November 9, 2002
ich habe linser, o ja tycker inte det är något problem, kan vara ganska segt i början, men man lär sej, första gången ja skulle stoppa i linserna så tog det 3 timmar typ.... Men bara man är ren om händer / ansikte när man sätter i dom, snnusar man kan det vara ganska segt.... om du verkligen inte ORKAR ha brillor så ska du inte skaffa linser.... det enda duma är kanske om man oplanerat sover hos nån annan o inte har vätska, burkarna me sej.... men de brukar lösa sej. Ja kan numera inte klara mej utan linser....
February 21, 2003
DarkStormZ wrote: Har linser, men enbart när jag ravear (rejvar, st0mpar)
Neongula 😛 jävligt fräcka. Men skulle inte palla med linser jämnt...
Ska checka efter ett par andra så man kan variera på festerna
Vad kostar färgade linser? jag har funderat på att skaffa ett par, men har hört att det är ganska dyrt. 🙁
November 10, 2002
twinsen wrote: [quote=DarkStormZ]Har linser, men enbart när jag ravear (rejvar, st0mpar)
Vad kostar färgade linser? jag har funderat på att skaffa ett par, men har hört att det är ganska dyrt. 🙁
beror på om du ska ha färgade, eller såna som lyser i UV. Mina lyser neongult i UV-ljus. Går loss på några kronor ;P Inte sett någon butik i sverige som säljer dem. Köpte mina utomlands...
November 8, 2002
DarkStormZ wrote: [quote=twinsen][quote=DarkStormZ]Har linser, men enbart när jag ravear (rejvar, st0mpar)
beror på om du ska ha färgade, eller såna som lyser i UV. Mina lyser neongult i UV-ljus. Går loss på några kronor ;P Inte sett någon butik i sverige som säljer dem. Köpte mina utomlands...
Sen beror det på vad du har för synfel också. Det finns inte färgade linser till alla sorters synfel tyvärr.
November 8, 2002
rilo wrote: gör en laseroperation så har du perfekt syn på några sekunder..... nackdelen är att det kostar lite oxå men jag skulle gjort det ifall jag hade dålig syn istället för att hålla på med linser o glasögon.
20000 per öga är det senaste jag har hört. Ska ta och göra en sån där operation senare tror jag :blink:
November 26, 2002
Blue_Moon_ wrote: [quote=rilo]gör en laseroperation så har du perfekt syn på några sekunder..... nackdelen är att det kostar lite oxå men jag skulle gjort det ifall jag hade dålig syn istället för att hålla på med linser o glasögon.
20000 per öga är det senaste jag har hört. Ska ta och göra en sån där operation senare tror jag :blink:
ahh, men då fixar jag ena ögat, och kör med monokel 🙂
June 20, 2002
ska nog också göra en operation...
men det är ju en liten investering om man jämför med de 3000:- jag fick lägga för ett par glasögon...
körde tills nyligen med endags-linser på heltid, nu endalinser varvat med glasögon och ännu tidigare månadslinser på heltid...
endagslinser var klart bekvämare, men jag fick ge 333:- i månaden så det är rätt dyrt...
månadslinser kostade 950:-/halvår, men jag orkade inte tvätta de ordentligt så det var inte nyttigt för ögonen...
har också testat dygnet-runt-linser som man kan sova med och bara har ute ett dygn i veckan, men jag hade tydligen för klen tårvätska så det blev inte riktigt bekvämt... det var efter det jag gick över till endags... annars är dygnet-rutn vad min optiker kör med och rekommenderar varmt, så om ni inte lider av samma problem som jag kanske det är något att testa... kommer tyvärr inte ihåg vad det kostade men jag tror inte att skillnaden var stor från endagslinser...
October 27, 2001
Gueno wrote: [quote=DarkStormZ]Har linser, men enbart när jag ravear (rejvar, st0mpar)
Neongula 😛 jävligt fräcka.
Det e så jevla tufft alltså. 😮 8)
Men inte när dom hamnar snett, då ser man ut som ett missfoster. 😕
Satt och tänkte på samma sak, tänk om de halkar runt ögongloben och kapar av alla roliga trådar där, jobbigt 😛
1 Guest(s)