July 4, 2003
Adam wrote: Som alla fotoalbum från Elmia.
Det börjar med bilar o slutar med brudar...
För att vara lite off topic;
Har det inte gått till överdrift när det ska stå (minst) två skitheta tjejer vid varje fordon...?
Det är helt okej för mig 🙂 men det är ändå konstigt...
Det kan aldrig slå fel 😉 Jora, såg ut o finnas en del på den mässan och hade gärna varit där för o dreggla på både det ena men mest det andra ;p
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
Steel wrote: Angående brudar å Fast & Furious stil så är ju ändå inte Bilsport på Elmia någonting i jämförelse med t.ex. StreetcarsFest utställning och totalt sett så är inte utställningar i Sverige någonting i jämförelse med USA, Japan och övriga Europa.
Nja, men Sverige har ju typ 9 miljoner invånare..Lite större underlag för häftiga byggen i USA..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 29, 2003
Tindy wrote: [quote=skiroy]Personligen är jag fasen less på alla dessa jäkla "Fast and furios" byggen.
I dom allra flesta fall förstörs bilens ursprungliga former till totala missfoster.
http://www.racing.nu/steel/img4252fbc63d0a8.jpg
Erkänn att den där är rätt okej 😉
tramsig bil! finns många bilar jag hellre köpt än den. köpa en billigare bil typ skyline + ha pengar e mycke trevligare!
Här kan ni kika på fina bilar..
http://www.fouronine.com
En kompis som har typ verkstad/restaurering av gamla jänkare.
Han hade bl.a en kanonfin Olds -59 cab förut, finns på sidan..
Karamellrosa och grann..(Finns nyansen karamellrosa?)
Mulligt fin iaf..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 23, 2002
ilg@dd wrote: [quote=Steel]Angående brudar å Fast & Furious stil så är ju ändå inte Bilsport på Elmia någonting i jämförelse med t.ex. StreetcarsFest utställning och totalt sett så är inte utställningar i Sverige någonting i jämförelse med USA, Japan och övriga Europa.
Nja, men Sverige har ju typ 9 miljoner invånare..Lite större underlag för häftiga byggen i USA..
Jag menar inte antalet byggen eller hur mycket pengar det är lagt på de individuella byggena men i Sverige är stilarna mer blandade än i USA och Japan där det nästan bara är 2F2F som gäller och inget annat.
Blir ju tråkigare mässor då eftersom alla ser likadana ut.
Och brudarna är det fler av i förhållande till antalet bilar, i Sverige är det max en brud på 10 bilar i snitt, i USA är det 10 brudar per bil. 🙂
Steel wrote: [quote=ilg@dd][quote=Steel]Angående brudar å Fast & Furious stil så är ju ändå inte Bilsport på Elmia någonting i jämförelse med t.ex. StreetcarsFest utställning och totalt sett så är inte utställningar i Sverige någonting i jämförelse med USA, Japan och övriga Europa.
Jag menar inte antalet byggen eller hur mycket pengar det är lagt på de individuella byggena men i Sverige är stilarna mer blandade än i USA och Japan där det nästan bara är 2F2F som gäller och inget annat.
Blir ju tråkigare mässor då eftersom alla ser likadana ut.
Och brudarna är det fler av i förhållande till antalet bilar, i Sverige är det max en brud på 10 bilar i snitt, i USA är det 10 brudar per bil. 🙂
Vad väntar sej folk av en Bilsportmässa tror du??
Går man på nått som Bilsport har att göra med, så kan man vara säker på att det är mest riskokare, Nazistkälkar och custade Volvos där..
Vill du se gjutjärn, så åk till Västerås på Power Meet, där får du se bilar "live" också...Dvs att det mesta av dessa bilar har hjulats ner, och används..
Bilar är till för att åkas i, inte köras på utställningar på trailer.
July 18, 2003
[Image Can Not Be Found]
Den som hittar ett ställe där dem säljer sådan får en liten present på posten ! ! ! , Jag vill defenetivt se min flicka i en sådan :snurr: !
Kom igen nu grabbar, låt mig plugga lite och fixa fram en fin butik med sådana sexiga kjolar !
Edit: ok, den som hjälper mig med detta får antingen en slant på kontot eller en liten present runt 100 kr på posten... !
Edit2: Dvs det skall vara rimligt att jag kan få tag i den, inte att jag åker över halva Sverige för den :), 🙄
June 3, 2001
ilg@dd wrote: [quote=Steel]Angående brudar å Fast & Furious stil så är ju ändå inte Bilsport på Elmia någonting i jämförelse med t.ex. StreetcarsFest utställning och totalt sett så är inte utställningar i Sverige någonting i jämförelse med USA, Japan och övriga Europa.
Dessutom är det snorigt mycket billigare att bygga bil i USA och Japan.
T.ex: En V8.
Ska man ha en borrad cheva 350 med diverse i Sverige så går det runt på över 50000:- 😮
Sammalika i USa skulle gått på 30-35000.
February 16, 2005
så jävla trött på´t folk lägger DRIVOR med pengar på kjolar, lacken å sånn skit sen lägger dom inte en krona under huven,jag vet att detta inte gäller alla men man ser det så ofta.. en bonne trimmad 240 drar nån jävla liten trång japps eller va fan de kan va.. vist det beror till lika stor del på att de oftast sitter skit bakom ratten..
Gueno wrote: [quote=ilg@dd][quote=Steel]Angående brudar å Fast & Furious stil så är ju ändå inte Bilsport på Elmia någonting i jämförelse med t.ex. StreetcarsFest utställning och totalt sett så är inte utställningar i Sverige någonting i jämförelse med USA, Japan och övriga Europa.
Dessutom är det snorigt mycket billigare att bygga bil i USA och Japan.
T.ex: En V8.
Ska man ha en borrad cheva 350 med diverse i Sverige så går det runt på över 50000:- 😮
Sammalika i USa skulle gått på 30-35000.
Va???
Vad är det för tokerier..?
50 papp för en motor som är nästan lika lätt att få tag i som en vanlig Volvomotor?? Knappast..
Du får lätt lös ett block för typ 2-3000:- och borrar det för lite och ingenting..
Du kan köpa en borrad/renoverad 2-bultad 350 för 10 papp, lätt..4-bultad vette fasen, dom börjar bli sällsynta..
Tror inte det finns billigare och vanligare V8-block att repa..
Vart hade du tänkt handla??
*Edit*
Första söket på blocket:
http://www.blocket.se/view/4725203.htm?caller=vnl_s&l=0&c=1&city=0
June 3, 2001
ilg@dd wrote: Va???
50 papp för en motor som är nästan lika lätt att få tag i som en vanlig Volvomotor?? Knappast..
Du får lätt lös ett block för typ 2-3000:- och borrar det för lite och ingenting..
Du kan köpa en borrad/renoverad 2-bultad 350 för 10 papp, lätt..4-bultad vette fasen, dom börjar bli sällsynta..
Inga tokerier kompis. 🙂
Räknar bara efter egen erfarenhet.
Ny Chevrolet 355” 4 bultad vev, borr 0,60 (355), 5,8 liter.
400 toppar max portade, rostfria ventiler 2,02 - 1.60.
Kompression 9,5:1.
Rullvippor.
Streetrace kam.
Adu 280 Int 290 Exh 0,50 Dur 214 Int 224 Exh.
Streetrace insug.
Å glöm inte det andra som man bör ha. 🙄
Holley 4 port 650 cfm spread bore.
February 21, 2004
Dry_Ice wrote: [Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Den som hittar ett ställe där dem säljer sådan får en liten present på posten ! ! ! , Jag vill defenetivt se min flicka i en sådan :snurr: !
Kom igen nu grabbar, låt mig plugga lite och fixa fram en fin butik med sådana sexiga kjolar !
Edit: ok, den som hjälper mig med detta får antingen en slant på kontot eller en liten present runt 100 kr på posten... !
La boom finns en affär i Karlstad i alla fall som har massa sånt, när kommer mitt paket ?
July 18, 2003
Sortima wrote: [quote=Dry_Ice][Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
La boom finns en affär i Karlstad i alla fall som har massa sånt, när kommer mitt paket ?
När jag har kollat att den finns 🙂 puss på dig 😛
Edit: Dem har inte någon internet sida antar jag... Bor nämnligen i Uppsala och är lite långt dit serru :/
Gueno wrote: [quote=ilg@dd]Va???
Inga tokerier kompis. 🙂
Räknar bara efter egen erfarenhet.
Ny Chevrolet 355” 4 bultad vev, borr 0,60 (355), 5,8 liter.
400 toppar max portade, rostfria ventiler 2,02 - 1.60.
Kompression 9,5:1.
Rullvippor.
Streetrace kam.
Adu 280 Int 290 Exh 0,50 Dur 214 Int 224 Exh.
Streetrace insug.
Å glöm inte det andra som man bör ha. 🙄
Holley 4 port 650 cfm spread bore.
Av vad jag kan förstå så är du en sån där kille som lämnar bort och har andra som skruvar åt dej, och DÅ blir det dyrt..
För övrigt så är de flesta prylarna till Mopar och GM i stora drag billigare än till en Volvo..
Iofs ett antal år sen jag byggde V8 sist, men jag byggde på en Mopar 360 häromsistens..Fick ur den 350-400 hästar gissningsvis, kostnaden låg under 10 papp..Slapp iofs borra och kosta på nya kolvar..
Det du skissar upp är ju en ren streetracerspis..
1 Guest(s)