August 20, 2001
Metz wrote: ärtsoppa med mkt senap 😀 😀
MMM... måste göra det nästa torsdag... med pannkakor till!
Brukar göra en god Chili Con Carne
Annars är pasta med olika tillbehör bäst och mest lättlagat, tex:
Stek bacon och färska champijoner (?) och koka spaghetti samtidigt... Häll ur spaghettin i en sådan sil och så i med keldas ostsås i samma kastrull. Koka upp häll tillbaka spaghettin och i med bacon/svamp röran... Blanda, njut 😉
June 20, 2002
Spaghetti och korv, men eftersom falukorv är så förbannat tråkigt så köper man hot dogs och kapar i lämpliga små pluttar och steker till...
Sen finns det miljoner av grejer man kan hitta på med köttfärs... (spaghetti till så klart)
en favorit:
1.bryn köttfärs och lägga i en ugnsfast form
2. Koka upp en påse blå band svamp-pås-sås och häll även den i formen
3. På med Gratella färdigriven gratängost ovanpå (som för övrigt är lika billig som vanlig ost om man ser till kilopris, så man behöver inte känna att man blir fattigare än om man skulle köpa vanlig ost och riva själv)
4. In med hela ekipaget i ugnen på ca 200 grader tills osten ser lagom smält ut, salta efter behov...
ruskigt enkelt, gott och hyfsat billigt...
January 28, 2003
strimla kyllingfilé, stek med en påse wokgrönsaker. på med Blue Dragons kryddmix och efter en stund på med en burk cocosmjölk. nudlar till of course 😀
wonderful 😀
scans köttbullar?? fy för helvete... inte en chans jag ens luktar på skiten.. mammas köttbullar ska det va, riktigt stekta så dom har grymt god hård yta!!
mamma och mormors mat regerar, so are det 😉
November 16, 2002
Hah glömde o berätta om min fetaste frukost som jag själv komponerat...
En tallrik med jordgubbsfil, sedan häller du på rikligt med russin beroende på hur mkt du gillar russin, sedan banan samma här hur mkt du gillar banan, brukar räcka med en banan som du skivar ner i tallriken, efter det öser du på med frosties... har du inga frosties går det lika bra med vanliga kellogs o en jäkkkla massa socker 😀 😀 sedan ät o njut
August 11, 2002
Metz wrote: Hah glömde o berätta om min fetaste frukost som jag själv komponerat...
En tallrik med jordgubbsfil, sedan häller du på rikligt med russin beroende på hur mkt du gillar russin, sedan banan samma här hur mkt du gillar banan, brukar räcka med en banan som du skivar ner i tallriken, efter det öser du på med frosties... har du inga frosties går det lika bra med vanliga kellogs o en jäkkkla massa socker 😀 😀 sedan ät o njut
finns fler fil varianter: ta vanlig fil häll i tillräckligt med socker så du kan vara vaken minst en timme till. Sedan häll i hallonsylt, flingor/mûsli och russin eller byt ut det och häll i bananskivor och oboy:D
1 Guest(s)