December 28, 2003
Hittad denna sidan nyss http://www.wickedlasers.com/.
Ăr dom verkligen sĂ„dĂ€r starka i verkligheten?
Vissa av bilderna ser ju lite fakade ut đ .
Om det nu funkar sÄ vore det lite grymt att köpa 35mw modellen och sen springa runt och rita pÄ molnen
Vad tror ni? Bluff?
March 5, 2005
Har för mig att det finns en laglig grÀns hÀr i Sverige för hur pass stark laser du fÄr knalla runt med. Sen tror jag att luftfartverket skulle ha ett o annat att sÀga till om saken om du sprang runt och "ritade pÄ molnen" ;-). Men som sagt Àr inte 100% pÄ det.
December 28, 2003
Ăr 35mw verkligen sĂ„ mycket dĂ„?
Vad ligger en laserpekare ala teknikmagasinet pÄ tillexempel?
Men lite coolt skulle det vara, och jag vÄgar inte fantisera om hur den dÀr 125mw varianten Àr.
Livsfarlig Ă€r den nog iaf om man hĂ„ller pĂ„ och pekar i ögonen pĂ„ folk đ
March 19, 2003
badbolll wrote: Ăr 35mw verkligen sĂ„ mycket dĂ„?
Vad ligger en laserpekare ala teknikmagasinet pÄ tillexempel?
Men lite coolt skulle det vara, och jag vÄgar inte fantisera om hur den dÀr 125mw varianten Àr.
Livsfarlig Ă€r den nog iaf om man hĂ„ller pĂ„ och pekar i ögonen pĂ„ folk đ
Har för mig att de var nÄgra som rÀknade lite fel pÄ de förut nÀr de skulle ha en stor fest och anvÀnde för starka lasrar sÄ nÀr de stog stilla och riktade mot gardinerans sÄ tog de eld.
Och med typ 1-2W's laser sÄ kan man vÀll sliza huvuden av folk.
Men t.ex denna bilden ser ju helt fake ut, http://www.wickedlasers.com/im.....G_2272.jpg
Borde inte strĂ„len bli tunnare ju lĂ€ngre bort den kommer frĂ„n plattsen man stĂ„r? đ
Som att stÄ och kolla pÄ en vÀg som gÄr bort mot horizonten, inte fan Àr den samma storlek ju lÀngre bort den kommer.
Sen sÄ lyser det ju inte som en strÄle som i filmer nÀr de skall hoppa över lasern i kassa valvet.
Okey om det hade varit lite dimma eller sÄ.
August 11, 2005
Att laser ritar streck Àr bara pÄhitt. Kolla pÄ de som förelÀsarna anvnÀnder, Àven om de Àr svagare sÄ Àr det dock samma principer, sÄ egentligen sÄ ser man bara en prick pÄ "mÄlet". Och om mÄlet Àr som i den fakeade bilden sÄ ser du inte ens var pricken hamnar sÄ totalt vÀrdelöst...
June 28, 2001
csm101 wrote: Att laser ritar streck Àr bara pÄhitt. Kolla pÄ de som förelÀsarna anvnÀnder, Àven om de Àr svagare sÄ Àr det dock samma principer, sÄ egentligen sÄ ser man bara en prick pÄ "mÄlet". Och om mÄlet Àr som i den fakeade bilden sÄ ser du inte ens var pricken hamnar sÄ totalt vÀrdelöst...
Nja i fuktiga göteborg sÄ ser man ofta ett streck av en vanlig laserpenna om det anvÀnds utomhus.
Men om man ser en prick pÄ ett moln kan vara lite svÄrt att veta.
NH fÄr helt enkelt köpa in en och testa.
August 11, 2005
Mind wrote: [quote=csm101]Att laser ritar streck Àr bara pÄhitt. Kolla pÄ de som förelÀsarna anvnÀnder, Àven om de Àr svagare sÄ Àr det dock samma principer, sÄ egentligen sÄ ser man bara en prick pÄ "mÄlet". Och om mÄlet Àr som i den fakeade bilden sÄ ser du inte ens var pricken hamnar sÄ totalt vÀrdelöst...
Nja i fuktiga göteborg sÄ ser man ofta ett streck av en vanlig laserpenna om det anvÀnds utomhus.
Men om man ser en prick pÄ ett moln kan vara lite svÄrt att veta.
NH fÄr helt enkelt köpa in en och testa.
Men att strÀlen syns dÄ beror vÀl mer pÄ att vattenpÀrlorna i luften bryter strÄlen ungefÀr pÄ samma sÀtt som "mÄlet". Det hÄller jag med om att man ibland kan se strÄlen (vissa delar av den), men den syns inte om det Àr torrare luft...
October 28, 2002
fan vad grymt iaf man kunde fÄ upp text vÀl synligt i skyn och pÄ vissa byggnader, t ex website URL etc... riktigt fin marknadsföring skulle man kunna skapa sig.
400-500 USD Àr inte mkt pengar i sammanhanget.. frÄgan Àr hur man kan fÄ fram text med lasern och hur lÄngt man nÄr dÄ..?
Guerilla marknadsföring pĂ„ helt ny nivĂ„ đ
February 21, 2004
Gueno wrote: NĂ€r jag var pĂ„ Thrillseekers sĂ„ hade dom en 10W laser. đ
Om man skulle lysa pÄ vanligt papper sÄ skulle man kunna brÀnna hÄl.
Det Àr lite tufft.
En av nattklubbarna hĂ€r i karlstad har en fast monterad 4fĂ€rgslaser đ kostade nĂ„n mille enligt Ă€garen tror den ligger pĂ„ runt 120mW men jag Ă€r inte helt 100
1 Guest(s)