August 11, 2001
mm, jo de e ju sant hehe... men efter att ja låst upp den o "normaliserat" den, så kan ja väl skicka in den på garanti service till SE? för de är ju endå dom som tillverkat den.... annars får ja göra som vanligt me mina telefoner, vara rädd om dom så dom inte går sönder, o om den nu gör det, isåfall betala lite om nu garantin skulle vara förstörd....
November 27, 2003
zibbez wrote: mm, jo de e ju sant hehe... men efter att ja låst upp den o "normaliserat" den, så kan ja väl skicka in den på garanti service till SE? för de är ju endå dom som tillverkat den.... annars får ja göra som vanligt me mina telefoner, vara rädd om dom så dom inte går sönder, o om den nu gör det, isåfall betala lite om nu garantin skulle vara förstörd....
Javisst kan du lämna in den för service till SE.
//Andreas
January 28, 2003
Det är ju inte alls klart att han kan det.
Fifflat med mjukvaran = servicetekniker skrattar när de får in den för garantiservice = full debitering.
Nu beror det ju givetvis på vad felet är, men det mesta går att skylla på mjukvaran, och ge dig fan på att de kommer göra det. Sannolikheten att det skulle vara det är ju också rätt stor.
August 11, 2001
om nu felet är, som på båda mina tidigare SE telefoner är att knappsatsen ,eller va det nu heter.. dvs att telefonen inte reagerar på knapptryck, så är det ju knappast mjukvarans fel.... eller hur... men visst, om det är nått internt fel, så kan de ju skylla på att mjukvaran är bytt/omgjord.... det fattar jag.. men det får lösa sig då, just nu är ja bara grymt sugen på telefonen 😀 o sedan försöka sälja min nuvarande t630... men men... nån som har låst upp en telefon hos gsmteknik?
November 27, 2003
MrWeizel wrote: Det är ju inte alls klart att han kan det.
Fifflat med mjukvaran = servicetekniker skrattar när de får in den för garantiservice = full debitering.
Jo men nu kan man ju bara lägga in standardmenyerna helt enkelt. Handlar ju inte om att man modifierar något som SE har släppt.
//Andreas
January 14, 2002
Min 6630 är låst till vodafone, men programlåset på den (för att installera typ .ogg spelare osv.) var bara att stänga av om man hittar i menyerna.
Vodafones menyer var också bara att ändra till nokia standard i "themes" menyn.
Det går fortfarande inte att ha .mp3 som ringsignaler men det finns andra format än .mp3 som fungerar som signaler =)
January 28, 2003
zibbez wrote: om nu felet är, som på båda mina tidigare SE telefoner är att knappsatsen ,eller va det nu heter.. dvs att telefonen inte reagerar på knapptryck, så är det ju knappast mjukvarans fel.... eller hur... men visst, om det är nått internt fel, så kan de ju skylla på att mjukvaran är bytt/omgjord.... det fattar jag.. men det får lösa sig då, just nu är ja bara grymt sugen på telefonen 😀 o sedan försöka sälja min nuvarande t630... men men... nån som har låst upp en telefon hos gsmteknik?
Varför behöver det vara fel på knappsatsen, kan ju vara att mjukvaran fått en törn och inte reagerar på impulser från tangenterna.
Jag säger inte att det inte går, jag säger bara att du skall tänka mer än en gång innan du gör det. Vet hur det går till, så det är bara lite tips.
April 23, 2005
Önskar programmet DRM Packager 1.2, så jag kan använda mina MP3-låtar som ringsignal, på min SE V800. På Sony Ericssons hemsida har de ju tagit bort den funktionen.. om det inte vore allt för jobbigt så skulle jag gärna vilja ha det programmet, skicka det till min mail. Skulle bli evigt tacksam!
[email]m_hedenhos@hotmail.com[/email]
2 Guest(s)