Lite mer info om Skiroyismen|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Lite mer info om Skiroyismen
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
sp_UserOfflineSmall Offline
1026264
March 22, 2006 - 9:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej nu är ni för negativa. Inget sånt.

//Andreas

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1026265
March 22, 2006 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=beta]Annars funkar "Allmänt hatobjekt" också rätt bra.

Just på den punkten bleknar du ganska ordentligt vid min sida. 😛

Nja...du finns med som "allmän finnpajsare" 😉

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
1026542
March 23, 2006 - 9:58 pm
sp_Permalink sp_Print

"MoparPower grundar även Mopar-lovers. För män av män. "

För att få säga saker om kärringar som man inte vågar när de står för nära.
Det är vår slogan.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1026638
March 24, 2006 - 11:17 am
sp_Permalink sp_Print

Häxdoktor.. nu måste jag konvertera från allmän medicin till svartkonster.
:burn:

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
1026668
March 24, 2006 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Häxdoktor.. nu måste jag konvertera från allmän medicin till svartkonster.

Är inte det alternativmedicin då? 😀

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1026701
March 24, 2006 - 5:40 pm
sp_Permalink sp_Print

MoparPower wrote: [quote=Callister]Häxdoktor.. nu måste jag konvertera från allmän medicin till svartkonster.

Är inte det alternativmedicin då? 😀

Jag tycker nog att CB m.m. är passande till den genren. :bok:

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
1026995
March 25, 2006 - 11:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack för den fina titeln förresten.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1027004
March 26, 2006 - 3:46 am
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: Tack för den fina titeln förresten.

Varsågod. 😉

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
1027040
March 26, 2006 - 11:09 am
sp_Permalink sp_Print

Jag hade tackat för min fina titel också om jag inte bara varit rädd för att det hela är en konspiration.. :cy:

Andreas Galistel
Member
Medlem
1055957
July 4, 2006 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja alla har vi ju våra tankar och idéer om hur livet, universum och allt kom till, men jag tänkte att jag kan väl försöka svara på det nu.

Som ni vet uppstod Skiroy och därmed var allt klart? Nja inte riktigt. Det första som hände var att en kopia av Behind the music med The Soundtrack of our lives kolliderade med en kassettband innehållande en demoinspelning av Cult of Luna. Detta gav upphov till en gnista som av känslorna mörker, kärlek, ironi, retsticka och kyla bildade Skiroy, en särskilt intelligent variant av färgen blå och en bukett tulpaner.

Trots det oändliga utrymmet som fanns till handa så kunde inte den särskilt intelligenta varianten av färgen blå och buketten tulpaner hålla sams så för att få tyst på gnäbbet föreslog skiroy en tävling. Den som kunde skapa den mest imponernade saken ur tomma intet skulle ensam få leva vidare. Sagt och gjort.

Den särskilt intelligenta variant av färgen blå skapade musik.

Tuplanbuketten skapade skapade "wiinerbrod". En slags chokladboll.

Skiroy skapade liv. Skiroy vann.

Storsint som han var så lät han dock de andra tvås uppfinningar existera vidare och erbjöd de samtidigt platser i hans nyligen skapade värld. Tulpanen kom att växa och frodas bland träskobärande öldrickare i Europa, medan den särskilt intelligenta variant av färgen blå gör ett gästspel i den mycket populära trilogin om Arthur Dent av Douglas Adams.

Deras två uppfinningar, musik och wiinerbrod, fick båda varsin plats i existensen. Skiroy gillade helt klart den första bäst och den har således fått störst plats. Problemet är bara att han gillar inte riktigt vad som blivit av det av idag, men han hoppas det hela ska lösa sig av sig själv så han slipper utrota ännu en intelligent generation (se längre ner). Wiinerbrod fick ett gästspel i filmen Sunes sommar och sen fick det vara nog. Sötsaker var inte hans grej.

MEN då har vi ju problemet hur i helsike dök Behind the music och demotapen upp i tiderna begynnelse? Jo, Behind the music var ett tidigt ex som råkade ramla av en av första pallarna som lämnade fabriken. Precis innan den skulle slå i backen upptäckte den sin egen existens och blev därmed så chockad att de glömde att den höll på att falla vilket då ledde till att den missade marken och således kunde flyga. Den tog en sväng upp några meter i luften där den träffade på ett tidshål och sögs bak till tiderna begynnelse.

Några år tidigare hade detta hänt: Demotapen imploderade helt enkelt när den skulle spelas upp för lokala talangjakten. Vilda gissningar från dåtiden sade att ljudet på skivan var för tungt för att bandspelaren skulle klara av att spela upp det och det blev som det blev.
Båda dök upp samtidigt och skapade gnistan som gav Skiroy, en särskilt intelligent variant av färgen blå och en bukett tulpaner.

Skiroy skapade som sagt liv och gjorde detta genom Big Bang och sen gjorde han lite ingrepp här och där när han kände att det behövdes. Dinosuarierna visade sig ju vara ett fett fiasko i och med att de var omöjlig att föra en konversation med då de var envetet tjuriga och fruktansvärt konservativa gällande allt. Att de sedan hade en fruktansvärt hemsk musiksmak gjorde ju inte saken bättre. En blockerad sol för ett tag löste det.

Så. Där har ni svaret på hur allt uppstod och lite till.

//Andreas

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
1055967
July 4, 2006 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Verkar vara ett farligt Secret Society :cy:

Börjar dock förstå varför det inte finns någon bild på Skiroy.
Samma sak med Gud, ingen vet hur han ser ut.

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
1056006
July 4, 2006 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: *skapelseberättelsen*

Känns som om Skiroyismen har influerat Douglas Adams en aning.

Andreas Galistel
Member
Medlem
1086052
October 15, 2006 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

För er som trodde vårat organisationsschema var taget ur luften eller rent av rörigt kan jag bara säga att det inspirerades av hur skiroy "designade" människan och dess metaboliska system.

Image Enlarger

//Andreas

Olegh
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 148
1086082
October 15, 2006 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: För er som trodde vårat organisationsschema var taget ur luften eller rent av rörigt kan jag bara säga att det inspirerades av hur skiroy "designade" människan och dess metaboliska system.

http://www.ideacenter.org/stuf.....sm_big.jpg

//Andreas

Tilläggas bör ju att detta är väldigt förenklat, har för mig att skiroy sa någonting om att det vore för riskabelt att avslöja hela paketet.. 😉

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1086090
October 15, 2006 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Olegh wrote: [quote=Delph1]För er som trodde vårat organisationsschema var taget ur luften eller rent av rörigt kan jag bara säga att det inspirerades av hur skiroy "designade" människan och dess metaboliska system.

http://www.ideacenter.org/stuff/contentmgr/files/7929499bf76054806051ce84dfdb8209/misc/metabolism_big.jpg

//Andreas

Tilläggas bör ju att detta är väldigt förenklat, har för mig att skiroy sa någonting om att det vore för riskabelt att avslöja hela paketet.. 😉

och för dom stackarna som inte fattar, eller dom som fattar för mycket får ett gratis studiebesök nere hos mig, det är ständigt varmt och soligt här... 😈

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1086091
October 15, 2006 - 10:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Collateral wrote: Samma sak med Gud, ingen vet hur han ser ut.

Skiroy är dock kvinna. Likaså Gud.

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1086094
October 15, 2006 - 10:14 pm
sp_Permalink sp_Print

HAHAHA va fan alltså....

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1086098
October 15, 2006 - 10:32 pm
sp_Permalink sp_Print

:D/

Andreas Galistel
Member
Medlem
1105500
December 29, 2006 - 9:34 pm
sp_Permalink sp_Print

En liten update

Efter ett kort försök som Messias för Ogreismen så har dreamweaver fallit in i leden även han. Han gör Tindy och Belgarath sällskap under Peter@20Ghz, men rykten går att Peter vill dra sig tillbaka som main sissy vilket då öppnar upp för dessa.
Tindy har beviljats semester nu med så det är fritt fram för pradaälskarna att härja för stunden.

Efter mycket tjat så har vi även valt att offentliggöra Mean Machines roll som relationsrådgivare. Vi tänkte det kunde vara en intressant position för honom.

//Andreas

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
1105509
December 29, 2006 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: En liten update

Efter ett kort försök som Messias för Ogreismen så har dreamweaver fallit in i leden även han. Han gör Tindy och Belgarath sällskap under Peter@20GHz, men rykten går att Peter vill dra sig tillbaka som main sissy vilket då öppnar upp för dessa.
Tindy har beviljats semester nu med så det är fritt fram för pradaälskarna att härja för stunden.

Efter mycket tjat så har vi även valt att offentliggöra Mean Machines roll som relationsrådgivare. Vi tänkte det kunde vara en intressant position för honom.

//Andreas

vad har jag gjort?! :cy: :cy:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 414
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL