June 15, 2005
Tar gumman till Sveriges framsida...!? om några helger och barnen stannar hemma med mormor 😛
Som en oberest norrlänning så är jag nu på jakt efter tips på en restaurang som kan erbjuda en riktigt trevlig middag med mysig miljö, bra mat och bra service i dom centrala delarna av Stockholm.
April 22, 2007
Koh Phangan tycker jag är ett himla trevligt ställe som erbjuder exotisk mat tillagat på thailändskt vis om de kan va nåt. De är kanonmysig miljö också!
February 12, 2003
Fangtastic wrote: Koh Phangan tycker jag är ett himla trevligt ställe som erbjuder exotisk mat tillagat på thailändskt vis om de kan va nåt. De är kanonmysig miljö också!
Kofångarn är ett jäkligt schysst ställe, ja. Enda stället i sverige jag sett som serverar Horapa. Tror dock att du lyckats länka till resebyrån som ligger tvärs över gatan eller var det nu är, i närheten är det åtminstone.
Var visst samma url mer eller mindre: http://www.kohphangan.se/framestart.html
June 5, 2004
Bettys Bop wrote: Låter som om Koh Phangan verkar schysst och asiatiskt är något som vi bägge gillar men fortsätt gärna att tipsa... vi ska vara i Stockholm ett par dagar åtminstone.
Donken vasagatan är väldigt mysig sådär runt 3-4 på natten en fredag/lördag annars.
Vilka jävla stjärnor det finns där alltså.
February 12, 2003
azN- wrote: Donken vasagatan är väldigt mysig sådär runt 3-4 på natten en fredag/lördag annars.
Vilka j**la stjärnor det finns där alltså.
Minns en fredag jag var där, klockan var iofs inte mer än 11-12 på kvällen, men en snubbe gick fram till bordet bredvid, snortade en lina och gick som om inget hänt. Tyckte det var rätt kallt av honom, han gjorde det vid det stora panoramafönstret ut mot nergången till tunnelbanan. 😉
Ursäkta den smärre trådkapningen.
June 15, 2005
Mean Machine wrote: Minns en fredag jag var där, klockan var iofs inte mer än 11-12 på kvällen, men en snubbe gick fram till bordet bredvid, snortade en lina och gick som om inget hänt. Tyckte det var rätt kallt av honom, han gjorde det vid det stora panoramafönstret ut mot nergången till tunnelbanan. 😉
Ursäkta den smärre trådkapningen.
😀 😀 det är lugnt... men riktigt så roligt ska vi inte ha, bara lite pys o mys en helg med förhoppningsvis allt vad det innebär 🙂 och... hrmmm, ja just det - god mat 😛
February 12, 2003
Gillar man mat med viss amerikansk touch kan man kolla in Harry B. James på Regeringsgatan. Man gör dock bäst i att gå dit en fredag- eller lördag-kväll, för då sitter alla artonåringar och super sig fulla till Iron Maiden, Metallica och annan skitmusik på maxvolym. Går man dit en eftermiddag kan man dock sitta i lugn och ro och njuta av sitt käk.
En annan höjdare, Soldaten Svejk, på Östgötagatan, serverar tjeckisk husmanskost. Har aldrig ätit en godare schnitzel än deras. Relativt hyfsade priser med, galet god mat. Gäller dock att inte passa in det allt för sent en fredag eller lördag med, men å andra sidan spelas det varken musik på hög volym eller är fullt med tonåringar om kvällarna där. 🙂
July 27, 2002
Dollys saloon!
Typ enda resturangen som fått bara bra omdömen på alltomstockholm.
Här är en favoriterna:
200g Grillad Biff. Stekta gröna bönor, lök, grovhackad vitlök, bacon & chorizo.
Serveras med Barbeque Sauce & flytande honung..
200g Grillad Biff. Ölbrasserad majs & bacon salsa.
Serveras med Holy Cow Sauce, Pina con Chili, & Chimi Churi Salsa.
Serveras med dollar chips, klyftpotatis, pommes eller bakad potatis.
Tro mig,: NIIICE
Romantiskt? Rätt mysigt med cowboyinredning, countrymusik osv.
Mat: JA
November 7, 2007
Hm , får ta och tipsa om http://www.alltomstockholm.se/.
ps. håll dig borta om f12(Melkers krog) fy fan va dålig mat.
om ni ska äta lunch så vill jag rekomendera Akki Sushi
troligen den godaste shushi jag ätigt någonsin i sverige.
January 26, 2004
Jag kan rekommendera Helenes Krog vid st: eriksplan (inte dem andra HK), bra kött som dem tillagar efter din vilja och inte kockens :-). Humana priser, stora portioner - köttmängd väljer du själv.
Lite trångt, rustikt inrett men mysigt.
Måste bokas, det gäller alla resturanger i Stockholm (nästan), speciellt på fre-lör.
1 Guest(s)