Leksak till maten.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Leksak till maten.
Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 9, 2005 - 3:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu gör jag min första aftonbladet tråd även fast jag avskyr dessa. 🙄
Iallafall, vad tycker ni om detta? Är det fel att ha med en leksak i måltiden för att locka barnen?
http://www.aftonbladet.se/vss/.....42,00.html

Själv tycker jag det är skitsnack, alla har väl varit barn och blivit lockade av dessa leksaker? Men inte fan är alla tjocka. Det handlar om självkontroll. Sluta skylla på andra för era problem. Alla skulle kunna vara tjocka men alla är inte det för vissa jobbar på sitt utseende.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
918429
July 9, 2005 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

jag tycker det är bra

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
918430
July 9, 2005 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Bullshit.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
918432
July 9, 2005 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: Bullshit.

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
918433
July 9, 2005 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

orka...

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
918434
July 9, 2005 - 3:33 pm
sp_Permalink sp_Print

shit! såg den bilden me de feta killarna på istheshit.net, trodde den var fejk :cy:

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
918436
July 9, 2005 - 3:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite självdisciplin får man väll ha och föräldrarna kan väll setill att ungarna äter annat oxå.

Jag själv käkade på MC när jag var mindre och happy meal ville man ju alltid ha för då fick man en leksak 🙂
Men jag är då inte fet.

Varför skulle MC få lida för att den nuvarande generationens ungar inte har föräldrar med förstånd ?

Aelrik
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 243
918442
July 9, 2005 - 3:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är väl bättre att barnen dreglar efter ett happy meal än att de smäller i sig en McFeast med en extra bea-dressing? 😉

Skämt åsido, föräldrar har ett ansvar för att barnen mår bra. Detta innebär också att de ska få i sig en bra kost (Happy meal kan mycket väl ingå ibland). När jag växte upp slutet på 80- början på 90-talet hette det inte "godis" utan "lördagsgodis". Klart onyttigheter ska finnas men inte hela tiden.

Det som gör mig förbannad är föräldrarna med åsikten "Vad skönt om de tog bort leksaken för då slipper jag tjatet.".
Vem vill ha en massa normalviktiga barn som inte blivit uppfostrade av sina föräldrar?`
Lär föräldrarna att sätta gränser och lär barnen att respektera detta. Då har vi ett bättre samhälle.

Arne_Garflak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 916
918444
July 9, 2005 - 3:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tyckte att leksakerna man fick på mcdonalds var skittråkiga när jag var liten, och käkade inte där speciellt ofta heller.
Men det är väl inget fel i att de finns där precis.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
918446
July 9, 2005 - 3:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: [quote=Nomic]Bullshit.

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
918448
July 9, 2005 - 4:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Varför skulle MC få lida för att den nuvarande generationens ungar inte har föräldrar med förstånd ?

Aelrik wrote: Det som gör mig förbannad är föräldrarna med åsikten "Vad skönt om de tog bort leksaken för då slipper jag tjatet.".
Vem vill ha en massa normalviktiga barn som inte blivit uppfostrade av sina föräldrar?`
Lär föräldrarna att sätta gränser och lär barnen att respektera detta. Då har vi ett bättre samhälle.

Instämmer till fullo. Det har varit en dålig trend på senare tid då ansvaret förskjuts från föräldrar till samhället.

Spelar ju ingen roll vad det handlar om egentligen när barn hamnar snett så skyller man i stort sett alltid på samhället. Om ett barn skjuter ihjäl sina klasskompisar på skolan, så blir det ett jävla liv och alla snackar om våldsamma PC-spel och filmer. Ingen nämner det som formar deras grundläggande uppväxt mest - hemmet! Även OM PC-spel skulle vara "farliga", så är det väl för *piip* föräldrarnas ansvar att reglera barnes spelande, inte speltillverkarens. 🙄

Sverige blir mer och mer likt USA rent mentalitetsmässigt. :cy:

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
918450
July 9, 2005 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

dreamweaver wrote: [quote=Death On Wings]Varför skulle MC få lida för att den nuvarande generationens ungar inte har föräldrar med förstånd ?

Aelrik wrote: Det som gör mig förbannad är föräldrarna med åsikten "Vad skönt om de tog bort leksaken för då slipper jag tjatet.".

Instämmer till fullo. Det har varit en dålig trend på senare tid då ansvaret förskjuts från föräldrar till samhället.

Spelar ju ingen roll vad det handlar om egentligen när barn hamnar snett så skyller man i stort sett alltid på samhället.

Länge sen jag höll med någon så mycket som jag håller med dig.

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
918452
July 9, 2005 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: [quote=dreamweaver][quote=Death On Wings]Varför skulle MC få lida för att den nuvarande generationens ungar inte har föräldrar med förstånd ?

Spelar ju ingen roll vad det handlar om egentligen när barn hamnar snett så skyller man i stort sett alltid på samhället.

Jerry är säkert en avvikande åsikt. 😛

Marcan-
Member
Medlem
918454
July 9, 2005 - 4:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: [quote=snyde][quote=dreamweaver][quote=Death On Wings]Varför skulle MC få lida för att den nuvarande generationens ungar inte har föräldrar med förstånd ?

Hehe 😛

Men visst fan ha ni rätt. Man kan inte skylla på allting hela tiden. Varför ska ett företag lida för deras oerhört bra idéer och reklam?

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
918458
July 9, 2005 - 4:57 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Tindy][quote=Nomic]Bullshit.

Om jag fick något roligt till bilen varge gång jag köpte en "Race meal" eller "M(a)c turbo" så skulle jag helt klart äta där fler gånger. 🙄

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
918467
July 9, 2005 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Krävs inte så mycket för att påverka ett barn så jag är emot reklamen i tidningar.

Detta har redan gjorts faktiskt. Hur ofta ser man reklam för sprit eller leksaker på en public-servicekanal?

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
918474
July 9, 2005 - 6:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: [quote=snyde][quote=dreamweaver][quote=Death On Wings]Varför skulle MC få lida för att den nuvarande generationens ungar inte har föräldrar med förstånd ?

edit: strunt samma

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
918475
July 9, 2005 - 6:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: [quote=macrus][quote=Tindy][quote=Nomic]Bullshit.

Om jag fick något roligt till bilen varge gång jag köpte en "Race meal" eller "M(a)c turbo" så skulle jag helt klart äta där fler gånger. 🙄

Nu får du väl ändå ge dig, det handlar om en plastleksak som tillverkats i Taiwan för 0.003 öre.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
918480
July 9, 2005 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: [quote=Arny][quote=snyde][quote=dreamweaver][quote=Death On Wings]Varför skulle MC få lida för att den nuvarande generationens ungar inte har föräldrar med förstånd ?

Hehe 😛

Men visst fan ha ni rätt. Man kan inte skylla på allting hela tiden. Varför ska ett företag lida för deras oerhört bra idéer och reklam?

För att de leder till fetma och sjukdomar.

Marcan-
Member
Medlem
918483
July 9, 2005 - 6:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: För att de leder till fetma och sjukdomar.

Inte i rätt mängder.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 118
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL