June 3, 2001
Håller ju på att ta datorkörkortet (fortfarande ja.. är ingen datanöt).
Idag så tog jag en oskylldig pause i några minuter och passade på att surfa lite.
Surfade in på supercars.net och klicka runt lite.
Klickar på "Retromobile 2004".. får upp en massa fönster och virusprogramet får spel och hittar en trojandropper (eller va det nu heter).
Supererror i hela datorn.
"-Jaha.. var har du surfat då?" *host*pr0n*host* 🙄
"-Öhh.. där supercars typ." :bgrin:
Vi startar om i felsäkert läge men den vill inte vara med och leka.
Slutar med att han får ghosta om datorn och jävlas.
Fick honom att verkligen arbeta i 30 minuter i allafall. :bgrin:
January 28, 2003
i skolan har vi så att man kan lägga in skrivbordsunderlägg, men inte gå in och ta bort dom, bara ersätta..
en kille la in en porrbild till en annan, och de puckot blev helt uppstressad av att han inte hittade var han skulle få bort det, så läraren såg det :bgrin:
annars är där en oslagbar episod till..
innan så hade newgrounds nåt "Britney Spears donkey punch" spel, där man var en åsna som satte på henne bakifrån.. man kunde styra om han skulle bottna eller spanka henne typ..
så sitter en kompis och spelar det, och alt-tabbar så fort läraren kommer i närheten till matteprogrammet vi skulle syssla med egentligen..
så kommer dataläraren fram till min kompis och säger att han är tvungen att installera om en sak på datorn, så kompisen blir tvungen att stänga ner matteprogrammet.. och vad är där då?!
JO, Britney Spears doggystyle med en åsna :bgrin:
dataläraren blev inte direkt glad
June 3, 2001
coalan wrote: Gueno hoppas inte att du kommer besöka något LAN
Bokade nyss biljetter till Birdie 14. [Image Can Not Be Found]
Starscream wrote: hehe nice lärare.. en halvtimme för o ghosta
Nja.. inte riktigt 30 minuter.. snarare 15 med omstarter och skit.
July 18, 2003
Bra jobbat!
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
January 23, 2002
ruski2 wrote: Hehe, jag och min kompis porr surfa lite i skolan, tror det var i 3an-4an, sen satte vi en porrbild som bakgrund och PANG, hela skolan hade den bakgrunden. Alla som loggade in på sin kod hade alltså en porrbild som bakgrund.
Haha, skickligt.
Kommer ihåg när jag började gymnasiet, hade gått där i två månader eller nåt när jag å några till började fundera på vad det var för policy på net send i skolan.
Vi började skicka till varann å det funkade ju, sen började vi fundera på hur de skulle reagera på net send *, sagt å gjort, vi testade och gjorde det på min inloggning.
Pling på de 20 datorer i våran sal samt på alla andra datorer på hela skolan, ca 20 sekunder senare så stod en lätt andfådd datortekniker i dörren och undrade vad vi höll på med
Fick inga påföljder men de lärde ju känna mig å mina polare så till slut i trean så var man ju såpass bekant med dem så istället för de normala 30 meg som alla andra hade att spara saker på så hade vi ungefär 500 meg och vi fick låna skolans bandbredd för att tanka hem saker och sedan bara gå till teknikerna och låna deras brännare för att få hem sakerna.
Bredband fanns ju i princip inte för privatpersoner på den tiden så det var rätt bekvämt. 😀
July 8, 2003
Jag kommer ihåg en sak jag med... Var under högstadiet.
Alla sitter och spela quake i skolans datasal och har jättekul. Sen ser vi hur datoransvarig kommer in och alla utom en stänger av spelet fort.
Den sista killen (vilket inte är den smartaste) säger:
"Men, nu leder jag! Vart tog ni vägen?"
Vi andra bara sitter och ser upptagna ut. Datoransvarig ställer sig bakom killen och säger:
"Jaha, vad har vi här då?"
Han måste lämna datasalen ett tag, en vecka typ. =)
2 Guest(s)