July 27, 2002
Jag går Ekonomi och där ingår
# Information och Layout
# Företagsekonomi A och B
# Rättskunskap
# Internationell ekonomi
Och jag ska välja till minst 150 poäng, tänkte att jag skulle lägga till Marknadsföring och Export och Import.
Någon som vet vad Export och Import, egentligen är?
Kan ju vara ganska smidigt o få en bra grund från början, jag kommer väl kanske antagligen arbeta med detta senare, eller så kommer jag jobba med det temporärt tills jag väljer något kul på högskolan/uni.
Eftersom jag går en friskola får jag välja till hur mycket jag vill, så om ni vet några kurser som kan vara bra att ha i bakfickan i min situation, så skriv det. 🙂 Kanske Engelska C? Samhällskunskap B + C?
July 27, 2002
Marcan- wrote: Datorkurser är ju givet, får man bra betyg samt göra nått man gillar.
Datakunskapen har jag avslutat. 🙂 Men jag tänkte lägga poängen på något jag har nytta av, och inte något jag gillar... 😀
Det där låt weird, men ja ni fattar... asså inte saker jag INTE gillar, utan på mer "nyttiga" saker.. 😛
January 28, 2003
Callister wrote: Någon som vet vad Export och Import, egentligen är?
Jo, så här ligger det till:
Import är när varor tas in i ett land, från ett annat.
Export är när varor säljs till utlandet.
😉
Jag hade JÄVLIGT gärna läst historia, ingår inget på TE där jag går. Visst kan jag välja till, men jag är inte så motiverad av att ägna halva kursen åt människans utveckling... 1700-tal och framåt är klart intressantast 🙂
Det du skall tänka på är Matte C, utan den kommer man inte in på t.ex civilekonom. Inte för att jag har så höga tankar om dig, men ändå 😀
November 5, 2001
Deuterium wrote: Alla matte du kan få till 🙂
Matte är alltid bra att läsa. Främst för att få större valmöjlighet när man säker högskola. Vet inte hur mycket matte du läst men absolut minimum bör vara C för dig och D är att föredra. Tror du får svårt att hinna med E-krusen också.
Har du läst/ska läsa Fysik B?
July 27, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Callister]Någon som vet vad Export och Import, egentligen är?
Jo, så här ligger det till:
Import är när varor tas in i ett land, från ett annat.
Export är när varor säljs till utlandet.
😉
Jag hade JÄVLIGT gärna läst historia, ingår inget på TE där jag går. Visst kan jag välja till, men jag är inte så motiverad av att ägna halva kursen åt människans utveckling... 1700-tal och framåt är klart intressantast 🙂
Det du skall tänka på är Matte C, utan den kommer man inte in på t.ex civilekonom. Inte för att jag har så höga tankar om dig, men ändå 😀
Inte så höga tankar nehe. 😉 Jag har faktiskt MVG i allt hittils 🙂
Arny: Frågar du mig? 😉 Jag ska INTE läsa Fysik, ush o tvi! Jag ska läsa Matte C ... antagligen D också
November 5, 2001
Callister wrote: Arny: Frågar du mig? 😉 Jag ska INTE läsa Fysik, ush o tvi! Jag ska läsa Matte C ... antagligen D också
Frågar du mig om jag frågar dig? En fråga till dig då: Vad tror du själv? :bash:
Fysik B är bra att ha om du vill söka nått tekniskt på högskolan. Tror inte du har så mycket nytta av Matte D om du inte läser Fysik B.
Läs fysik! Det är kul. :^o Oj nu ljög jag visst...
July 27, 2002
Krqagyzzz wrote: Du säger att du vill läsa saker som är nyttiga att kunna, strunta i det. Läs istället de kurser du behöver för att läsa vidare plus de kurser du är säker på att du får höga betyg i. Kunskap spelar ingen roll, det är poängnen som räknas.
Jag ska fixa högt betyg i allt ändå, fast... det känns ändå som det är bra att kunna, spec. i ekonomin när man ska utforska om det är något kul eller inte. 8)
August 14, 2001
Samhällskunskap B + C har du ingen direkt nytta för, om jag fattat det rätt, eller jo, självklart har du nytta av det, är ju väldigt bra å kunna å så, men inget som kräver det, vad jag vet... t.ex. för att läsa till samhällslärare på lärarhögskola räcker det med att du läst sammhäll A... väldigt konstigt, men så är det... men är nog några av d kurserna du har mest nytta av i verkliga livet.
2 Guest(s)