Lite mer info om Skiroyismen|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Lite mer info om Skiroyismen
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 20, 2006 - 12:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja det har ju gått ett tag sedan jag gjorde någon större utläggning så jag tänkte jag kan väl sammmanfatta det som sagt tidigare först:

Organistationen

Nordic kommer inte ha den typiska aristokratiska trädstrukturen utan snarare en mer komplex uppbyggnad där olika avdelningar är direkt beroende av en del andra med indirekt är alla beroende av varandra.

Nedan finns en liten karta av hur man skulle kunna tolka det. Jag funderade på att göra 3D-modell, men eftersom en del inte har helt lätt för sådana valde jag att ta det enkelt.

[Image Can Not Be Found] Den första här visar vilka som är var.

Allt kretsar som sagt kring Skiroy. Vissa roller är svårare att definera än andra och vissa kan inte ens vi förklara (läs WOxxman).

[Image Can Not Be Found] Den andra visar istället rollerna.

För att sammanfatta:

Alla beror av Skiroy, men skiroy beror endast av Coore, ZennaN, Woxxman och Delph1
Hugge <- Delph1, Coore & iceboy
iceboy <- av Delph1, Coore & Hugge
Nostra <- Woxxman
Coore <- Dehman & Delph1
Delph1 <- ZennaN, iceboy, Coore & mrVoodoo
WOxxman <- UndaC & Delph1
mrVoodoo <- ZennaN
UndaC <- Woxxman
spazz <- Dehman, Coore & Delph1
Dehman <- spazz, Delph1 & Coore
Kinc & Crotale <- Coore, iceboy & Dehman
ZennaN <- mrVoodoo Det är då toppskiktet så att säga och under det finns det givetvis fler men absolut inte mindre viktiga personer: CounterStrike a.k.a. helvetet

FÖr er som inte hängt med kommer spelet CounterStrike att byta skepnad och bli en ny form av kristet helvete, från att bara vara ett helvete idag. De som ska leda denna plågoserie ser ni nedan. Dessa arbetar du direkt under Skiroy.

Thyrfing & Obelix - Satan
Callister & J. Carmack - Häxdoktor
Gueno & Sulan - marknadsföring

Projekt fjoll20k a.k.a. rekreation

Dit man vänder sig om man behöver återhämta sig eller bjuda damen på en liten bortavistelse.

Peter@20GHz - Main sissy
Tindy & BelGarath - sub-sissies

Djur & maskotar

På vår jakt efter ett lämpligt (inter)nationaldjur så valde vi tillslut Coalan. Detta kommer innebära att Coalor kommer fridlysas och få en högre status än människor. De kommer dock tyvärr i någon del av sitt liv få leva i en typ av fångenskap där det enda de gör är att para sig, äta och sova. Det är dock endast under en högst begränsad period och allt för att vi ska kunna försäkra oss om deras överlevnad. Efter denna period kommer de plaseras ut på lämplig plats där de kan leva och göra precis vad dom vill.

Detta leder mig lite halvt om halvt in på själva livet i framtiden. Att vara hjälpsam mot Coalor är ett bra och enkelt sätt att "samla poäng". Var en duktig människa och och du kommer bli belönad. Dock kan det vara värt att notera att i precis som vilket förhållande som helst så ligger du alltid på minus och det finns bara olika nivåer av just det. Dock kan du hamna oändligt nära noll men aldrig på eller över det. Det lönar sig dock att ligga stadigt på "lagom" lite minus hela tiden istället för att hoppa upp och ner. Allt detta borde ni redan veta dock om ni haft någon form av förhållande innan.

Coalan - nationaldjur

Öl

Döpta efter våra två hävare Coore och Dehman. En starkare och en svagare, som båda givetvis kommer att finns i en mängd olika smaker.

Info

Under Hugge då:

Vitamin-C - konspirationstekniker
denstore - antikonspiration-konspiration-konspirationstekniker
Kråkan - antikonspiration-konspiration-antikonspiration-konspiration-antikonspiration-antikonspiration-konspirationstekniker

Entertainment

Kinc & Crotales sektion. Det har skett vissa förändringar sen sist här:

TV-underhållning:

Nostra's snabbmatshörna - ja namnet säger väl det mesta
Skiroy's håla - inspirerat av hans ungdom. Dvs. mycket snö, mycket, mycket, mycket, snö. I stort sett bara en vit bild.
Voodoo och Zennans hörna - ja ljud på bild.
Dehmans arbetstips - om konsten att få ett jobb och sedan stoltsera med sin titel utan att faktiskt inte göra något.
Coore - om hur man enklast gömmer 200 ölburkar när din mor kommer på besök om 5 minuter, hur man får 50 spänn att räcka till lika många öl, varför öl är bättre än kvinnor (eller egentligen allt) och varför öl borde ersätta all din annan kost.
Noddans BBQ - handlar om att grilla men inte riktigt i den bemärkning man vanligen tänker utan om elektriska komponenter. Coore gör ett och annat inhopp här då han har viss erfarenhet i området.
SpaZz - Om hur det är att vara yngst i redaktionen och varför man konstant får pikar för vad man än säger och hur man lyckas klämma in en smiley i 80% av allt det man säger. Tror den är rätt självförklarande...
UndaC om bild - bild om bild

Givetvis kommer vi också att erbjuda en lång radiokanaler från alla ovan nämnda, även underhuggare.

Lite om Skiroyismens syn på allmänt beteende och respekt

Sant att skiroyismen förespråkar ett gentlemannabeteende, men vi får icke glömma att han fortfarande finns överallt och att det är allmänt kännt att han har ett riktigt stort sinne för humor.

Jag menar detta är ju ett rätt typiskt härligt skämt där man inte riktigt vet vad som händer. Är det bara datorn som flippar ur? är det någon som styr min dator? eller är det den allsmäktige som bara känner för att skoja lite? I efterhand vet du inte vad du ska tro och det precis vad som är meningen. Finns han där eller var allt en enda slump?
Jag vet att han finns där för allt och alla som behöver han och även om lösningen på dina problem kan vara långt ifrån vad du tänkt dig så nog fasen blir det löst och det kanske just för att du inte kunde se den riktiga lösningen. eller ens inse vad som är bäst för dig.

Kontentan är att det finns ett enkelt och väldigt logiskt val att göra och det är att lita till skiroy och hans lärdomar inom skiroyismen. Allting blir så enkelt och det man kan äntligen fokusera på det som verkligen betyder något i livet: vänner, bekanta, nära och kära, hobbies och allt annat som förgyller vardagen.

Vi kommer att lansera vår webbutik där utvalda kommer att kunna förbereda sig också i sinom tid.

Bland det första vi ska rätta till

Detta är en sak vi kommer att förändra i relativt snart skede av värdens utveckling. Tanken är att alla ska en chans att hitta vad just de är bäst lämpade för och för detta kommer vi givetvis att erbjuda alla möjliga former av aktiviteter när de så kännre sig manade att prova på detta och om det nu skulle dyka upp ett barn som skulle vilja prova på något helt nytt som den kommit så nog sjutton tänker vi fixa fram det. Vad vore skiroyismen utan fritt och utvecklande tänkande, för att inte tala om utmaningar.

Klasser är för övrigt förlegat även om det finns en grundläggande drift som detta system faktiskt tillfredställer: drömmen en bättre värld, en drift vi inte kan eller tänker motarbeta. Givetvis ska det finnas alla möjligheter i världen att klättra uppför sina drömmars stege, något annat vore ju befängt i en värld där alla ska leva efter grundläggande mänsklilga rättigheter, som förövrigt kommer se lite annorlunda i framtiden då vi anser att FN är lite snåla på en del saker.

Mer pengar till andra som behöver det
Mindre politik
Mer skit till folk som förtjänar det
Jämlikhet i ordets sanna bemärkelse, men ändå en viss romantik i det hela, än en gång i ordets sanna bemärkelse.
och sist men inte minst att smålänningar lär sig köra i halka.

Obelix hade ju en liten önskan angående BMW som vi faktiskt kände att vi kunde lägga till utan några större problem faktiskt. Ni borde faktiskt kunna märka av den effekten redan nu. Ni borde nämligen börja se oprortionerligt många BMW:s på vägarna. Om inte så kommer det snart. Allt detta givetvis för att driva folk till vansinne över alla dessa BMW:s. Sen kommer Trabant:erna...

MoparPower grundar även Mopar-lovers. För män av män.

Till en början, när man fortfarande behöver fängelser kommer dessa att fungera enligt en modell som inspirerats av ett avsnitt av brittiska kultserien Red Dwarf. De som fällts för ett brott kommer att förses med en fotboja. De kommer att kunna röra sig relativt fritt, men fotbojan fungerar så att så fort de gör något destruktivt, illegalt, etc. kommer exakt samma sak att hända för dom. Försök elda upp grannens hus och du kommer inte ha någon hus att komma hem till osv.

Det kommer mera.

//Andreas

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1025413
March 20, 2006 - 12:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Åhhh jäklarnas. 😀

Får inte jag vara med... 🙁

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1025428
March 20, 2006 - 12:50 pm
sp_Permalink sp_Print

:whops:

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1025430
March 20, 2006 - 12:51 pm
sp_Permalink sp_Print

:pray: :worship:

Henrik Berntsson
Admin
Forum Posts: 1817
1025431
March 20, 2006 - 1:00 pm
sp_Permalink sp_Print

haha grymt organisationsschema :D:D:D

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
1025447
March 20, 2006 - 2:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Men Mind fattas ju, varför är inte Mind med nånstans ?

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
1025449
March 20, 2006 - 2:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Ursäkta, tappade uppmärksamheten lite. Kan du ta det där igen? Det var nåt om skiroy va? 😀

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1025459
March 20, 2006 - 2:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Aye! Vad ska vi göra av alla dom stackarna som envisas med WoW? Ta dehman t.ex. Han irkkar ffs inte ens mer. Skola vet han nog inte vad det är och han har säkert glömt bort den ljuvliga smaken av öl pga. alla helger han varit instängd med WoW.

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
1025469
March 20, 2006 - 3:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Om ni behöver en kontorslav längst ner så är jag frivillig!
:worship: Allt för Skiroyismen :worship:

Andreas Galistel
Member
Medlem
1025482
March 20, 2006 - 3:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: Men Mind fattas ju, varför är inte Mind med nånstans ?

Ja vi tänkte du fortsätter väl skriva här på forumet och håller det vid liv 🙂

dree wrote: Får inte jag vara med... 🙁

Jodå, vi är inte klara 😉
Se längre ner.

dreamweaver wrote: Ursäkta, tappade uppmärksamheten lite. Kan du ta det där igen? Det var nåt om skiroy va? 😀

Uh va? nej nu hänger jag inte med?!

beta wrote: Ursäkta, tappade uppmärksamheten lite. Kan du ta det där igen? Det var nåt om skiroy va?

Vi skapar ett nytt mmorpg där man styr sig själv och indirekt påverkar sin egen verklighet genom drag man gör i fantasivärlden, samtidigt som ens val i den verkliga världen påverkar den i spelet 😉

Dry_Ice wrote: Om ni behöver en kontorslav längst ner så är jag frivillig!
:worship: Allt för Skiroyismen :worship:

Det skulle ju vara bra med någon som balanserar ut kråkans konpirationer faktiskt, men det är knappast ett jobb för enbart en person.

//Andreas

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1025486
March 20, 2006 - 4:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=hULt0]Delph1, jag läste om din plan för att Skiroyismen ska resultera i att några nissar ska styra världen... Kan jag få vara er maskot?

Det finns plats för alla.

Får kanske köra upp en liten mindmap eller struktur kanske :-k

//Andreas

Citat från tråden Religionsformer.

Delph1 wrote: På vår jakt efter ett lämpligt (inter)nationaldjur så valde vi tillslut Coalan. Detta kommer innebära att Coalor kommer fridlysas och få en högre status än människor. De kommer dock tyvärr i någon del av sitt liv få leva i en typ av fångenskap där det enda de gör är att para sig, äta och sova. Det är dock endast under en högst begränsad period och allt för att vi ska kunna försäkra oss om deras överlevnad. Efter denna period kommer de plaseras ut på lämplig plats där de kan leva och göra precis vad dom vill.

Detta leder mig lite halvt om halvt in på själva livet i framtiden. Att vara hjälpsam mot Coalor är ett bra och enkelt sätt att "samla poäng". Var en duktig människa och och du kommer bli belönad. Dock kan det vara värt att notera att i precis som vilket förhållande som helst så ligger du alltid på minus och det finns bara olika nivåer av just det. Dock kan du hamna oändligt nära noll men aldrig på eller över det. Det lönar sig dock att ligga stadigt på "lagom" lite minus hela tiden istället för att hoppa upp och ner. Allt detta borde ni redan veta dock om ni haft någon form av förhållande innan.

cry

wink

Måste förresten säga att jag älskar dina trådar som kommer upp ibland(se dina inlägg om Skiroyismen, Dina drömmar i det engelska forumet osv) är underbara! 🙂

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
1025525
March 20, 2006 - 5:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 du glömde ju en viktig regel i Skiroyismen.
"För varje extra utropstecken eller frågetecken som inte är grammatiskt korrekt så ökas din skatt med 1%."

Andreas Galistel
Member
Medlem
1025543
March 20, 2006 - 6:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Delph1 du glömde ju en viktig regel i Skiroyismen.
"För varje extra utropstecken eller frågetecken som inte är grammatiskt korrekt så ökas din skatt med 1%."

Ja det är sant, men dom är ju så många dom där reglerna å andra sidan 🙂

Några få:

* Bjuda laget på puben ger en extra semesterdag.¹

* Instämma i allsång eller på annat sätt uppmuntra samtliga närvarande till ett bättre humör ger också en extra semesterdag. ¹

* Bedra din respektive: hon/han får välja från en lång lista av straff, varav några är: (om en han) elchocker till testiklarna och plockning av varenda hår du har i ansiktet, inkl. näsan med en mycket smal pincett.

* Våga bjuda upp flickan/pojken vid baren: staten står för notan förutsatt att det faktiskt är någon du är intresserad av ( VI VET! )

* Neka en öl/tequila/Jaeger/annan dryck från en statligt anställd när han bjuder ger en veckas kortare semester.

¹ endast en semesterdag per vecka kan intjänas.

hULt0 wrote: cry

Inte vara ledsen, att ta hand om coalorna är ett högt och väl respekterat jobb 😉

//Andreas

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
1025575
March 20, 2006 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag ser fram emot detta ;P

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
1025579
March 20, 2006 - 7:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Får inte jag en ny HDTV röstar jag på sossarna.

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
1025594
March 20, 2006 - 7:53 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: Får inte jag en ny HDTV röstar jag på sossarna.

Skrioyismen är en religion, som man ser på Delph1:s fina skiss över organisationen. Gud(Skiroy, tydligen...) i mitten och allt kretsar kring honom. Vart kommer jag in i bilden?

Andreas Galistel
Member
Medlem
1025599
March 20, 2006 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: [quote=beta]Får inte jag en ny HDTV röstar jag på sossarna.

Skrioyismen är en religion, som man ser på Delph1:s fina skiss över organisationen. Gud(Skiroy, tydligen...) i mitten och allt kretsar kring honom. Vart kommer jag in i bilden?

Coalorna faller in under slacker-facket så du jobbar undar Dehman alltså. Det är väl bara att gratulera 🙂

//Andreas

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1025616
March 20, 2006 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan inte jag få vara den där idioten (med ett rött pannband som det står ninja på), som står i videobutiken och förmedlar skiroyismen genom hongkong rullar?

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
1025625
March 20, 2006 - 8:52 pm
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: [quote=beta]Får inte jag en ny HDTV röstar jag på sossarna.

Ja, kolla sekten "Jehovas vittnen", kan dom dra in en massa kan skiroyismen det med. Och utan hdtv sjunker jag lågt. Ända ner till sosse-träsket. :blink:

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
1025628
March 20, 2006 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: Ja, kolla sekten "Jehovas vittnen", kan dom dra in en massa kan skiroyismen det med. Och utan hdtv sjunker jag lågt. Ända ner till sosse-träsket. :blink:

Jo, speciellt nu... Det gäller ju att bli Skiroyist/-on/-en(ni fattar poängen, Delph1: vad kallas en person som dyrkar Skiroy?) tidigt så att man får lite respekt inom sekten, kan jag få vara medlem nummer 619?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 416
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL