October 7, 2004
Det blir ett människobarn. Det går ej att korsa skilda arter. Närbesläktade arter som åsna och häst kan korsas men avkomman blir steril. På så sätt kan man se om det är arter eller raser. Til exempel kan hundar med mycket olika utseende (tex tax och schäfer) korsas för de är samma art men olika raser.
January 17, 2002
. wrote: Det blir ett människobarn. Det går ej att korsa skilda arter. Närbesläktade arter som åsna och häst kan korsas men avkomman blir steril. På så sätt kan man se om det är arter eller raser. Til exempel kan hundar med mycket olika utseende (tex tax och schäfer) korsas för de är samma art men olika raser.
Får jag då fråga varför du postar en så "simpel" fråga? Då man postar nått sånt här uppenbart ska det vara allt annat än en människa... Hört talas om kuggfrågor?
October 24, 2002
. wrote: Det blir ett människobarn. Det går ej att korsa skilda arter. Närbesläktade arter som åsna och häst kan korsas men avkomman blir steril. På så sätt kan man se om det är arter eller raser. Til exempel kan hundar med mycket olika utseende (tex tax och schäfer) korsas för de är samma art men olika raser.
Precis läst naturkunskap och vill stoltsera över dina kunskaper? Den där med åsna+häst=mula är ju vanligt exempel hos lärare :p
July 27, 2002
Deuterium wrote: [quote=.]Det blir ett människobarn. Det går ej att korsa skilda arter. Närbesläktade arter som åsna och häst kan korsas men avkomman blir steril. På så sätt kan man se om det är arter eller raser. Til exempel kan hundar med mycket olika utseende (tex tax och schäfer) korsas för de är samma art men olika raser.
Precis läst naturkunskap och vill stoltsera över dina kunskaper? Den där med åsna+häst=mula är ju vanligt exempel hos lärare :p
Stinker 8:e års biologi tycker jag. 🙂
October 7, 2004
va så att ja hade fått ett papper med över lovet och den där klarade ja inte, de svåra va ju o förklara varför det bara är möjligt att de blir en människa, och som ingen här lyckades med, svaret fick jag av en kompis som snackade med en kille som håller på med forskning
November 27, 2003
. wrote: va så att ja hade fått ett papper med över lovet och den där klarade ja inte, de svåra va ju o förklara varför det bara är möjligt att de blir en människa, och som ingen här lyckades med, svaret fick jag av en kompis som snackade med en kille som håller på med forskning
Delph1 wrote: Nja, dom måste vara samma art annars kommer den befruktade cellen att dö pga olika kromosomantal.
//Andreas
🙄
//Andreas
October 24, 2002
. wrote: va så att ja hade fått ett papper med över lovet och den där klarade ja inte, de svåra va ju o förklara varför det bara är möjligt att de blir en människa, och som ingen här lyckades med, svaret fick jag av en kompis som snackade med en kille som håller på med forskning
Du behöver ju knappast forska om det för att känna till detta. Felet var att du inte skrev att det var av människosläktet, därför många antog att det var en kuggfråga, sedan att det var en så otrolig lätt fråga. Hur gammal är du? ocz känner väl till och med till detta...
July 27, 2002
Deuterium wrote: [quote=.]va så att ja hade fått ett papper med över lovet och den där klarade ja inte, de svåra va ju o förklara varför det bara är möjligt att de blir en människa, och som ingen här lyckades med, svaret fick jag av en kompis som snackade med en kille som håller på med forskning
Du behöver ju knappast forska om det för att känna till detta. Felet var att du inte skrev att det var av människosläktet, därför många antog att det var en kuggfråga, sedan att det var en så otrolig lätt fråga. Hur gammal är du? ocz känner väl till och med till detta...
Tyvärr är han för bannad för att svara. :bgrin:
1 Guest(s)