Lata kommuner!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Lata kommuner!
dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
sp_UserOfflineSmall Offline
1028406
March 30, 2006 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote: men lilla du... uppenbarligen gör dom ju det wink

Men lilla du... om dom är för många så gör dom inte det.
Det är inte oändligt med mat i ett industriområde.

cybercola
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 189
1028698
March 31, 2006 - 5:04 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=cybercola]men lilla du... uppenbarligen gör dom ju det wink

Lilla Du, där har du ju lösningen på problemet :bgrin:

dree
Member
Medlem
1028710
March 31, 2006 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote: [quote=dree][quote=cybercola]men lilla du... uppenbarligen gör dom ju det wink

Vadå för lösning har du tänkt dig?

cybercola
Medlem
1028775
April 1, 2006 - 7:40 am
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=cybercola][quote=dree][quote=cybercola]men lilla du... uppenbarligen gör dom ju det wink

Vadå för lösning har du tänkt dig?

svälter, dör, så försvinner problemet.

dree
Member
Medlem
1028786
April 1, 2006 - 9:06 am
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote: svälter, dör, så försvinner problemet.

Jag hoppas verkligen inte att du tycker så.
Och du har missuppfattat lite också... Om dom är för många så svälter dom och alla katterna försvinner inte av svält.
Jag tycker att ingen katt ska behöva dö av svält pågrund av som skiroy skrev människors lathet.

cybercola
Medlem
1028845
April 1, 2006 - 11:29 am
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=cybercola]svälter, dör, så försvinner problemet.

Och du har missuppfattat lite också... Om dom är för många så svälter dom och alla katterna försvinner inte av svält.
Jag tycker att ingen katt ska behöva dö av svält pågrund av som skiroy skrev människors lathet.

men 000000000000ooooooooooo, serious shit asså, det är en katt, jag kan tyvärr inte sympatisera med en katt i detta fallet, och ja, jag skiter i om dom dör, och nej, jag tycker inte det är på grund av människors lathet för dom är djur, dom är skapta för att överleva eller att dö och försvinna, precis som vi, våran tid kommer nog ska du se wink

dree
Member
Medlem
1028850
April 1, 2006 - 11:35 am
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote: [quote=dree][quote=cybercola]svälter, dör, så försvinner problemet.

men 000000000000ooooooooooo, serious shit asså, det är en katt, jag kan tyvärr inte sympatisera med en katt i detta fallet, och ja, jag skiter i om dom dör, och nej, jag tycker inte det är på grund av människors lathet för dom är djur, dom är skapta för att överleva eller att dö och försvinna, precis som vi, våran tid kommer nog ska du se wink

Människor är det som har domectiserat katter, hundar, gnagare osv. Då har vi ett ansvar att se till att dom har det bra.
En annan sjuk sak är att många hund och kattraser är avlade på defekter.

cybercola
Medlem
1028853
April 1, 2006 - 11:45 am
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=cybercola][quote=dree][quote=cybercola]svälter, dör, så försvinner problemet.

Människor är det som har domectiserat katter, hundar, gnagare osv. Då har vi ett ansvar att se till att dom har det bra.

Inte relevant för mitt tankesätt, stör dom mig inte, så får dom klara sig bäst dom vill, stör dom mig, då dör dom.

dree
Member
Medlem
1028863
April 1, 2006 - 12:19 pm
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote: Inte relevant för mitt tankesätt, stör dom mig inte, så får dom klara sig bäst dom vill, stör dom mig, då dör dom.

Du dödar katter som stör dig?

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1028886
April 1, 2006 - 1:07 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: Människor är det som har domectiserat katter, hundar, gnagare osv. Då har vi ett ansvar att se till att dom har det bra.

visst har ägarna ett ansvar, men inte kommunen, dom ska bara se till att ägarna sköter sig.

och blir djuren ett problem så ska man antingen omplacera om möjligheten finns, eller avliva dom.

när det gäller avlivning, så lär nog avskjutning vara det bästa och billigaste alternativet, för jag misstänker att det är rätt svårt att fånga vildkatter.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1028888
April 1, 2006 - 1:08 pm
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote:
Inte relevant för mitt tankesätt, stör dom mig inte, så får dom klara sig bäst dom vill, stör dom mig, då dör dom.

älskar T-bord clintanwannabees... :)R

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1028890
April 1, 2006 - 1:12 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=cybercola]

Ingen aning om hur denne cybercola agerar IRL, men häromkring är det då ingen ovanlighet att omärkta katter på fel gårdsplan försvinner tvärt.
Vad som hänt dom kan man ju spekulera i, men jag tror knappast att dom blivit "adopterade" av någon.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

dree
Member
Medlem
1028891
April 1, 2006 - 1:13 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=dree] Människor är det som har domectiserat katter, hundar, gnagare osv. Då har vi ett ansvar att se till att dom har det bra.

visst har ägarna ett ansvar, men inte kommunen, dom ska bara se till att ägarna sköter sig.

och blir djuren ett problem så ska man antingen omplacera om möjligheten finns, eller avliva dom.

när det gäller avlivning, så lär nog avskjutning vara det bästa och billigaste alternativet, för jag misstänker att det är rätt svårt att fånga vildkatter.

Eftersom dom har blundat för problemet... Dom blev ju tillsagda att dom fanns där när dom bara var några stycken. Men nu när problemet blev för stort så kan dom inte finansiera infångning. Folk som vet hur man fångar in kan fånga in dom lätt men det är inte gjort på en dag dock men detta blir för dyrt som sagt så då tar dom in några jägare och skjuter 10st sen skiter i det igen. Så jag tycker kommunen borde tagit ett större ansvar.

ilg@dd wrote: Ingen aning om hur denne cybercola agerar IRL, men häromkring är det då ingen ovanlighet att omärkta katter på fel gårdsplan försvinner tvärt.
Vad som hänt dom kan man ju spekulera i, men jag tror knappast att dom blivit "adopterade" av någon.

Var en tant här i trakterna som hade 5katter. En dag så kom hon hem och såg hur grannen hade slängt dom i svarta sopsäckar. Skjutit dom först då.
Hon anmälde det men fick ingen hjälp även fast det är också olagligt att skjuta kattar både lösdrivande och tama. Hennes ansågs som lösdrivande så därför fick hon ingen hjälp. Hon sa att det är olagligt att skjuta lösdrivande/vilda katter också men då fick hon inget svar och överklagan blev avskriven direkt. Inte ens någon erättning fick hon.

Iofs så har kommunen själva här brytit mot lagen och skjutit katter.

cybercola
Medlem
1028893
April 1, 2006 - 1:21 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=obelix][quote=cybercola]

Ingen aning om hur denne cybercola agerar IRL, men häromkring är det då ingen ovanlighet att omärkta katter på fel gårdsplan försvinner tvärt.

Tack för att du förstår min synpunkt ilg@dd, Och jag ser det som så obelix att katterna, de fria, är inte mitt problem, och således skulle jag inte göra dom illa och inte heller vilja att dom skulle skjutas (varför det?) låt dom leva, så länge dom inte stör, gör dom det, döda dom.

Och dree, tyckte du att du var rolig nu eller? när du tog mina ord ur sammanhanget, bara sorgligt att när dina argument brister tar du till så simpla saker wink

då kan jag ju svara med; om du nu så jävla gärna vill att katterna ska bli adopterade, ta med dig ett gäng burar och åk o skaffa dig ett par katter vetja wink

inte för att jag fattar varför du skulle vilja ta ett gäng vilddjur som klarar sig fint själva(eller inte, då är dom som sagt inget problem ändå.) och tvinga dom till annat, tycker du lider av lite big brother mentalitet, att allt ska vara styrt.

cybercola
Medlem
1028896
April 1, 2006 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=obelix][quote=dree] Människor är det som har domectiserat katter, hundar, gnagare osv. Då har vi ett ansvar att se till att dom har det bra.

Eftersom dom har blundat för problemet... Dom blev ju tillsagda att dom fanns där när dom bara var några stycken. Men nu när problemet blev för stort så kan dom inte finansiera infångning. Folk som vet hur man fångar in kan fånga in dom lätt men det är inte gjort på en dag dock men detta blir för dyrt som sagt så då tar dom in några jägare och skjuter 10st sen skiter i det igen. Så jag tycker kommunen borde tagit ett större ansvar.

ilg@dd wrote: Ingen aning om hur denne cybercola agerar IRL, men häromkring är det då ingen ovanlighet att omärkta katter på fel gårdsplan försvinner tvärt.

Var en tant här i trakterna som hade 5katter. En dag så kom hon hem och såg hur grannen hade slängt dom i svarta sopsäckar. Skjutit dom först då.
Hon anmälde det men fick ingen hjälp även fast det är också olagligt att skjuta kattar både lösdrivande och tama. Hennes ansågs som lösdrivande så därför fick hon ingen hjälp. Hon sa att det är olagligt att skjuta lösdrivande/vilda katter också men då fick hon inget svar och överklagan blev avskriven direkt. Inte ens någon erättning fick hon.

Iofs så har kommunen själva här brytit mot lagen och skjutit katter.

Dom har fortfarande inte ett ansvar att reglera en djurart så länge den inte stör för allmänheten.

dree
Member
Medlem
1028897
April 1, 2006 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote: Och dree, tyckte du att du var rolig nu eller? när du tog mina ord ur sammanhanget, bara sorgligt att när dina argument brister tar du till så simpla saker wink

då kan jag ju svara med; om du nu så j**la gärna vill att katterna ska bli adopterade, ta med dig ett gäng burar och åk o skaffa dig ett par katter vetja wink

inte för att jag fattar varför du skulle vilja ta ett gäng vilddjur som klarar sig fint själva(eller inte, då är dom som sagt inget problem ändå.) och tvinga dom till annat, tycker du lider av lite big brother mentalitet, att allt ska vara styrt.

Och nu gjorde du samma sak du sa att jag hade gjort....

cybercola wrote: Dom har fortfarande inte ett ansvar att reglera en djurart så länge den inte stör för allmänheten.

Företagarna i industri området är det som har sagt åt kommunen att dom borde fånga in katterna ialla år men kommunen har inget gjort... skitit i det.
Och sen bryter dom mot lagen och skjuter 10st sen skiter i det igen.

cybercola
Medlem
1028898
April 1, 2006 - 1:26 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=cybercola]Och dree, tyckte du att du var rolig nu eller? när du tog mina ord ur sammanhanget, bara sorgligt att när dina argument brister tar du till så simpla saker wink

då kan jag ju svara med; om du nu så j**la gärna vill att katterna ska bli adopterade, ta med dig ett gäng burar och åk o skaffa dig ett par katter vetja wink

AJ, en skruv, har du tappat något? ... vad är det du inte fattar, jag svarade med slag under bältet också. skärpning ffs.

dree
Member
Medlem
1028899
April 1, 2006 - 1:28 pm
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote: [quote=dree][quote=cybercola]Och dree, tyckte du att du var rolig nu eller? när du tog mina ord ur sammanhanget, bara sorgligt att när dina argument brister tar du till så simpla saker wink

AJ, en skruv, har du tappat något? ... vad är det du inte fattar, jag svarade med slag under bältet också. skärpning ffs.

Du varvar dina argument med personangrepp...

cybercola
Medlem
1028901
April 1, 2006 - 1:34 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=cybercola][quote=dree][quote=cybercola]Och dree, tyckte du att du var rolig nu eller? när du tog mina ord ur sammanhanget, bara sorgligt att när dina argument brister tar du till så simpla saker wink

Du varvar dina argument med personangrepp...

Ja men lägre än vad du gick kan man väl knappast gå 😉

dree
Member
Medlem
1028907
April 1, 2006 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote: Ja men lägre än vad du gick kan man väl knappast gå 😉

Utveckla gärna det där.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 216
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL