February 9, 2004
Gueno wrote: [quote=macrus][quote=Tindy][quote=Nomic]Bullshit.
Om jag fick något roligt till bilen varge gång jag köpte en "Race meal" eller "M(a)c turbo" så skulle jag helt klart äta där fler gånger. 🙄
Vet inte varför, men jag vek mig både en och två gånger av skratt när jag läste ditt inlägg.
HAHA!!
Nej förfan!
Föräldrarnas ansvar...
Jag har också varit liten och jag har också velat äta happy meal varje dag för att få en leksak. Men mina föräldrar har uppfostrat mig till att respektera deras beslut.
Jag har spelat actionspel och mördarspel ett bra tag nu. Och jag har spelat i flera timmar. Inte fan går jag ut och slår sönder/skjuter ner folk för det?
Det är föräldrarnas fel. Ni som säger annat borde söka hjälp ffs.
March 14, 2004
Jag är kapitalist men samtidigt vill jag se till samhällets bästa. Men nja, jag tycker nog att det är upp till föräldrarna. När jag var liten så tjatade jag om att vi skulle äta på donken (bara för leksakernas skull) men min föräldrar sade blankt nej och dom få gångerna vi åt på ett hambugeri så var det frasses, max ellr sibylla.
Allt handlar om föräldrarna. Har man svaga föräldrar som låter ungarna styra så blir dom feta mm. Om däremot föräldrarna kan säga nej och lär ungen att respektera det så blir det ju inga problem. Sedan så är det ju ok om man tar ungen till donkan någon gång iblanf men det får inte bli så att man blir stammis. där.
March 10, 2002
Death On Wings wrote: [quote=obelix]För mig handlar det om varför leksaken är där.
Antagligen som en liten bonus för att man köper just en meny som är anpassad till barn.
De kanske håller käften på bilfärden hem om de har något att leka med 🙂
Precis vad jag tänkte skriva. =) För att få käft på ungen helt enkelt.
December 15, 2002
förstår inte hur dagens ungar ens vill ha dom jävla skitleksakerna man får med en happy meal. När jag va liten käka jag precis samma som jag gör nu, dvs bigmac & co.
marcan wrote:
Man får ju med en leksak i många produkter t.ex flingor, ska man sluta med det också då?
Precis. Dessutom, hade jag haft barn hade jag hellre låtit dom käka på donken än sockrade frukostflingor... Man ber ju om att ens barn ska bli fet om man matar dom med sån skit.
September 13, 2004
Marcan- wrote: [quote=Jerry]För att de leder till fetma och sjukdomar.
Inte i rätt mängder.
Rätt mängder!?
Man äter en Bigmac till frukost tillsammans med en stor cola och får i sig dagsbehovet direkt.
Könns inte helt rätt...
Extatic wrote: förstår inte hur dagens ungar ens vill ha dom j**la skitleksakerna man får med en happy meal. När jag va liten käka jag precis samma som jag gör nu, dvs bigmac & co.
[quote=marcan] Man får ju med en leksak i många produkter t.ex flingor, ska man sluta med det också då?
Precis. Dessutom, hade jag haft barn hade jag hellre låtit dom käka på donken än sockrade frukostflingor... Man ber ju om att ens barn ska bli fet om man matar dom med sån skit.
Det kanske kommer som en överraskning för dig...
Men Mc Donalds har rejäääält med socker i sin mat.
2 Guest(s)