September 15, 2003
Vill du göra samma misstag som mig och bli ekonom så borde du nog välja åtminstone ett tredjespråk, så att du har någon konkurrensfördel när du kommer ut som nyexaminerad skitcivilekonom. Läste själv spanska och tyska, och sedan vid sidan om högskolestudierna franska och italienska, och det har jag haft mest nytta av - allt annat man lär sig som ekonom är banaliteter, förutom kanske en och annan d-kurs i internationell finansiering, som oavsiktligt belyste problematiken med globalisering. Dessutom får man ett omvärldsperspektiv som allt för många trångsynta och hemtama svenskar går miste om.
April 14, 2002
_Danneman_ wrote: Vill du göra samma misstag som mig och bli ekonom så borde du nog välja åtminstone ett tredjespråk, så att du har någon konkurrensfördel när du kommer ut som nyexaminerad skitcivilekonom. Läste själv spanska och tyska, och sedan vid sidan om högskolestudierna franska och italienska, och det har jag haft mest nytta av - allt annat man lär sig som ekonom är banaliteter, förutom kanske en och annan d-kurs i internationell finansiering, som oavsiktligt belyste problematiken med globalisering. Dessutom får man ett omvärldsperspektiv som allt för många trångsynta och hemtama svenskar går miste om.
Låter vettigt som fan, synd att språk är så jävla tråkigt bara. 😉
1 Guest(s)