January 20, 2002
Hej.
Har gått en IT utbildning på 3 år och skulle nog kanske vilja läsa lite mer ifall allt krisar sig med jobbsökandet...
Finns det några kurser som man kan läsa hemma? 🙄
Hur, var och när gör man? :bok:
Vart ska man vända sig för att få info?
Skulle helst vilja läsa något som ger stor chans att få jobb direkt för just nu så är man inte så prioriterad som arbetssökande.
January 20, 2002
FrantiC wrote: Jag är inne på samma sak som du om jag inte får jobba vidare på sommarjobbet. Inte så lätt att få jobb inom data/IT om man inte har pluggat vidare 🙁
Finns vl lite kurser på komux..
Ok.
Nej det är ju inte det...
Vet inte heller riktigt exakt vad jag vill bli och vill inte slösa ca 5 år på att plugga någonting som man inte vet ger jobb direkt efter.
Jag vet många som har pluggat vidare och sedan fått jobb men har då studieskulder på ca 400k-500k och då finns det andra som har pluggat i 3 år och sedan fått jobb som då hinner tjäna ikapp pengarna...
Så frågan är då om det är värt att plugga ?
Jag tänkte först om det finns någon linje där man får läsa mer webdesign, framför allt kodning och databaser såsom PHP/ASP & SQL t.ex.
Har en hel del kunskaper inom HTML/XHTML och CSS samt Photoshop.
Har än så länge kodat en hemsida i HTML/CSS till ett företag.
Sådant kanske man kan lära sig hemma men krävs ju en hel del självdisciplin och det skulle vara bra att få lite hjälp då man fastnar och även få lite prov kanske för att se om man verkligen kan det.
January 20, 2002
Sardaukar wrote: Du ska jobba tills du är 65 bast. Vad spelar det för roll om du pluggar 3,4 eller 5 år?
Plugga det du tycker är kul, annars kommer du ändå inte klara utbildningen.
Ok men man vill ju inte direkt börja jobba då man är typ 30 år.
Jag tycker det känns halvjobbigt att leva fattigt i ca 5 år för att plugga och sedan är det inte säkert att man får jobb endå ](*,) .
Jobbig tanke.
Jag får se hur det urartar sig med jobb men annars så ska jag tänka över saken en del och isåfall plugga något som verkligen ger jobb och som är hyffsat kul.
Edit:
Om man nu vill plugga vidare och vill läsa PHP, mysql och webdesign hur går man då tillväga?
1 Guest(s)