Låsa upp V800|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Låsa upp V800
zibbez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 517
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 23, 2005 - 2:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänkte lämna in den till mumien.se eller gsmteknik.se... men, hur är det med vodafone garantin? den går la rätt möe åt helvete då? hehe.... nån som har lämnat in på nått av de ställena så man vet att de e o lita på?
Kan man få bort alla fula "vodafone menyer" då?

elmor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1144
863493
March 23, 2005 - 4:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Vodafone garantin? Dom har väl ingen garanti på telefonen, snarare Sony Ericsson? Leta lite på deras sida...

zibbez
Kommer du hit ofta?
Medlem
863503
March 23, 2005 - 4:46 pm
sp_Permalink sp_Print

kom på det..... embarassed men har iallefall mailat gsmteknik o frågat lite saker, så det blir te o skicka iväg den sen, har aldrig haft någon telefon låst utan alltid köpt "rent" men.... men vill ju ha den telefonen nu så.... 😀

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
863519
March 23, 2005 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Du kan låsa upp den och lägga in orginalmenyerna helt lagligt. Sen lär det ju skära sig ordentligt med Vodafone dock...

//Andreas

zibbez
Kommer du hit ofta?
Medlem
863526
March 23, 2005 - 5:19 pm
sp_Permalink sp_Print

mm, jo de e ju sant hehe... men efter att ja låst upp den o "normaliserat" den, så kan ja väl skicka in den på garanti service till SE? för de är ju endå dom som tillverkat den.... annars får ja göra som vanligt me mina telefoner, vara rädd om dom så dom inte går sönder, o om den nu gör det, isåfall betala lite om nu garantin skulle vara förstörd....

Andreas Galistel
Member
Medlem
863529
March 23, 2005 - 5:21 pm
sp_Permalink sp_Print

zibbez wrote: mm, jo de e ju sant hehe... men efter att ja låst upp den o "normaliserat" den, så kan ja väl skicka in den på garanti service till SE? för de är ju endå dom som tillverkat den.... annars får ja göra som vanligt me mina telefoner, vara rädd om dom så dom inte går sönder, o om den nu gör det, isåfall betala lite om nu garantin skulle vara förstörd....

Javisst kan du lämna in den för service till SE.

//Andreas

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
863584
March 23, 2005 - 6:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ju inte alls klart att han kan det.

Fifflat med mjukvaran = servicetekniker skrattar när de får in den för garantiservice = full debitering.

Nu beror det ju givetvis på vad felet är, men det mesta går att skylla på mjukvaran, och ge dig fan på att de kommer göra det. Sannolikheten att det skulle vara det är ju också rätt stor.

zibbez
Kommer du hit ofta?
Medlem
863590
March 23, 2005 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

om nu felet är, som på båda mina tidigare SE telefoner är att knappsatsen ,eller va det nu heter.. dvs att telefonen inte reagerar på knapptryck, så är det ju knappast mjukvarans fel.... eller hur... men visst, om det är nått internt fel, så kan de ju skylla på att mjukvaran är bytt/omgjord.... det fattar jag.. men det får lösa sig då, just nu är ja bara grymt sugen på telefonen 😀 o sedan försöka sälja min nuvarande t630... men men... nån som har låst upp en telefon hos gsmteknik?

Andreas Galistel
Member
Medlem
863687
March 23, 2005 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: Det är ju inte alls klart att han kan det.

Fifflat med mjukvaran = servicetekniker skrattar när de får in den för garantiservice = full debitering.

Jo men nu kan man ju bara lägga in standardmenyerna helt enkelt. Handlar ju inte om att man modifierar något som SE har släppt.

//Andreas

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
863711
March 23, 2005 - 9:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Min 6630 är låst till vodafone, men programlåset på den (för att installera typ .ogg spelare osv.) var bara att stänga av om man hittar i menyerna.

Vodafones menyer var också bara att ändra till nokia standard i "themes" menyn.

Det går fortfarande inte att ha .mp3 som ringsignaler men det finns andra format än .mp3 som fungerar som signaler =)

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
863721
March 23, 2005 - 9:53 pm
sp_Permalink sp_Print

zibbez wrote: om nu felet är, som på båda mina tidigare SE telefoner är att knappsatsen ,eller va det nu heter.. dvs att telefonen inte reagerar på knapptryck, så är det ju knappast mjukvarans fel.... eller hur... men visst, om det är nått internt fel, så kan de ju skylla på att mjukvaran är bytt/omgjord.... det fattar jag.. men det får lösa sig då, just nu är ja bara grymt sugen på telefonen 😀 o sedan försöka sälja min nuvarande t630... men men... nån som har låst upp en telefon hos gsmteknik?

Varför behöver det vara fel på knappsatsen, kan ju vara att mjukvaran fått en törn och inte reagerar på impulser från tangenterna.

Jag säger inte att det inte går, jag säger bara att du skall tänka mer än en gång innan du gör det. Vet hur det går till, så det är bara lite tips.

zibbez
Kommer du hit ofta?
Medlem
863731
March 23, 2005 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

jo de e klart, ja vet ju va det handlar om så, o de där företaget verkar ju ha gjort det ett par gånger... men får la se hur det blir, ska nog ha telefonen ett tag innan, måste ha lite pengar o så....

zibbez
Kommer du hit ofta?
Medlem
871408
April 11, 2005 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

har gjort det nu 😀 helt kanon! ända att "hänga" upp sig på är att usb kabeln inte funkar just nu, men har ju inte rätt drivrutiner.... men i övrigt.. kanon! lämnade den till gsmteknik i gbg...

Hedenhös
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
881403
April 29, 2005 - 6:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Önskar programmet DRM Packager 1.2, så jag kan använda mina MP3-låtar som ringsignal, på min SE V800. På Sony Ericssons hemsida har de ju tagit bort den funktionen.. om det inte vore allt för jobbigt så skulle jag gärna vilja ha det programmet, skicka det till min mail. Skulle bli evigt tacksam!

[email]m_hedenhos@hotmail.com[/email]

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
881558
April 29, 2005 - 11:53 pm
sp_Permalink sp_Print
Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 351
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL