October 7, 2002
Eventuellt borde den här vara i Köpguiden istället? Om någon moderator tycker så är det fritt fram att flytta...
Jag kommer under sommaren att vilja ta mig ett antal gånger mellan Linköping och Laholm. Därför undrar jag om någon har koll på bussbolag som trafikerar (ungefär) den sträckan?
Jag känner redan till:
Swebus Express - byte i Jönköping. Gott om bussar mellan Linköping och Jönköping, men bara någon om dagen vidare till Markaryd/Örkelljunga.
Säffle-bussarna: Direktbuss. Hamnar i Helsingborg om man inte kan fjäska och bli avsläppt vid en motorvägsfart på vägen. Från Helsingborg kan man ta sig med Skånetrafiken till Båstad. Tyvärr är det även här begränsat med turer...
Ytterligare ett alternativ är tåg - först SJ till exempelvis Nässjö och därefter länståg till Halmstad, men det faller lite på att SJ är bra på att ta betalt. Ytterligare en möjlighet är buss till Jönköping och tåg vidare till Halmstad men övergångarna passar dåligt.
Är det någon som har koll på fler kollektivtrafikmöjligheter? Eftersom Swebus har bra anslutningar till Jönköping från Linköping är det främst anslutningar längs med E4:an alternativt Nissastigen som är intressanta. Borde finnas "spritbussar" till Tyskland om inte annat? Eftersom jag är student så är det tajt om pengar...
1 Guest(s)