March 5, 2002
Dinos wrote: Finns säkert nåt på ditt lokala bibliotek 😉
Men då måste man ha lånekort, och för att skaffa ett sånt måste föräldrarna vara med eftersom det är några månader kvar tills man är myndig, iofs kanske någon polare har, men hm, äsh. Är man nörd så är man, vill lära sig online 😉
March 19, 2003
Fackamato wrote: [quote=Dinos]Finns säkert nåt på ditt lokala bibliotek 😉
Men då måste man ha lånekort, och för att skaffa ett sånt måste föräldrarna vara med eftersom det är några månader kvar tills man är myndig, iofs kanske någon polare har, men hm, äsh. Är man nörd så är man, vill lära sig online 😉
Inte måste du vara myndig för att få lånekort?
March 1, 2004
Fackamato wrote: [quote=Dinos]Finns säkert nåt på ditt lokala bibliotek 😉
16 tror jag man måste vara..
August 19, 2002
January 20, 2003
Ctrl wrote: Börja titta på lita anime medans du letar bra alternativ. :bgrin:
Nja jag har inte lärt mig så mycket när jag kollat på anime , beror kanske på att översättningen inte är så bra.
Men miniserien Shogun däremot var mycket bra fast det inte var så mycket som snubben lärde sig under serien men ändå bra förklaring på olika ord o sånt 😀
February 21, 2003
Fackamato wrote: Finns det något online man kan dra ner eller så? 🙂
Drar man ner en audiobok så måste man ju oftast ha en bok till den, vilket man ju såklart inte har.. hm.
ser nästan ut som du pratar om warez, inte gör väl nh red's sånt 😉
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
April 22, 2004
Jag har lärt mig sjukt mycker japanska av all anime. Men om du verkligen vill lära dig finns det mkt bra böcker till sånt. Men tänk på att det är mer än 3 gånger så många ord som i svenskan och MKT MKT MKT svårare att lära sig. Tex du räknar ju bara 1 2 3 i svenska men i japanska spelar det roll hur föremålet ser ut och vilken form det har = kompliserat.
December 6, 2001
Jag använder boken 'Genki - An Integrated Course in Elementary Japanese' och studerar i på fritiden. Det är den de flesta universitet använder till sina japanskakurser. Tror att akademibokhandeln kan ta hem den om man frågar. http://www.bokpris.com/4789009637
Jag gillar den skarpt, och det finns väldigt bra ljudfiler som hör till för att få rätt uttal. Adda mig på messengern om du vill så kan jag skicka några av de första sidorna, och kanske ge några fler tips.
2 Guest(s)