October 2, 2003
Hej!
Jag går sista året på gymnasiet och känner att jag har lite halvdålig engelska. Eftersom jag nyligen upptäckt att jag tycker om att läsa skulle jag vilja förbättra mina engelska på så vis. Nu undrar jag om det finns några lättlästa engelska böcker som man kan köpa ganska billigt på internet.
Tror det finns något som heter Easyreaders och dom skulle nog passa mig ganska bra. Kanske några länkar till ställen man kan köpa dom på.
Edit: Såg att det finns easyreaders som är barnböcker, vilket jag inte vill ha.
/Bennos
November 27, 2003
Agatha Christie, Tolkien, Terry Brooks, Tom Clancy som nämdes innan (tycker han suger men det är lättläst iaf) eller Stephen King kanske? Den siste är kanske inte superenkel men å andra sidan hyfsat underhållande.
Kolla in Operahs book club annars. Det är böcker för amerikanska hemmfruar iofs, men de brukar vara relativt lättlästa.
//Andreas
December 27, 2003
Dadde wrote: Läs ngon av Tom Clancys böcker på engelska läste nyss ut Without Remorse, bättre än den blir det inte, den var riktigt bra.
Han sa att han ville ha lättlästa. Jag har läst några Clancy böcker på engelska (Rainbow..., Clear and Present...) Tyckte inte att dom var "lättlästa". Inte så svåra, men jag har personligen aldrig haft svårt att läsa engelsa böcker (idag fick jag hem en ny: Warrior Sould: The Memoir of a Navy SEAL. ska bli kul att läsa)
2 Guest(s)