June 28, 2001
klart jag har vätska i, rätt bra att man kan skaka runt då.
hur tvättar ni dom ? optikern sa till mig att man skulle lägga den i handen o droppa i lite vätska o gnugga lite lätt. demonstrerade tillomed.
föresten, dom flyger inte ut av extrema skak o ryck o sånt va ? typ downhill med hojen och ingen direkt användbar dämpare på.
May 10, 2003
Mind wrote: klart jag har vätska i, rätt bra att man kan skaka runt då.
hur tvättar ni dom ? optikern sa till mig att man skulle lägga den i handen o droppa i lite vätska o gnugga lite lätt. demonstrerade tillomed.
föresten, dom flyger inte ut av extrema skak o ryck o sånt va ? typ downhill med hojen och ingen direkt användbar dämpare på.
Jag har åkt fritt fall och extreme utan att tappa dem
June 20, 2002
Mind wrote: klart jag har vätska i, rätt bra att man kan skaka runt då.
så tvättade jag också...
de ska inte åka ut, och om de gör det så har du fått linser med taskig passform... bara att springa ner och skälla på optikern...
June 28, 2001
well, det var inte lättare idag att få in dom, blinkar ju som en kossa av reflex.
lite jobbigt med pollen nu oxå, kliar i ögonen, + att det känns som det är skräp i dom.
första timmarna jag testade linserna kändes det mer som att jag var tårögd.
lätt att ta ut dom dock.
föresten, märker man lätt om linserna är vrängda åt fel håll ?
minns inte vad dom sa om det.
January 28, 2003
linser är frihet 8) fattar inte hur man kan tappa dom under vatten... tappa dom överhuvudtaget, har bara lyckats klia ut dom och då ansträngde jag mig verkligen...
om linserna är på fel håll så känns det som fan... iaf för mig, känns som man har en ögonfrans på insidan av dom 😕 det ÄR svårt i början, bara lätt för tjejer som är vana vid smink å grejor... tar nån dag innan man börjar få koll på det å efter nån vecka så går det av sig själv
February 22, 2003
fick inte ni Broschyren "Tips och råd för linsbärare"
Fast ni kanske inte är kunder hos Synsam...
I den broschyren står ALLT om linser.
Fast otikern gick igenom allt de där med mig endå
När linsen är felvänd så buktar kanterna utåt som en tallrik
När den är rätt så står kanterna rakt upp o ser ut som en skål
1 Guest(s)