April 20, 2002
Funderade på det för ett bra tag sen(när jag var tonåring 🙂 ) men det blev inget av det. Skaffade mig Pirayor och en annan sorts gecko, kommer inte ihåg vad det var för sort bara.
Leopardgecko är fina små ödlor. Eftersom de är små och rätt snabba och inte särskilt sociala så kommer du förmodligen ha dem i terrariet utan att kunna låta dem springa omkring fritt. Skulle nog skaffa mig en Leguan istället. Lite större terrarie men Leguaner är ju lite trevligare i alla fall...:D
Lycka till vad du än köper!
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
March 24, 2002
Har 15-16st just nu, har inte så noga koll på dessa då det kläcks nya ett par gånger i veckan.
Ett tips är om du har bestämt dej för just 2st geckos så välj 2 honor av anledningarna 2 hannar slutar med mycke bett och fula svansar och en ensam hona med en hanne blir tungt liv för henne för han kommer köra över henne värre än värsta gotlands kanin .
Men förövrigt så kan jag säja att geckon är en bra "nybörjar ödla" och skippa leuganen som Tintin föreslog om du inte är gambler för har du otur så blir det en grinig jäkel, jag talar av erfarenhet då jag har mer respekt för 130cm leguan än en 370cm/30kg tigerpyton.
Vad mer jag tycker du ska göra är precis vad du har gjort, läsa allt du kommer över.
August 11, 2002
TPRS wrote: Ett tips är om du har bestämt dej för just 2st geckos så välj 2 honor av anledningarna 2 hannar slutar med mycke bett och fula svansar och en ensam hona med en hanne blir tungt liv för henne för han kommer köra över henne värre än värsta gotlands kanin .
vadå, det är bara plocka fram filmkameran och sälja det till Tyskland :bgrin:
April 20, 2002
TPRS wrote: skippa leuganen som Tintin föreslog om du inte är gambler för har du otur så blir det en grinig jäkel, jag talar av erfarenhet då jag har mer respekt för 130cm leguan än en 370cm/30kg tigerpyton.
Jag har flera vänner med leguaner. Visst kan de bita till om man är oförsiktig och vårdslös men det är inget som du säger.
En Leguan biter till och sen är det bra(förutom ett djupt, blodigt sår) medan en tigerpyton både biter och(om du har otur) tar dig i ett strypgrepp som är omöjligt att själv ta sig ur resulterande i nästan garanterad död. Så att höja farligheten på leguaner till mycket högre än Tigerpyton var att ta i.
Endast EN vän har en småilsken Leguan men det har mycket med vem som uppforstrar dem att göra också.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
July 10, 2003
Jag tänkte också köpa geckoödlor ett tag, köpte en leguan ist, fast gav tillbaks den till butiken då den började bitas ordentligt, morsan fick ta stelkrampsspruta efter ett ganska grovt bett..
Sen har jag också haft en skäggagam, ganska kul i början men blev ganska jobbigt egfter några år då jag tröttnade på den, som tur var tog djuraffären tillbaks den 🙂
tycker geckoödlor är bra med tanke på att de inte blir så stora som ex en leguan, och då blir dom också billigare och lättare att handskas med 🙂
lycka till hur du än gör 😉
March 24, 2002
Tintin wrote: [quote=TPRS]skippa leuganen som Tintin föreslog om du inte är gambler för har du otur så blir det en grinig jäkel, jag talar av erfarenhet då jag har mer respekt för 130cm leguan än en 370cm/30kg tigerpyton.
Jag har flera vänner med leguaner. Visst kan de bita till om man är oförsiktig och vårdslös men det är inget som du säger.
En Leguan biter till och sen är det bra(förutom ett djupt, blodigt sår) medan en tigerpyton både biter och(om du har otur) tar dig i ett strypgrepp som är omöjligt att själv ta sig ur resulterande i nästan garanterad död. Så att höja farligheten på leguaner till mycket högre än Tigerpyton var att ta i.
Endast EN vän har en småilsken Leguan men det har mycket med vem som uppforstrar dem att göra också.
Ovan nämda djur finns/fanns här hemma och jag är övertygad om var jag lägger min respekt.
Respekt har inget att göra med vad som kan vara farligt utan snarare var som är troligt.
Tyvär så hjälper inte uppfostran mot brunst.
January 28, 2003
Jag ville skaffa leopardgeckos innan, men mamma totalvägrade....
Så det första jag skall göra när jag flyttar hemifrån är att införskaffa två stycken 😉
Flickan min verkade dock inte vara så övertygad om att hon ville vara i samma lägenhet som dem, sa till henne att det räckte med en ödla i samma rum :bgrin: Givetvis ett skämt...
March 24, 2002
3 Guest(s)