lite bilsnack för f-n ;)|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
lite bilsnack för f-n ;)
Way2SloW
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 327
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 26, 2001 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

jag satt igår och tänkte lite på vad man kunde hitta på med bilen som inte är så dyrt! tänkte först att jag skulle skriva nåt eget med metoden att skriva ut skiten på papper för att sedan förstärka med maskeringstejp och sen sitta och skära ut bokstäverna med en bladkniv.. men efter "Wa" i bilden nedan så kännde jag att "nej detta går inte!!"

så jag kollde upp lite vad det kostade.. alla rekomenderade stora firmor.. problemet med dem är att skiten kostar en 400:-exkl. moms! lite smådyrt.. sen hittade jag en kille som gjorde det som ett extrajobb för 200:-!

mycket bra..

sen frågan jag har till er är, vad tycker ni om min blivande dekal?

kolla in http://slampa.mine.nu/bilder/b.....xempel.jpg

det fattas ett "W" där, men det är exakt likadant som det första.. sen är min winamp med lite också, men använd fantasin för gudarnas skull smile

//Christian

Farenheit
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1229
69967
September 26, 2001 - 7:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Ännu en anledning till varför man inte ska visa småbarn paint.... (j/k) :bgrin: :hehe:

Ska winamp grejsen till höger vara med lr ?

Way2SloW
Kommer du hit ofta?
Medlem
70008
September 26, 2001 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

men.. jag skriver ju att det är lite som inte skall vara med..

jag skall ta ett kort när den är klar!

//Christian

SimRacer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 264
70016
September 26, 2001 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Den ser ju bra ut, Slampa. Vart har du tänkt placera ut den/dessa dekal/er ?

RoTe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1510
70021
September 26, 2001 - 8:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Ballt!

Way2SloW
Kommer du hit ofta?
Medlem
70043
September 26, 2001 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-09-26 22:05, SimRacer wrote:

denna skall jag ha i baken på bilen.. där som "Fiesta" står i annat fall.. det skall jag nu ta bort med min trogna bladkniv.. fan.. jag kommer repa upp hela lacken.. jaja, vad gör man inte för att styla sin bil lite smile

sen skall jag ha en STOR dekal på motorhuved..

bannern består av ordet RoadRaceR och är i stor sammanhängande text.. trodde jag hade dumpat den bannern också, men tydligen inte.. får göra det nån gång..

men den kostar fläsk att göra så det får vänta tills jag får ett jobb eller två.. uppskattar att den kan kosta 600:- om inte mer..

//Christian

[ Detta Inlägg ändrades av: Slampa den 2001-09-26 22:35 ]

Micke O
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 599
70219
September 27, 2001 - 9:04 am
sp_Permalink sp_Print

Byt bil så slipper du tejpa den smile

Går det inte att värma (försiktigt) bort emblem från bakluckan eller var det nu står Fiesta någonstans? Vad jag har förstått så har äldre bilar ofta emblemen fästa med "pinnar" som går genom hål i karossen medan nyare bilar har limmade emblem.

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
70339
September 27, 2001 - 2:20 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-09-26 22:32, Slampa wrote:

On 2001-09-26 22:05, SimRacer wrote:

denna skall jag ha i baken på bilen.. där som "Fiesta" står i annat fall.. det skall jag nu ta bort med min trogna bladkniv.. fan.. jag kommer repa upp hela lacken.. jaja, vad gör man inte för att styla sin bil lite smile

sen skall jag ha en STOR dekal på motorhuved..

bannern består av ordet RoadRaceR och är i stor sammanhängande text.. trodde jag hade dumpat den bannern också, men tydligen inte.. får göra det nån gång..

men den kostar fläsk att göra så det får vänta tills jag får ett jobb eller två.. uppskattar att den kan kosta 600:- om inte mer..

//Christian

[ Detta Inlägg ändrades av: Slampa den 2001-09-26 22:35 ]

Man tar bort orginal emblem med hårfön, så slipper man repa lacken. laugh

[ Detta Inlägg ändrades av: WIGGER den 2001-09-27 16:20 ]

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

Way2SloW
Kommer du hit ofta?
Medlem
70345
September 27, 2001 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-09-27 11:04, Micke O wrote:
Byt bil så slipper du tejpa den smile

Går det inte att värma (försiktigt) bort emblem från bakluckan eller var det nu står Fiesta någonstans? Vad jag har förstått så har äldre bilar ofta emblemen fästa med "pinnar" som går genom hål i karossen medan nyare bilar har limmade emblem.

"Fiesta" är klistrat och "Ford"-märkena är klistrade även dem.. fast på nåt som liknar dubbelhäftande tejp.. alltså är det bara att slita bort dem och skrubba bort, sen har man en renare bil..

//Christian

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
70350
September 27, 2001 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Just det ja, höll på att glömma bort vad jag tycker om att sätta dekaler på bilar

:spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :spy:

Det är såååååå bonnit.
En bil ska vara sänkt, ha feta fälgar och på det högsta vara tonad, allt efter det ska man bara göra på en 240. Det finns vissa bilar som blir snyggare om man fortsätter att styla lite till typ kjolar, vinge mm.
Men då ska bilen ha lite pondus.
Ett par veckor innan jag hängde bilen i en lycktstolpe så kom det upp en ass stylad Calibra brevid mig i ett trafikljus i HGB men det hände inget när han trampade på gasen.. Det skrek till lite i starten och det var allt... laugh
Jag skulle lika gärna vändt på bilen och spöat honom i backen. Så styla inte bilar om du inte har täckning för det !!

[ Detta Inlägg ändrades av: WIGGER den 2001-09-27 16:33 ]

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

Way2SloW
Kommer du hit ofta?
Medlem
70358
September 27, 2001 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-09-27 16:32, WIGGER wrote:
Just det ja, höll på att glömma bort vad jag tycker om att sätta dekaler på bilar

Det är såååååå bonnit.
En bil ska vara sänkt, ha feta fälgar och på det högsta vara tonad, allt efter det ska man bara göra på en 240. Det finns vissa bilar som blir snyggare om man fortsätter att styla lite till typ kjolar, vinge mm.
Men då ska bilen ha lite pondus.
Ett par veckor innan jag hängde bilen i en lycktstolpe så kom det upp en ass stylad Calibra brevid mig i ett trafikljus i HGB men det hände inget när han trampade på gasen.. Det skrek till lite i starten och det var allt... laugh
Jag skulle lika gärna vändt på bilen och spöat honom i backen. Så styla inte bilar om du inte har täckning för det !!

[ Detta Inlägg ändrades av: WIGGER den 2001-09-27 16:33 ]

jätte tack för att du delar med dig av dina mycket mogna åsikter! verkligen! stärker mig..

du säger att man inte skall styla om man inte "har täckning" (alltså har råd på svenska).. även om jag skulle vilja lägga 75000 på en bil, 5000 på en snygg vinge, 15000 på ett kjolpaket och 10000 på ett par fälgar så skulle jag inte lägga ut de pengarna! så mycket roligt man kan ha av de 105000!

men nu är det inte så att jag har råd att lägga ut mer än vad jag gjort alltså följande:
bil 6000:-
neonväxelspak 250:-
neonbackspegel 200:-
stripes 60:-/30m
antenn 20:-
pedalset 150:-
dekal "Way2SloW" 200:-
navkapslar 200:-

summa sumarum 7080:-

om du inte skall göra annat än klaga så rent ut sagt och förlåt mig moderatorer men håll din käft stängd!

//Christian

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
70360
September 27, 2001 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Öhhhh.... E du född i en kartong på månen med hål i huvet eller?
Täckning då menar jag HK = HÄSTKRAFTER ditt ägg. Varför tror du att jag drog upp exemplet på att jag kunden ha spöat en Calibra i backen? För att han hade för lite pengar eller?

/FD. Crew ffs

Way2SloW
Kommer du hit ofta?
Medlem
70364
September 27, 2001 - 2:50 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-09-27 16:45, WIGGER wrote:
Täckning då menar jag HK = HÄSTKRAFTER ditt ägg. Varför tror du att jag drog upp exemplet på att jag kunden ha spöat en Calibra i backen? För att han hade för lite pengar eller?

sen när är täckning = HK? hehe, du kommer från sthlm va?

jo jag trodde bara att du skröt lite om att du är tuff nog att köra snabbt på gator där det är livsfarligt för andra.. såna som kör snabbare än vad som är lagligt inom städer och bebyggt område är fan helt sjuka.. men men, så kanske inte ditt fall var, jag bara säger..

//Christian

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
70371
September 27, 2001 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-09-27 16:50, Slampa wrote:

On 2001-09-27 16:45, WIGGER wrote:

sen när är täckning = HK? hehe, du kommer från sthlm va?

jo jag trodde bara att du skröt lite om att du är tuff nog att köra snabbt på gator där det är livsfarligt för andra.. såna som kör snabbare än vad som är lagligt inom städer och bebyggt område är fan helt sjuka.. men men, så kanske inte ditt fall var, jag bara säger..

//Christian

Nopp. knappast Stockholmare. Jag har tyskt vildblod i mig och vi tyskar kör som FAN... laugh
Jag brukar ta det lungt i städer osv. men när det gäller motorvägen mellan Ängelholm och Helsingborg så är det blyfot som kommer fram ! HEHEHE

/FD. Crew ffs

Way2SloW
Kommer du hit ofta?
Medlem
70374
September 27, 2001 - 2:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Nopp. knappast Stockholmare. Jag har tyskt vildblod i mig och vi tyskar kör som FAN... laugh
Jag brukar ta det lungt i städer osv. men när det gäller motorvägen mellan Ängelholm och Helsingborg så är det blyfot som kommer fram ! HEHEHE

tja.. så länge folk kör lagligt inom städer där folk inte finns så är jag nöjd..

men jag tycker att snuten är så DUM! varför inte bygga/spärra av/ägna ett område till streetracing? så blir det ju lagligt där, mycket mer folk med mycket mera! titta bara på USA.. faktiskt ett bra exempel på hur streetracing kan bli en folkfest (vilket det redan är, men en olaglig sådan)

//Christian

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
70386
September 27, 2001 - 3:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja så har herr blyfot presenterat sig som wigger smile men din skrutt din bil har ju inte en minsta suck mot kärran jag letar efter.

En lotus omega är inte att leka med..klart skoj bil o på den behövs det inga dekaler..den har full täckning som du tydligen verkar sakna smile

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
70390
September 27, 2001 - 3:46 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-09-27 17:35, skiroy wrote:
Ja så har herr blyfot presenterat sig som wigger smile men din skrutt din bil har ju inte en minsta suck mot kärran jag letar efter.

En lotus omega är inte att leka med..klart skoj bil o på den behövs det inga dekaler..den har full täckning som du tydligen verkar sakna smile

Med tanke att bräda och blades e mitt fortskaffnings medel just nu så kvittar det nog vad du köper, för att få mig på efterkälke. Lotus Omega är en rolig bil... men hur vibrations skadad d kommer du inte att vara efter ett par mil.
Det ska vara en bil med ÖS och KOMFORT. Jag har en polare som säkert skulle kunna vara en värdig motståndare till dig. T5 och den är ingen normal T5a :hehe: Behöver jag säga mer?
Jag är BMW freak (är ju tysk) men denna Volvon är jag kär i! Trodde inte att Volvo hade den potenialen, men ack ack...

/FD. Crew ffs

skiroy
Member
Medlem
70392
September 27, 2001 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo volvo t5 är mkt o köra med efter lite modd..inte tal om annat,lätta att vässa o desamma när det gäller lotus omegan..Har varit i tyskl o provkört 2 kärror men ingen av dem dög.

För dåligt skick..ovårdade o allmänt j****g nergånget..har funderat på nåt annat skoj men alltjämnt suktar jag efter lotusen..

[ Detta Inlägg ändrades av: skiroy den 2001-09-27 18:03 ]

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
70410
September 27, 2001 - 4:12 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-09-27 17:52, skiroy wrote:
Jo volvo t5 är mkt o köra med efter lite modd..inte tal om annat,lätta att vässa o desamma när det gäller lotus omegan..Har varit i tyskl o provkört 2 kärror men ingen av dem dög.

För dåligt skick..ovårdade o allmänt j****g nergånget..har funderat på nåt annat skoj men alltjämnt suktar jag efter lotusen..

[ Detta Inlägg ändrades av: skiroy den 2001-09-27 18:03 ]

Evo 6:a kanske? Eller Impresa?
Synd att Octavia e lite små ful, men dom har ju släppt en räser nu. 235hk eller något. Och den är ju inte så dyr i nypris.
Är det inget annat som skulle passa åt herr :grin:.
Eller varför inte en BMW 330 så nära M3 man kan komma men inte fullt lika dyr (Men svindyr ändå)

/FD. Crew ffs

skiroy
Member
Medlem
70420
September 27, 2001 - 4:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Orkar inte med bmw..där jag bor så kör 90% av alla småglin just bmw..man bli lite less på dem..fast det är fina bilar o vill man vässa en bmw blir man ju tvungen o länsa banken

japs vill jag inte ha..har haft en audi s4+ o den var väl bra men lite gubbig smileså då återstår inte så många kärror..suck..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 346
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL