July 19, 2001
Cross of Iron eller Järnkorset då! Den får ni inte glömma!
Näe, andra världskrigsfilmer ska vara gjorda av tyskar eller britter, annars suger dom..
Jag har inte sett Lilja for ever och jag har inte så stor lust heller då jag bara kommer bli mer irriterad över alla pundiga ryssar som sabbar..
January 17, 2002
[NH wrote: Noddan]Har precis sett på Lilja 4 ever. Det är nog den mest intrycksfulla film jag någonsin har sett, helt otroligt "bra" om det nu är rätt ord. För er som inte har sett den kan jag avslöja att den handar om Trafficing, d.v.s flickor under 18 år som plockas upp i diverse länder och skickas till ett annat där de sedan säljs till vem helst som vill ha lite roligt. Nu kanske ni tror att det bara händer låångt borta, men faktum är att det finns hundratals underåriga flickor i sverige som säljs till kunder och utnyttjats för att när de inte är och "jobbar" leva i total isolation, för att inte kunna smita.
Det är inte ofta filmer berör mig mycket överhuvudtaget, men den här toppar childers list, som jag blev mycket upprörd över.
Otäck är den definitivt, väldigt skrämmande. Men jag rekommenderar den starkt till alla, då man får sig en och annan tankeställare. Det är en hel del obehagliga scener, men man får inte se någonting då de visas i förstaperson. Dessutom går det alltid att spola, men se själva filmen! starkt rekommenderad!
Jag måste avråda alla från att se denna film, ni blir bara deprimerade och tar livet av er! Snacka om svart rulle!
1 Guest(s)