June 28, 2001
tänkte testa en skoj grej jag precis kom på, jag skriver en bunt ledtrådar som jag tycker är tillräckligt för att någon ska kunna lista ut med lite kontakter och google kunskaper svaren till mitt mysterium, och när det är löst så kan näste NHmissbrukare skriva sitt lilla mysterium som ska lösas.
Media
Jag är ute efter vilken engelsk komediserie som nydligen har börjat köras igen på TV men dock i ny utgåva.
2 av huvudrollsinehavarna har varit med i en Musikvideo med ett band som var stora på den tiden då det spelades in i mitten av 90 talet.
En fras som sägs i videon är " Techno techno bloody techno darling "
svara på följande
vad heter serien ?
vad heter bandet som efterfrågas ?
Vad heter 2 av rollerna i serien ?
har ni något annat att tilläga som kan göra detta roligare eller lättare på nått vänster så skriv det.
January 5, 2002
Serien: Absolutely Fabulous (http://www.imdb.com/title/tt0105929/)
Bandet: Pet shop boys
Rollerna: Jennifer Saunders spelar Edina 'Eddy' Monsoon och Joanna Lumley spelar Patsy Stone.
Har jag rätt?
January 5, 2002
BelZeBuB wrote: Mannen ifråga:Gabriel Gustafsson Oxenstierna (riksdråd, friherre)
Slottet:Tyresö slott
Vandrarhemmet:Lilla Tyresö
Nuvarande ägare:Tyresö Näringslivs AB
Nuvarande ägare är fel. Tyresö Näringslivs AB, dvs Tyresö Kommun, förvaltar slottets vinkällare. Dock ägs själva slottet och dess park av en annan juridisk person. Det är alltså slottets nuvarande ägare jag vill veta namnet på. Dessutom vill jag veta vem som ägde slottet innan den nuvarande ägaren. Resten är dock helt korrekt 🙂
January 5, 2002
Än så länge har ViU mest rätt.
1. Vad heter slottet?
Tyresö Slott
2. Nuvarande ägaren?
Nordiska Museet
4. Vad heter det intilliggande vandrarhemmet?
Lilla Tyresö
Ni har dock fråga 3 kvar; Förre ägarens namn och titel. Vad hette alltså personen som ägde slottet innan Nordiska Museet, och vad hade han för titel? Kan komma med ledtråden att själva titeln aldrig naturaliserades. Denna titel förekommer dessutom inte i Sverige i vanliga fall.
January 5, 2002
Mind: Det är inte tråkigt alls, det är faktiskt ett riktigt trevligt slott. Dessutom sägs det att det spökar där, men jag har aldrig sett något spöke. Restaurangen är ganska kass och trädgårdsmästaren är lite butter, men parken är skittrevlig om man vill släpa dit polarna för en grillkväll eller flickvännen för en ligga-i-gräset-och-sola-och-mysa-dag 🙂
Hur lyckas du med att inte hitta något om slottet förresten?
Här finns tokigt mycket, och det är ju inte direkt någon avancerad sökning på Google 🙂 Ett bättre tips är dock att kolla Nordiska Museets hemsida. Nu har jag i princip gett er svaret, misslyckas ni nu är ni fanimej dåliga 🙂
December 25, 2000
Han var markis eller något krafs, fanns på samma sida men orkade inte ta med det eftersom du inte efterfrågade det.
Edit:
Arkadspel:
år 1980
255 nivåer
Vi får se om ni klarar er på detta 🙂
Jag eftersöker, det Japanska namnet, Amerikanska namnet, och orsaken till varför det ändrades.
2 Guest(s)