October 22, 2002
Blev lite kvällsfika igår:
På jobbet:
4 koppar kaffe
3 chockladrutor
3 cheeseburgare
1 stor vaniljshake
Hemma efter jobbet:
1 påse Mantesers
ca 1L coca cola
Förövrigt så fikade jag 4 ggr igår före jobbet, blev tungt med kaffe å bulle på sista stället. Allt var inom loppet av 3h.
October 18, 2006
Man behöver inte ha särskilt snuskig fantasi för att se en tydlig fallossymbol på din bild
Är det en tillfällighet eller en baktanke med bildkompositionen?
Josey Wales wrote: Ilg@dd:
Man behöver inte ha särskilt snuskig fantasi för att se en tydlig fallossymbol på din bild
Hmm, tanken har aldrig slagit mej..
I grunden är det en giraff, sen ritade jag bara ett annat huvud på den..
Det kanske har med din uppväxt att göra? Freud hade visst någon teori angående att en del människor sammankopplade ovidkommande saker och ting med det sexuella..
Är det så att bilden liknar din egen petternicklas, så bör du nog uppsöka en läkare, å det snaraste.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 18, 2006
ilg@dd wrote: [quote=Josey Wales]Ilg@dd:
Det kanske har med din uppväxt att göra? Freud hade visst någon teori angående att en del människor sammankopplade ovidkommande saker och ting med det sexuella..
Är det så att bilden liknar din egen petternicklas, så bör du nog uppsöka en läkare, å det snaraste.
Nej, nej.
Jag menar bilden i ditt första inlägg i den här tråden, med ölburken i mitten och hamburgarna bredvid som pungkulor
Josey Wales wrote: [quote=ilg@dd][quote=Josey Wales]Ilg@dd:
Nej, nej.
Jag menar bilden i ditt första inlägg i den här tråden, med ölburken i mitten och hamburgarna bredvid som pungkulor
Hahahaha, jasså den..
Näe du, ingen baktanke med den, bara blev så för att pilsnerburken och burgarna skulle synas bra..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 22, 2002
pcw wrote: När man läser den här tråden förstår man att det dröjer inte länge tills fetman är lika utbredd i Sverige som i USA 😛
De tror jag inte, är ganska säker på att medvetenheten i Sverige ang. fetma är större på alla punkter än vad det är i USA.
Sen beror de mycket på vad man gör som sysselsättning. Jag rör mig skapligt mycket i mittt jobb och bränner så ganska mycket också. Har legat stadigt i vikt dom senaste 3 åren oberonde på vilken kost jag har ätit.
Jag har mina perioder då de i princip i 2-3 månader enbart blir typ McD, pizza osv. för att sen ha en period med nästan bara hemmalagad husmanskost. Skillnaden man känner mellan dom olika perioderna är att kroppen mår bättre med "riktig" mat. Men vikten är fortfarande den samma.
February 4, 2003
fisken: Jag upplever det precis tvärtom. Jag har gått upp relativt mycket sen jag slutade äta hemma, och istället äta ute. Och då äter jag inte ens ute, typ på Mcdonalds och såna ställen, utan det blir typ Västergök/Östergök i Halmstad (lunchbuffér)
Har inte gått upp jätte mkt, men märks lite i bältet. Sitter inte lika löst längre. Inte samma behov av bälte 🙂
Och jag jobbar också fysiskt (mycket spring upp och ner för stegar, mycket bärande, mycket kraft i vissa momemt). Jobbar lite i samma branch som du, men ändå inte. Jobbar med service på portar, dockningar och liknande .
Problemet är väl att man ganska lätt småäter lite mellan jobben också, typ om man sitter långt och kör mellan städerna till och från jobb.
Ofta man är sugen / törsig och bara vill ha lite KALLT vatten. Så går man in på bensinmacken så kostar vattnet 16 spänn och Colan liksom 17 spänn. Måste börja ta ett annat val i de lägena 🙂
Sen kan jag erkänna att jag blivit lite slappare med träningen sen jag började jobba, lite mer trött än i skolan. ILLA. Men nu ska det tas tag i det med! Tur man märker det i tid.....
Ha de...
Bjornstrom wrote: Level, kronan och en kaffe? Kan inte bli mycket värre 😀
Hårda tider med höjd tobaksskatt som rår för det.. Förr var det John Silver och Ljunglöfs Ettan.
ZIre wrote: mjölk i kaffet!? KVINNA!
Mmmm, tycket inte det passar med kask mitt i veckan.
2 Guest(s)