March 4, 2002
Ja det borde jag kanske göra 😀 men nu är det så att alla är på mig från alla håll och ska ha hjälp med allt så någonstans måste man ju börja ta betalt. Dom tjatar tills dom får mig att säga ok jag hjälper dig med **** och sen säger dom du lovade ju du skulle laggat min dator i tisdags osv.
June 27, 2002
June 17, 2002
Jag fick 250 spänn för att konstatera att en snubbes dator var total fuckad...=) Åsknedslag så HDDn hade pajat...=)
Tog visserligen ett tag att konstatera det för jag fick inte öppna datorn utan skulle försöka starta den men kom bra in genom felsäkert läge o fick hela tiden error om att HDD inte kunde läsa från MASSA delar... aja.. svårt att förklara...
Vart förvånad över att jag fick 250 spänn för att inte göra nåt i princip. jag hade ju kommit dit för att fixa den...=)
Undra vad jag hade fått om jag hade fixat den... 1000 spänn kanske för 2 timmars jobb...=)
January 19, 2002
Då man är släktens(och släktens vänners) egen konsult så får man en drös med uppdrag. Har som regel, dock inga regler utan undantag, att aldrig åka hem till någon för att fixa deras burkar. De får lämna sin dator hos mig så fixar jag i mån av tid och jag tar betalt i öl.
Skulle det vara någon utomstående så tar jag 200 pengar i timmen. Man skall aldrig, och jag upprepar ALDRIG jobba gratis. Folk har så jävla lätt för att utnyttja ens snällhet.
Så mitt tips till alla är att alltid ta något betalt.
October 7, 2002
_Crime wrote: Då man är släktens(och släktens vänners) egen konsult så får man en drös med uppdrag. Har som regel, dock inga regler utan undantag, att aldrig åka hem till någon för att fixa deras burkar. De får lämna sin dator hos mig så fixar jag i mån av tid och jag tar betalt i öl.
Skulle det vara någon utomstående så tar jag 200 pengar i timmen. Man skall aldrig, och jag upprepar ALDRIG jobba gratis. Folk har så j**la lätt för att utnyttja ens snällhet.
Så mitt tips till alla är att alltid ta något betalt.
Jo, någon liten struntsumma kan ju vara trevligt att få som du säger. Fast de man känner bra är ju øhlbetalningen rätt sjysst med. De kan säkert något som de kan hjälpa dig med istället (laga bilar eller nåt kanske?). 😉
November 26, 2002
Eftersom ungefär hela min släkt bor i skåne komer det nog aldrig bli aktuellt att de börjar utnyttja mig 🙂
En gång förra året hjälpte jag min farfar att göra inbjudningskort på datorn till hans 85-årskalas. Då fick jag en hundralapp för "besväret".
Fast numera anser jag det vara ersättning för att mamma tvingade mig att följa med på kalaset 🙂
Gå runt på ett kalas och hälsa på pensionärer i ett par timmmar är inte speceillt kul. Fast det var rätt god mat...
Det som är roligt är att han hade ett kalas ett halvår i förskott för att slippa ha ett när han fyllde år, och lyckades glömma bort det, och hade ett till kalas sen ändå... '
kalas är kanske inte helt rätt ord... där var inga ballonger ju.
2 Guest(s)