March 14, 2004
Spidey wrote: Alla dom som är miljardärer har kämpat för det.. förstår inte varför vissa blir lite avis ....
Jag kan bara hålla med. Kommunister och liknade är bara avis. T.ex. Bill Gates är inte snål när det gäller U lands bidrag. Det är tillochmed så att han skänker mer än vad hela Svenska staten gör.
June 28, 2001
skinner wrote: [quote=Spidey]Alla dom som är miljardärer har kämpat för det.. förstår inte varför vissa blir lite avis ....
Jag kan bara hålla med. Kommunister och liknade är bara avis. T.ex. Bill Gates är inte snål när det gäller U lands bidrag. Det är tillochmed så att han skänker mer än vad hela Svenska staten gör.
fast det är ju väldigt dumt av svenska staten att skänka med tanke på vår ekonimiska kris.
föresten, IKEA nissen kör en volvo 245 till vardags =) han måste vara bra snål.
March 21, 2003
skinner wrote: [quote=Farbror]Rika svin vad Fáan ska dom med 600miljarder kr i _en_ familj ? "Kapitalist svin det är dom allihopa allihopa" ;P
Dom har väll rätt till varenda öre. Dom har ju knappast bidragsfuskat. Tänk dessutom alla jobb som företagen ger.
Jo det var ett citat från en viss person *HOST* *HOST*....
Men sen är det också så att det är dom företagen som ger ut sämt löner och anställer yngre och yngre personal(outbildad = minimal lön men samma arbete) det är också dom företagen som har utländska barnarbetare..
_OFTA_ inte alltid...
March 14, 2004
Farbror wrote: [quote=skinner][quote=Farbror]Rika svin vad Fáan ska dom med 600miljarder kr i _en_ familj ? "Kapitalist svin det är dom allihopa allihopa" ;P
Dom har väll rätt till varenda öre. Dom har ju knappast bidragsfuskat. Tänk dessutom alla jobb som företagen ger.
Jo det var ett citat från en viss person *HOST* *HOST*....
Men sen är det också så att det är dom företagen som ger ut sämt löner och anställer yngre och yngre personal(outbildad = minimal lön men samma arbete) det är också dom företagen som har utländska barnarbetare..
_OFTA_ inte alltid...
Menade du forumets egna lilla anarkist?
Jo visst men dom försöker då undvika barnarbete.
November 5, 2002
Mind wrote: föresten, IKEA nissen kör en volvo 245 till vardags =) han måste vara bra snål.
Han är inte snål. Bara sparsam 🙂
Bara för att jag skulle ha pengar skulle iaf inte jag vältra mig i lyx. Ok att jag skulle något finare än en 245a, men hans intresse ligger förmodligen inte i bilar 😉
Han har ju iallafall dator och e-post 😀
March 7, 2004
Mind wrote: [quote=skinner][quote=Spidey]Alla dom som är miljardärer har kämpat för det.. förstår inte varför vissa blir lite avis ....
fast det är ju väldigt dumt av svenska staten att skänka med tanke på vår ekonimiska kris.
föresten, IKEA nissen kör en volvo 245 till vardags =) han måste vara bra snål.
Om han nu kör 245 är det nog inte av snålhet.. han kanske trivs i den 😛
2 Guest(s)