Linjetrafik med buss mellan Linköping och Laholmstrakten?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Linjetrafik med buss mellan Linköping och Laholmstrakten?
TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 30, 2004 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Eventuellt borde den här vara i Köpguiden istället? Om någon moderator tycker så är det fritt fram att flytta...

Jag kommer under sommaren att vilja ta mig ett antal gånger mellan Linköping och Laholm. Därför undrar jag om någon har koll på bussbolag som trafikerar (ungefär) den sträckan?

Jag känner redan till:

Swebus Express - byte i Jönköping. Gott om bussar mellan Linköping och Jönköping, men bara någon om dagen vidare till Markaryd/Örkelljunga.

Säffle-bussarna: Direktbuss. Hamnar i Helsingborg om man inte kan fjäska och bli avsläppt vid en motorvägsfart på vägen. Från Helsingborg kan man ta sig med Skånetrafiken till Båstad. Tyvärr är det även här begränsat med turer...

Ytterligare ett alternativ är tåg - först SJ till exempelvis Nässjö och därefter länståg till Halmstad, men det faller lite på att SJ är bra på att ta betalt. Ytterligare en möjlighet är buss till Jönköping och tåg vidare till Halmstad men övergångarna passar dåligt.

Är det någon som har koll på fler kollektivtrafikmöjligheter? Eftersom Swebus har bra anslutningar till Jönköping från Linköping är det främst anslutningar längs med E4:an alternativt Nissastigen som är intressanta. Borde finnas "spritbussar" till Tyskland om inte annat? Eftersom jag är student så är det tajt om pengar...

Elysion
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 836
658131
June 30, 2004 - 10:19 pm
sp_Permalink sp_Print

320km roadtrip med moppe? =)
10h bör det ta bara

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
658620
July 1, 2004 - 3:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack för tipset, men tyvärr äger jag ingen moppe. Och att köra med min Volvo 740 är dyrare än buss (dessutom blir nog inte pappa så glad om den står i Linköping när han vill låna den).

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
658625
July 1, 2004 - 4:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Får använda apostalhästarna då? Ger motion samtidigt också. 😀 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 54
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL