt?". Sen är det bara att jobba på, men du behöver inte kunna programmera varken java eller flash, men det är inte en nackdel om du kan det. 🙂

XyliX
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 237
248929
January 8, 2003 - 4:32 pm
sp_Permalink sp_Print

: : Anders : : wrote: [quote=XyliX][quote=: : Anders : :]lvl7 finns, det är fel adress man får. adda mig på ICQ så kan jag ge dig den rätta adressen till 7:an. (dom har ändrat adressen, eftersom den ligger ute lite här och där på internet)

Jag fuskar inte!, jag har kommit till lvl7 på eget jobb. Men länken man får när man klarat lvl6 är bytt, eftersom den har blvit spridd antar jag... Jag fick den riktiga länken av nån på IRC. #try2hack

Jag hajjar inte, klarar du 6:an får du rätt länk till 7:an. Om du däremot kollar en guide på internet så får du säkert fel länk för att dom har bytt.

Hub
Kommer du hit ofta?
Medlem
248966
January 8, 2003 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

XyliX wrote: Jag hajjar inte, klarar du 6:an får du rätt länk till 7:an. Om du däremot kollar en guide på internet så får du säkert fel länk för att dom har bytt.

Har du klarat level6 själv?

Coore
Member
Medlem
248968
January 8, 2003 - 5:17 pm
sp_Permalink sp_Print

XyliX wrote: [quote=: : Anders : :][quote=XyliX][quote=: : Anders : :]lvl7 finns, det är fel adress man får. adda mig på ICQ så kan jag ge dig den rätta adressen till 7:an. (dom har ändrat adressen, eftersom den ligger ute lite här och där på internet)

Jag hajjar inte, klarar du 6:an får du rätt länk till 7:an. Om du däremot kollar en guide på internet så får du säkert fel länk för att dom har bytt.

Nopp... jag fick fel länk när jag klarade 6:an... Programmet är inte uppdaterat med den nya adressen till lvl7.. om någon har klarat lvl6 och vill ha den rätta adressen så kan ni kontakta mig på ICQ.. men då vill jag först se användar namn och lösen till 6:an så jag vet tt ni har klarat det.. 😉

Iceman
Member
Medlem
Forum Posts: 4735
249459
January 9, 2003 - 12:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ju fel länk man får när man klarar level5 också, men om man byter ut domänen så funkar det.

6:an är rätt svår har jag kommit fram till nu...

Coore
Member
Medlem
249508
January 9, 2003 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Iceman wrote: Det är ju fel länk man får när man klarar level5 också, men om man byter ut domänen så funkar det.

6:an är rätt svår har jag kommit fram till nu...

nja, 6:an är inte så svår... om man tänker på rätt sätt... 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 164
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL