January 28, 2003
desdecado wrote: Lettermans humor är prepubertal och bygger i princip på minspel och att folk ska skratta åt en låda bacon som kanske flyter eller en att pressa en tub kaviar genom ett fotografi på presidenten.
Leno är mognare, och som van ståupp-komiker, levererar han mycket bättre underhållning. Måndagar är bäst med de stående inslaget om konstiga annonser och tidningsurklipp.
:wide:
Det känns ju som att Leno bygger allting på plumpa personangrepp, som iofs kan vara jävligt roligt och det förnerkar jag inte, men det är ju bara så jäkla inriktat för att genomsnittsamerikanen skall förstå det...
Röstar tveklöst på Letterman, fast det kan ju vara jobbigt att inte få alla skämten serverade på silverfat och med skrattskylt över.
Bästa jag sett i Letterman är ju givetvis top10, men också när någon ekonomiprofessor från University of Columbia var där och drog redneck-skämt.
Conan O'Brien har dock sina stunder, sätter nog fasen honom över Leno. Han har iaf haft det bästa inslaget någonsin i någon sån show, när Triumph är och intervjuar/driver med folk som köar utanför bion till Star Wars. "These are lonely men, that never have had sex. Not even with a catholic priest"
"You have the possibility to choose from all kinds of men, that has no idea of how to please you" :pray:
June 30, 2003
BelGarath wrote: Conan äger allt! han bjuder på sig själv så mycket och han har ingen stolthet alls 🙂
Instämmer i det fetstilta.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 14, 2004
Conan o brien är okej, men han överdriver "lite"
Letterman verkar inriktat på...Tråkiga människor... :/
Jay Leno verkar mer inriktat på folk som inte tar allt så jävla seriöst 😉
Jay Leno, helt klart... jag har typ tittat på kanske 3 avsnitt letterman, och jag blir bara irriterad 🙁
September 16, 2002
Jay Leno är helt överlägsen David Letterman. Jag är ett stort Leno fan, och är inte allt för förtjust i Dave. Det beror dock väldigt mycket på gästerna, men allra mest på publiken hur bra ett program blir, men jag säger det en gång till Jay Leno!
Och Kevin Eubanks är mycket bättre än Dave's sidekick.
PS. För er som inte visste det, så kommer Conan få ta över efter jay Leno om 5 år, när Jay Leno's kontrakt går ut. DS.
1 Guest(s)