November 21, 2005
June 28, 2001
Sortima wrote: [quote=Gueno]När jag var på Thrillseekers så hade dom en 10W laser. 😀
Om man skulle lysa på vanligt papper så skulle man kunna bränna hål.
Det är lite tufft.
En av nattklubbarna här i karlstad har en fast monterad 4färgslaser 😀 kostade nån mille enligt ägaren tror den ligger på runt 120mW men jag är inte helt 100
Det var dyra lasrar, men om dom nu är på 120mW så blir man ju blind om man får den i ögat, då passar det inte så bra på en klubb.
Finns ju folk som fått synskador av vanliga peklasrar.
December 5, 2002
Mind wrote: [quote=Sortima][quote=Gueno]När jag var på Thrillseekers så hade dom en 10W laser. 😀
Det är lite tufft.
En av nattklubbarna här i karlstad har en fast monterad 4färgslaser 😀 kostade nån mille enligt ägaren tror den ligger på runt 120mW men jag är inte helt 100
Det var dyra lasrar, men om dom nu är på 120mW så blir man ju blind om man får den i ögat, då passar det inte så bra på en klubb.
Det stämmer bra det. Lasern är inte billig, var med och arrangerade en tillställning och då använde vi inte riktigt så starka du talar om. Tror att dom var flera små lasrar på en 50mW har jag för migr, dvs att man ska tåla om man får dom i ögonen
February 21, 2004
DiZi wrote: [quote=Mind][quote=Sortima][quote=Gueno]När jag var på Thrillseekers så hade dom en 10W laser. 😀
Det är lite tufft.
Det stämmer bra det. Lasern är inte billig, var med och arrangerade en tillställning och då använde vi inte riktigt så starka du talar om. Tror att dom var flera små lasrar på en 50mW har jag för migr, dvs att man ska tåla om man får dom i ögonen
En discolaser byter riktning 60tusen gånger per sekund! Får du den i ögat hinner den knappast göra så mycket skada, tänk på att denna har fyra färger
July 18, 2001
Sortima wrote: [quote=Gueno]När jag var på Thrillseekers så hade dom en 10W laser. 😀
Det är lite tufft.
vilken klubb?
June 5, 2004
Elite -------------------------- Fusion 125mW
Release the energy of a star in the palm of your hand as a coherent beam of light, leaving nothing but a scorching path of destruction in its wake! Eye protection is highly recommended.
om dom lasrarna ni snackar om är på 120 och man blir blind av att få den i ögonen så borde fan inte denna ovan få säljas till någon privatperson väl?
October 28, 2002
På Dancevalley i sommras såg man hyffsade lasrar 😛 Och detta är från en av de mindre scenerna... hittade inget från main just nu, men kika på udc.nl annars / DanceValley SUmmer 2005
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
Annars var det väl inte allt för illa på senaste kryssen Gueno? 😉
January 13, 2006
Här hittade jag en del fräcka lasers:
http://www.laserglow.com/handheld.html
Frågan är om man får lov att ta in dom i landet?
1 Guest(s)