October 6, 2003
caged wrote: Jag kommer ihåg en sak jag med... Var under högstadiet.
Alla sitter och spela quake i skolans datasal och har jättekul. Sen ser vi hur datoransvarig kommer in och alla utom en stänger av spelet fort.
Den sista killen (vilket inte är den smartaste) säger:
"Men, nu leder jag! Vart tog ni vägen?"Vi andra bara sitter och ser upptagna ut. Datoransvarig ställer sig bakom killen och säger:
"Jaha, vad har vi här då?"Han måste lämna datasalen ett tag, en vecka typ. =)
Fint 🙂
Men det heter dator datorsal
July 8, 2003
BearznaiL wrote: [quote=caged]Jag kommer ihåg en sak jag med... Var under högstadiet.
Alla sitter och spela quake i skolans datasal och har jättekul. Sen ser vi hur datoransvarig kommer in och alla utom en stänger av spelet fort.
Den sista killen (vilket inte är den smartaste) säger:
"Men, nu leder jag! Vart tog ni vägen?"Vi andra bara sitter och ser upptagna ut. Datoransvarig ställer sig bakom killen och säger:
"Jaha, vad har vi här då?"Han måste lämna datasalen ett tag, en vecka typ. =)
Flåt då, jag är nyvaken, nykn***ad och... Eller, jag är iaf nyvaken. =) Skyller på det. =)
Fint 🙂
Men det heter dator datorsal
September 13, 2002
Gueno wrote: [quote=coalan]Gueno hoppas inte att du kommer besöka något LAN
Bokade nyss biljetter till Birdie 14. [Image Can Not Be Found]
14 e de maxåldern på de lanet eller?
:bgrin:
mm.. bakgrundsbilder..
vi hade en äcklig jävel på gymnasiet som lade in en bild med "shit on a plate" på alla datorer han kom åt.. :/
May 1, 2003
heimdal wrote: [quote=Gueno][quote=coalan]Gueno hoppas inte att du kommer besöka något LAN
Bokade nyss biljetter till Birdie 14. [Image Can Not Be Found]
14 e de maxåldern på de lanet eller?
:bgrin:
mm.. bakgrundsbilder..
vi hade en äcklig j**el på gymnasiet som lade in en bild med "shit on a plate" på alla datorer han kom åt.. :/
haha, det där känner jag igen 😀
Några i vår klass la in bilder från ratemypoo. (ja, vad det nu var..)
May 22, 2001
Steel wrote:
Fick inga påföljder men de lärde ju känna mig å mina polare så till slut i trean så var man ju såpass bekant med dem så istället för de normala 30 meg som alla andra hade att spara saker på så hade vi ungefär 500 meg och vi fick låna skolans bandbredd för att tanka hem saker och sedan bara gå till teknikerna och låna deras brännare för att få hem sakerna.
Bredband fanns ju i princip inte för privatpersoner på den tiden så det var rätt bekvämt. 😀
I min skola där jag gick var jag så bekant me datateknikerna så man fick adminkonto på deras server för att man hjälpte dom i deras daglia arbete slå de 😉
July 8, 2003
DraGoN wrote: [quote=Steel] Fick inga påföljder men de lärde ju känna mig å mina polare så till slut i trean så var man ju såpass bekant med dem så istället för de normala 30 meg som alla andra hade att spara saker på så hade vi ungefär 500 meg och vi fick låna skolans bandbredd för att tanka hem saker och sedan bara gå till teknikerna och låna deras brännare för att få hem sakerna.
Bredband fanns ju i princip inte för privatpersoner på den tiden så det var rätt bekvämt. 😀
I min skola där jag gick var jag så bekant me datateknikerna så man fick adminkonto på deras server för att man hjälpte dom i deras daglia arbete slå de 😉
Lillebror var systemansvarig på våran gamla skola när han var 15 bast. =) Han tog i stort sätt över allt arbete eftersom de andra killen hade annat att göra. =)
June 28, 2001
hmm, när jag gick i nian så hadde jag och en till nisse lånat ett konto av en klasskompis, och när vi var inloggade skickade vi ett medelande till en lärare.
stog nånting med att : ska vi mötas på fotbollsplanen ikväll och blanda kropsvätskor bla bla: jag minns fortfarande lite av det =)
och Jävlar vad mkt skit han fick för det, massa samtal med lärarna osv, vi förnekade självklart att vi hadde loggat in.
och när jag gick på gymnasiet så var det nån flärp so skickade netsend där det stog att jag hadde virus och skulle starta om datorn, yeah precis so att jag skulle gå på den.
jag skicka tillbaka nått tyket o nissens orsa, 20 min senare i koridoren knatar det fra några fjollor från bygg och hotar ig och säjer att jag ska ge fan i att förolämpa deras orsor.
(kebab)
vad handla tråden om igen ?
en M knapp köpes
January 28, 2003
DraGoN wrote: [quote=Steel] Fick inga påföljder men de lärde ju känna mig å mina polare så till slut i trean så var man ju såpass bekant med dem så istället för de normala 30 meg som alla andra hade att spara saker på så hade vi ungefär 500 meg och vi fick låna skolans bandbredd för att tanka hem saker och sedan bara gå till teknikerna och låna deras brännare för att få hem sakerna.
och min pappa är starkare än din!!
[Image Can Not Be Found]
January 28, 2003
DraGoN wrote: [quote=MrWeizel]och min pappa är starkare än din!!
[Image Can Not Be Found]
Ja ja tro inte på de då.. har intyg på det.. Om du vill ha bevis på det.
det var för att driva lite med alla som började med "På min skola var jag datorkillarnas skärtgosse, så jag fick 1gig på mitt användarkonto", "Jag fick sova i min datorlärares säng, för jag hjälpte honom i arbetet"
ärligt talat kunde jag brytt mig mer om att få något "bevis" för det.
den enda killen som hjälpte datoransvarige på vår skola kallades för Nörden, hade ~1000 finnar och var helt ute och cyklade när det inte gällde datorer, jag ser det inte som någon merit att platsa i hans gäng 🙄
January 23, 2002
MrWeizel wrote: [quote=DraGoN][quote=MrWeizel]och min pappa är starkare än din!!
[Image Can Not Be Found]
Ja ja tro inte på de då.. har intyg på det.. Om du vill ha bevis på det.
*bla bla* "Jag fick sova i min datorlärares säng, för jag hjälpte honom i arbetet"
*mera bla bla*
Jag ville sova i en av mina lärares sängar :bgrin:
Kvinnlig sådan alltså. 🙂
May 22, 2001
om man säger så här då, fått ja skärm, cd-spelare o diverse andra saker GRATIS från dom. För man hjälpt dom under skoltiden man jobbat där. skärmen kostade 3200:- ny när jag fick den. Tycker jag är rätt så bra. Diverse program med. Som är svåra att hitta på nätet med.
1 Guest(s)