Läste något vettigt på AB..|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Läste något vettigt på AB..
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 19, 2007 - 12:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Tammetusan det vettigaste jag läst i AB någon gång, kolumnisten Johanne Hildebrandts (Staffans dotter?) kolumn.
"Stureplansbrats hugger inte ved"

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1152435
August 19, 2007 - 12:21 pm
sp_Permalink sp_Print

"Riktiga män är så trygga i sig själva att de inte behöver hävda sig med yttre dyrbara attribut. De behöver inte Hugo Boss utan klarar sig utmärkt med Dressmann."

Problemet är att Dressmans parfymer lär lukta skit, om de nu har några. 🙂

Men ja, det var nog det vettigaste jag läst på länge.

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
1152436
August 19, 2007 - 12:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe, agreed 🙂

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1152443
August 19, 2007 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Wow, hon måste vara en frilansare 😀

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1152447
August 19, 2007 - 1:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: "Riktiga män är så trygga i sig själva att de inte behöver hävda sig med yttre dyrbara attribut. De behöver inte Hugo Boss utan klarar sig utmärkt med Dressmann."

Problemet är att Dressmans parfymer lär lukta skit, om de nu har några. 🙂

Men ja, det var nog det vettigaste jag läst på länge.

Eftersom min manlighet inte tillåter parfym (Rakvatten och roll-on är iofs ok.), så är jag i det fallet ovetande, dock låter det mysko om man på Dressman säljer parfym som luktar skit.. Jag menar, vem fasen vill betala för sådan lukt? Bratsen i Stockholm?
🙄 wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jonas Klar
Member
Medlem
1152469
August 19, 2007 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Eftersom min manlighet inte tillåter parfym (Rakvatten och roll-on är iofs ok.), så är jag i det fallet ovetande, dock låter det mysko om man på Dressman säljer parfym som luktar skit.. Jag menar, vem fasen vill betala för sådan lukt? Bratsen i Stockholm?
🙄 wink

Ja, det skulle ju vara bratsen. Lovar att hälften springer runt med Fahrenheit, medan andra hälften springer runt med Calvin Klein som luktar hårspray.

Btw, vad är din definition på parfym? Eau de Toilette? Eau de Parfum? Eau de Cologne? 🙂

Templar-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1062
1152476
August 19, 2007 - 2:24 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Eftersom min manlighet inte tillåter parfym...

WORD!
Deo är ok...
Kolumnen var bra.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1152478
August 19, 2007 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Eftersom min manlighet inte tillåter parfym (Rakvatten och roll-on är iofs ok.), så är jag i det fallet ovetande, dock låter det mysko om man på Dressman säljer parfym som luktar skit.. Jag menar, vem fasen vill betala för sådan lukt? Bratsen i Stockholm?
🙄 wink

Ja, det skulle ju vara bratsen. Lovar att hälften springer runt med Fahrenheit, medan andra hälften springer runt med Calvin Klein som luktar hårspray.

Btw, vad är din definition på parfym? Eau de Toilette? Eau de Parfum? Eau de Cologne? 🙂

Allt som inte är rakvatten eller deo (Roll-on eller sån där deospray).
wink

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1152481
August 19, 2007 - 2:37 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Mean Machine][quote=ilg@dd]Eftersom min manlighet inte tillåter parfym (Rakvatten och roll-on är iofs ok.), så är jag i det fallet ovetande, dock låter det mysko om man på Dressman säljer parfym som luktar skit.. Jag menar, vem fasen vill betala för sådan lukt? Bratsen i Stockholm?
🙄 wink

wink

trodde du körde med wunderbaum :bgrin: wink laugh

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1152482
August 19, 2007 - 2:38 pm
sp_Permalink sp_Print

det är fjollor som dessa bratsen som står på fjället och letar efter vattenkranen när det är dags att fylla på vattenflaskan :)R

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1152483
August 19, 2007 - 2:39 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=ilg@dd][quote=Mean Machine][quote=ilg@dd]Eftersom min manlighet inte tillåter parfym (Rakvatten och roll-on är iofs ok.), så är jag i det fallet ovetande, dock låter det mysko om man på Dressman säljer parfym som luktar skit.. Jag menar, vem fasen vill betala för sådan lukt? Bratsen i Stockholm?
🙄 wink

wink

trodde du körde med wunderbaum :bgrin: wink laugh

Jamen, det är ju när man ska på galej.. Brukar byta ut snusen till en dosa General också då.
😉

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1152514
August 19, 2007 - 5:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Hon avslutar krönikan lite dåligt. Självklart har jag hellre en rosa skjorta än hugger av mig armen!

Dessutom är parfym, hårvax och sånt jättebra 🙂

Det var för övrigt ganska länge sedan jag hade på mig en rosa skjorta, jag saknar mina skjortor...

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1152520
August 19, 2007 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: Hon avslutar krönikan lite dåligt. Självklart har jag hellre en rosa skjorta än hugger av mig armen!

Dessutom är parfym, hårvax och sånt jättebra 🙂

Det var för övrigt ganska länge sedan jag hade på mig en rosa skjorta, jag saknar mina skjortor...

Ja men så är du nog inte riktigt den svettiga, grovjobbade karlakarlen hon pratar om 😉 🙂
Han är utdöende och ersätts av den metrosexuelle mannen som har kont

Den som inte har läst "Riktiga karlar äter inte paté" av Bruce Feirstein ska nog göra det. En riktigt underhållande bok som faller väldigt bra in i dagens ännu mer tvetydiga samhälle (jämfört med när den skrevs).

//Andreas

Jonas Klar
Member
Medlem
1152547
August 19, 2007 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Allt som inte är rakvatten eller deo (Roll-on eller sån där deospray).
wink

Äh, deostick + EdT/EdC is the shit.

Men apropå rosa skjortor måste jag göra mitt största fan hult0 besviken, jag hade fan hellre kapat av mig armen. Har iofs sällan på mig skjortor, men jag har ett par. En av dem råkar vara vit och mer eller mindre genomskinlig, men den är fan inte rosa! 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 436
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL