February 12, 2002
Som sagt, låt oss säga rent hypotetiskt att jag har en het bild jag nyss klipt i,, ehm... Hittat på internet i en tillfällig söksession.
Det är två bilder ihopklippta till en där i högra hörnet en "icke allmän person" (beror på hur man ser det) är portreterad på just en porträttbild.. Å på den andra så ligger en väldigt mycket liknande person i en exponerad-pose endast iförd trosor å topp.
Låt oss nu säga att nån vänligsjäl har blurrat deras ansikten till oegenligheten, skulle de då på nått sätt vara olagligt eller moraliskt förkastligt att lägga upp denna bild här?
Rättare sagt, kan jag på nått sätt hamna inför domstol för antingen kränkning, nått databrott, sexuellatrakaserier, brott mot personliga intregiteten, den där nya internetlagen som gör att man inte får prata hur man vill längre eller nån av de andra lagarna jag redan fått stå till svars för? (Usla byrokratiska samhälle... :arg: )
February 12, 2002
fastbullit wrote: mm upp me den!! (är det "colic's fuck u" bild och ingen tjej blir jag sur på dej kråkan)
Hur ser den ut då? Får ja se den så är chansen större bilden kommer upp.. 😉
Tänker bara vänta tills nån som vet svarar, för orkar inte åka dit för nått.. (Igen :arg: )
Tänkte ju att "de" får ju visa folk med blurade ansikten i diverse tv-program utan att fråga så då borde ju jag få göra samma sak. 🙂
May 10, 2002
Jag har en fråga till som är mycket mer spännande! Det finns ju en massa copyrightlagar på att man inte får ta bilder från vem som helst och använda hur som helst, men då finns det ju något att man kan ta bilder själv och använda hur som helst. Vad händer då om man tar bilder med egen kamera på någon bild som är copyrightat?
February 12, 2002
fastbullit wrote: [quote=Pim_][quote=fastbullit]sen när brydde gemene man sej om copyright lagar?
Och sen när kunde kråkan göra ngt på ett normalt sätt?
iofs, men jag hoppas fortfarande 🙂
Å det rätta att göra är förstås att skicka bilden till dig, frånsäga mig allt ansvar för eventuell spridning (kan jag göra det?) å låta dig lägga upp den här i tråden? 🙂
1 Guest(s)