November 27, 2003
MoparPower wrote: [quote=Delph1][quote=fastbullit]och med det menar du att den absolut inte är till för människovarelser vilket jag kan hålla med om 😉
Tja, du har väl inte helt fel 😉
//Andreas
Menar du att du... :worship: :worship: :worship:
Du tror väl inte dom släpper in dödliga i redaktionen 😉
//Andreas
September 12, 2001
denstore wrote: Surströmming är ju en av de stora delikatesserna. Med rätt tillbehör och självklart den hemmasatta besken, så är det få saker som slår det. Äter själv surströmming minst en gång om året.
Ett stort WORD ! 😀
Surtrömmning är underbart gott.
Farbror wrote: Men hur luktar det/smakar om ni kan beskriva ?
Det är svärt att beskriva smaken..salt är ju en del av smaken men inte allt.
Men det smakar absolut inte som det doftar...det är stor skillnad kan jag lova.
Farbror wrote: [quote=Arny]Vet inte. Har aldrig ens känt lukten. Känns ju inte som en favorit men man vet ju aldrig.
håller med.
Men hur luktar det/smakar om ni kan beskriva ?
Luktar gott och smakar gott..
Starkt salt kan man kanske beskriva det som..
*Edit*
Låter inte riktigt rätt, men hur faen ska man beskriva??
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 21, 2004
Farbror wrote: [quote=Fia.B][quote=Farbror][quote=Fia.B]luktar det inte som i Iggesund?
Och det är ?
vet inte alla vad Iggesund är? :cy:
nope :bgrin:
ok, för er som inte vet: Iggesund är ett litet samhälle utanför Hudiksvall där det finns ett pappersbruk.. och som jag hoppas att ni vet luktar det lite speciell från dem. många liknar surströmmingslukten vid ett pappersbruks, eller åt det hållet iaf.
September 12, 2001
Fia.B wrote: [quote=Farbror][quote=Fia.B][quote=Farbror][quote=Fia.B]luktar det inte som i Iggesund?
Och det är ?
ok, för er som inte vet: Iggesund är ett litet samhälle utanför Hudiksvall där det finns ett pappersbruk.. och som jag hoppas att ni vet luktar det lite speciell från dem. många liknar surströmmingslukten vid ett pappersbruks, eller åt det hållet iaf.
Det stämmer bra det.
Doften är lite åt det hållet men smaken är något helt annat dock när det gäller surfisken. 🙂
July 27, 2002
skiroy wrote: [quote=Fia.B][quote=Farbror][quote=Fia.B][quote=Farbror][quote=Fia.B]luktar det inte som i Iggesund?
Och det är ?
Det stämmer bra det.
Doften är lite åt det hållet men smaken är något helt annat dock när det gäller surfisken. 🙂
Så det gör inget att man behöver hålla för nästan när man ska äta? :blink:
Strömming är däremot gott som fan, vanlig alltså. :>
Helst på knäckebröd. :> Makrill också :>
Kom att tänka på en ramsa från barndomen..
Sulfit luktar skit
sulfat luktar mat..
Det är väl sulfit som luktar som surströmmingen??
Iaf nån doft som omger pappersbruken..
Fast gott som faen är det..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
ilg@dd wrote: Kom att tänka på en ramsa från barndomen..
Sulfit luktar skit
sulfat luktar mat..Det är väl sulfit som luktar som surströmmingen??
Sulfit används vid pappersbruk ja. Det roliga med sulfit är att alla kan faktiskt inte känna den lukten 🙂
//Andreas
July 4, 2003
Delph1 wrote: [quote=ilg@dd]Kom att tänka på en ramsa från barndomen..
Sulfit luktar skit
Sulfit används vid pappersbruk ja. Det roliga med sulfit är att alla kan faktiskt inte känna den lukten 🙂
//Andreas
Tycker nog inte alls att det luktar pappersbruk om surströmmingen.
Fast kanske är min näsa bedövad av att äta det så ofta 😀
November 27, 2003
Kronos wrote: [quote=Delph1][quote=ilg@dd]Kom att tänka på en ramsa från barndomen..
Sulfit luktar skit
//Andreas
Tycker nog inte alls att det luktar pappersbruk om surströmmingen.
Fast kanske är min näsa bedövad av att äta det så ofta 😀
Sulfit är lurigt på så vis. Det är inte nyttigt heller, men det är inte exakt sulfit som surströmming avger (hoppas jag verkligen) utan en doft som påminner om den 😉
//Andreas
Delph1 wrote: [quote=ilg@dd]Kom att tänka på en ramsa från barndomen..
Sulfit luktar skit
//Andreas
Som sagt, det var en ramsa från barndomen..
Inga vetenskapliga fakta..
3 Guest(s)