November 29, 2003

Läste detta idag under Lunarstorm's nyhetsbrev.
illasyster spelar INTE på Grammis!
Idag
Lunar fick igår ett tråkigt pressmeddelande rörande ett av våra stjärnkrypin: BandetLillasyster.
Där berättar Markus Tagaris att Lillasyster INTE kommer avsluta Grammisgalan i morgon kväll.
I onsdags förra veckan gick Baluba och TV4 som producerar och sänder Grammisgalan ut med en pressrelease om att Lillasyster skulle hedra Thore Skogman med en egen version utav ”Pop opp i topp”. Detta kommet tyvärr inte att hända.
(Saxat ur pressmeddelandet:)
I mellandagarna fick Lillasyster en förfrågan av Baluba om att framföra en hyllning av Thore Skogman på galan. Tanken var att det skulle bli finalnumret på den TV sända delen av galan.
Bandet kände att detta skulle passa dem bra och tackade ja. Tanken då var också att ytterligare en svenska kvinnlig artist skulle medverka i numret. Vem detta skulle bli fanns det då bara förslag på. Bandet började repa in och spela in låten. Onsdag 2 januari går Baluba ut med en pressrelease och bekräftar Lillasysters medverkan. Detta blir snabbt en nyhet som media går ut med i hela landet.
Bara några timmar senare samma kväll får vi beskedet att det inte alls är klart för att man inte lyckats hitta en svensk kvinnlig artist som ska medverka i numret. Helt plötsligt så vet ingen om det ska bli av eller inte.
I dag måndag kl. 17.00 fick vi beskedet att hyllningen inte får plats på galan.
Bandet är mycket irriterat över att Grammisgalan har använt sig utav deras och Thore Skogmans namn för att marknadsföra galan i och med all den mediala uppmärksamhet som blev. I över fem dagar har man annonserat och sålt biljetter i Lillasysters namn och låtit bandet repa in ett nummer man beställt och sen inte vill ha.
"Bandet vill be alla sina fans och hela svenska folket som köpt biljett till galan om ursäkt för Grammisgalans pinsamma aggerande."
"Bandet är mycket irriterat över att Grammisgalan har använt sig utav deras och Thore Skogmans namn för att marknadsföra galan i och med all den mediala uppmärksamhet som blev."
Ehh, jahaja.. Är dom kända eller nått?? Världsberömda på Lunarstorm?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
whak wrote: Deras kassa cover på Rihanna's låt "umbrella" spelas rätt mycket på P3.
Ett uselt band om ni frågar mig.
Dom låter som en alkis på skithuset.
Mest skadeglädje från min sida.
Hybris med andra ord, typ Tito Beltran.. (Han som inte vill vara Svensk längre.)
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 7, 2005

January 12, 2008

från wikipedia:
Från början hette bandet Rallypack, och deras låtar var på engelska, men i samband med att de började göra låtar på svenska bytte de namn till Lillasyster. Martin Westerstrand och Daniel Cordero var tidigare medlemmar i det svenska hårdrocksbandet LOK.

May 1, 2005

ilg@dd wrote: "Bandet är mycket irriterat över att Grammisgalan har använt sig utav deras och Thore Skogmans namn för att marknadsföra galan i och med all den mediala uppmärksamhet som blev."
Ehh, jahaja.. Är dom kända eller nått?? Världsberömda på Lunarstorm?
Agree
1. Man går inte till Grammisgalan för att hylla Thore Skogman. Om man nu ens gillade hans musik. För min del kryper det i skinnet snarare och skulle gå därifrån om de började flamsa topp opp i topp blaha.
2. Och Lillasyster? Who the fuck is Lillasyster? "Världsberömda på Lunarstorm?" :)R
Storm i ett vattenglas om ni frågar mig.
March 5, 2002

dreamweaver wrote: Hur många artister/band spelas på en typisk radiokanal vid en given tidsperiod? Uppåt hundra?
Lyssnar du på P3 så kanske ja, lyssnar du på NRJ/Rix FM ( :-& :spy:) så får du väl höra 10 låtar om dagen högst.
Jag fattar inte varför folk lyssnar på Rix.. så jäkla kassa dom är! "Oooh gert vad rolig du är, ska vi prata lite om vädret och gay-historier? ja det är populärt *ordbajsa*"
May 17, 2004

Fackamato wrote: Lyssnar du på P3 så kanske ja, lyssnar du på NRJ/Rix FM ( :-& :spy:) så får du väl höra 10 låtar om dagen högst.
Jag fattar inte varför folk lyssnar på Rix.. så jäkla kassa dom är! "Oooh gert vad rolig du är, ska vi prata lite om vädret och gay-historier? ja det är populärt *ordbajsa*"
rix morgonzoo är utan tvekan sveriges bästa radio program. jag gillar det och jag ogillar det, men jag är den ovanliga pojken som lyssnar på p2
men saken är att, i allt gay och orbajsande så lyckas flickorna med att få det kännas levande och live. därför är det det bästa radio programmet. plus att alla kan lyssna på det.
fast p2 är bättre

November 29, 2003

Vitamin-C wrote: rix morgonzoo är utan tvekan sveriges bästa radio program. jag gillar det och jag ogillar det, men jag är den ovanliga pojken som lyssnar på p2
men saken är att, i allt gay och orbajsande så lyckas flickorna med att få det kännas levande och live. därför är det det bästa radio programmet. plus att alla kan lyssna på det.
fast p2 är bättre
Tsss. inget slår Mixmegapol's morgon program.
Synd att man inte får in megapol på jobbet.
1 Guest(s)