February 21, 2003
PaiN wrote: [quote=Gueno][quote=DarkStormZ]Har linser, men enbart när jag ravear (rejvar, st0mpar)
Neongula 😛 jävligt fräcka.
Det e så jevla tufft alltså. 😮 8)
Men inte när dom hamnar snett, då ser man ut som ett missfoster. 😕
Satt och tänkte på samma sak, tänk om de halkar runt ögongloben och kapar av alla roliga trådar där, jobbigt 😛
Det gör dom inte, kan jag garantera 😉
June 20, 2002
Mind wrote: [quote=Mind]jag ska testa endagslinser, har inga brillor och har inte testat synen på länge, men den är lite kass på avstånd.
kan ni erfarna nurds berätta hur man tjackar linser i rätt skärpa ?
vill fortfarande veta,
och även varför linserna inte flyger runt i ögonen.
bara att gå till optikern och säga att du vill ha linser...
November 9, 2002
boogey wrote: [quote=Mind][quote=Mind]jag ska testa endagslinser, har inga brillor och har inte testat synen på länge, men den är lite kass på avstånd.
vill fortfarande veta,
och även varför linserna inte flyger runt i ögonen.
bara att gå till optikern och säga att du vill ha linser...
plus att dom inte flyger runt i ögonen, eftersom dom "sugs" fast av ögat på nåt konstigt sätt, visst, gnider man sig mycket i ögonen så kan dom glida runt, men det syns fortfarande en bit av linsen så man kan dra ut den igen, ingen fara med det...
November 28, 2002
Mind wrote: jag ska testa endagslinser, har inga brillor och har inte testat synen på länge, men den är lite kass på avstånd.
du måste gå till en optiker o kolla det eftersom det inte bara skärpan du måste veta om du ska köpa linser. typ kupning(vet inte riktigt vad det heter på optikerspråk) du ska på linserna och grejjer
August 19, 2001
Linser kan jag varmt rekommendera. Stor frihets känsla efter man har haft glasögen ett tag.
Har haft linser i snart ett år nu på heltid. Jag kör med Månads linser och de funkar skit bra. Jag betalar dock rätt mycket för mina (över 3000 för ett halvår) de är bara för att jag ser typ lita annorlunda åt siderna så de måste slipas lite mysko.
De skönaste är när du ska ta ett dopp i vattnet. Då slipper man dra av sig glasögenen och sen inte se nått när man badar, sen är de mycket skönt att de inte är ivägen nått.
Jag färgar även mina lite då och då. (just nu gröna). BelGarath, Jag skelar oxå med ena ögat. De är inga problem med linserna. Känns nästan bättre.
Och de här med att de glider runt, de gör de inte för att de är formade efter ditt öga. Så de kan bara ligga på plats pecis över. Om de puttas(gnuggas) ur plats, så glider de snabbt tillbax.
Mitt tips är att du testar hur de är med linser så får du se
Good Luck!
June 20, 2002
JuLmUnD wrote: Linser kan jag varmt rekommendera. Stor frihets känsla efter man har haft glasögen ett tag.
Har haft linser i snart ett år nu på heltid. Jag kör med Månads linser och de funkar skit bra. Jag betalar dock rätt mycket för mina (över 3000 för ett halvår) de är bara för att jag ser typ lita annorlunda åt siderna så de måste slipas lite mysko.
De skönaste är när du ska ta ett dopp i vattnet. Då slipper man dra av sig glasögenen och sen inte se nått när man badar, sen är de mycket skönt att de inte är ivägen nått.
Jag färgar även mina lite då och då. (just nu gröna). BelGarath, Jag skelar oxå med ena ögat. De är inga problem med linserna. Känns nästan bättre.
Och de här med att de glider runt, de gör de inte för att de är formade efter ditt öga. Så de kan bara ligga på plats pecis över. Om de puttas(gnuggas) ur plats, så glider de snabbt tillbax.
Mitt tips är att du testar hur de är med linser så får du seGood Luck!
hoppas du använder simglasögon när du badar med linserna... 🙂
har själv testat att bada med linser, och de försvann ganska snabbt.. som tillägg blev jag också informerad av min optiker om att man inte ens ska ha kranvatten i linserna för att det innehåller för mycket bakterier för ögonen (lägger sig på linserna och förökar sig), så jag kan ju bara föreställa mig hur det är med badhus eller varför inte sjövatten...
har själv fått ha ett par uppehåll p.g.a. bakterier/virus vilket iofs inte är farligt om man får reda på det i tid, men det var ganska obehagligt ett tag...
May 10, 2003
BelGarath wrote: [quote=Mind]jag skaffade det för några timmar sedan, hitils nöjd
klarade du att sätta in o ta ut linserna bra då? första gången alltså
Det är ganska svårt i början att sätta in dem och ta ur dem, men när man blir van gör man det på typ 10 sekunder. Ett tips är att inte använda linserna om man ska glo på skärmen en hel dag, jag blir torr och irriterad i ögonen om jag gör det.
June 28, 2001
BelGarath wrote: [quote=Mind]jag skaffade det för några timmar sedan, hitils nöjd
klarade du att sätta in o ta ut linserna bra då? första gången alltså
nja, det tog ett par försök att få in dom vill jag påstå.
blinkade ju hela tiden, men nu när jag tog ut dom så gick det allt lite bättre.
får la se imorn hur det går.
en sak jag undrar, har 2 veckorslinser nu på prov, och när man lagt dom i den lilla asken man får med, kan man skaka runt den utan att linserna vränger sig och fumlar till sig ?
2 Guest(s)