July 27, 2002
Varit tillsammans med en tjej i snart 7 månader, allting är bra och så.
Men jag tycker att jag börjar sakna att vara med kompisar mer och mer, inget konstigt med det och inget stoppar mig att umgås med folk.
Men på fester så tycker jag det är skönt att gå utan tjejen, jag känner mig mer fri och avslappnad, jag känner inget ansvar inför tjejen (att hon ska ha kul och så), behöver inte underhålla henne och så. Jag vet dock att hon vill följa med på fester och man får ju dåligt samvete ifall hon blir ledsen när hon inte får följa med, hon har inte så mycket vänner förutom några som bor långt härifrån och hon kan inte vara där så ofta.
Jag antar att de flesta tycker det är skönt att gå på fest utan tjejen, iaf vad jag har märkt av de jag pratat med.
Hursomhelst så känner jag att jag får ut mitt umgänge bra själv. Det är inte så att jag direkt kan/vill snacka med helt nya tjejer för att lära känna dem, även om jag får göra det så känner jag mig dum. 😕
Men det måste liksom finns utrymme för annat, kan inte umgås med varandra hela tiden.. nä problemet här är nog snarare hennes begränsade vänkrets.. 😕
Och vad är frågan? ... Skrev bara av mig lite. 🙂
July 18, 2003
Är i exakt samma sits som du, flicka sedan ett bra tag och allt är perfekt, men man saknar att vara singel när man går ut med kompisarna, inte för andra flickor utan för att man vill känna sig fri...
Väntar fortfarande på vad som ska hända, och har gjort det i några månader nu... Hittils har det inte hänt ett dugg 😐
July 18, 2003
När jag hade flickvän så tyckte jag som du säger att det var roligare när hon inte var med på fester/puben för man kände att då kunde man lägga all tid på polarna och så istället.
Men det värsta som finns är som en av mina föredetta kompisar har gjort, han och jag träffas aldrig längre utan han är bara med tjejen. Så om det skulle ta slut med hans tjej så kommer han inte ha några polare kvar, och det är något jag inte skulle vilja vara med om.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
July 27, 2002
*blitz* wrote: När jag hade flickvän så tyckte jag som du säger att det var roligare när hon inte var med på fester/puben för man kände att då kunde man lägga all tid på polarna och så istället.
Men det värsta som finns är som en av mina föredetta kompisar har gjort, han och jag träffas aldrig längre utan han är bara med tjejen. Så om det skulle ta slut med hans tjej så kommer han inte ha några polare kvar, och det är något jag inte skulle vilja vara med om.
Aaa, det är värsta mardrömmen.
July 18, 2003
CoLiC wrote: Lösningen är enkel: Skaffa inga kompisar
Men om man redan har?
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
August 21, 2001
Flera gånger har jag varit med om detta.
Situationen bör helst förebyggas, men oftast upptäcker man det försent.
Som någon sade är en bra lösning att man förfestar var för sig, och sen sluter upp.
Men om hon inte har så många vänner, så kan det bli svårt.
Jag tror du får satsa på en långsiktig lösning. Få henne /hjälp henne att hitta vänner. Dra hem polare och deras flickvänner på middagar, filmkvällar, osv.
Kan kännas seriöst och besvärligt, men det ger rätt mkt i framtiden ifall hon lär känna folk.
Sen får/kan du snacka med henne om det.
Jag har iofs aldrig lyckats med att få en tjej att förstå problemet.. men du kanske lyckas.
Om du har panikkänslor redan nu inför detta, snacka då med polarna om att dra ihop en "grabbkväll", med massor av öl, flottigt tilltugg och zombiefilmer alt. fotboll.
Tjejer har lättare att acceptera om du går ensam på en grabbkväll/fest, än om du bara går på fest utan henne..
Och framför allt. När den dagen kommer då hon vill gå på en fest. Uppmuntra henne till att gå ensam på denna. Och för jössenamn, låt henne inte få skuldkänslor för att du stannar hemma.
Du har mkt lättare att gå själv en annan gång, ifall hon har gjort detsamma "mot dig" ..
January 21, 2004
Finns nog ingen perfekt lösning på ditt problem, så länge din tjej blir sorgsen om hon inte får följa med.
snacka med henne, som alltid när det uppstår problem, snacka med varandra om det. Sanningen kanske gör ont men vafan, det blir alltid bäst så. It's not the end of the world om man säger vad man faktiskt känner.
Jag var i precis samma sits förut när jag hade pojkvän, och det var verkligen skitjobbigt. man ville ju inte sumpa sitt eget personliga nöje en fredagskväll, men inte förstöra för någon annan heller. det är bara att vara öppen och ärlig och göra det bästa av situationen. om din tjej är vettig kommer hon att förstå. man ska inte behöva känna detta ständiga ansvar för den andra personen i ett förhållande.
Det är upp till var och en hur kul man har.
Självklart kan man hjälpas åt, men om din flicka inte har mycket vänner där ni bor så får hon helt enkelt skaffa. och sen är det du som sitter där och undrar vart hon tog vägen 😉
December 3, 2005
Tänk om era respektive läser detta 😀
anyway så är det sköt och vara fri, är själv det och inge uppassande och klagande utan man kan göra va man vill, sitta vid dattan leka me kompisar os.v
fast så kan det inge heller fortgå hur länge som helst.
nångång måste man ta på sig kopplet och vara en snel pojk
July 18, 2003
Morr...
Nu säger min flicka att på juldagen då vi skulle träffas och mysa och fira minijul så ska hon ut på krogen ! :S.
Hon säger att "alla" ska ut... Hur kommer det sig att jag aldrig uppfattat det så, är krogarna öppna på juldagen för det första :/ ?
ush ush ush! Och hon säger att jag dissar henne ibland...
Lessen för ot men behövde skriva av mig...
October 10, 2004
Callister
Sebastian, är det du? ^^
Nej, men jag är i snarlik situation som dig, förrutom att jag är tjejen i historien, den känsliga, så att säga.
Och det enda, enda, absolut enda rätta sättet är att prata med henne!
Antagligen är anledningen till att hon blir så nere när du säger att du ska sticka och festa är för att hon inte litar på dig. Jag lovar att hon kommer förstå om du berättar för henne att du vill spendera en kväll med vännerna (berätta detta i god tid så hon möjligtvis kommer på något att göra den kvällen du är borta!), bara för att ha en killkväll eller så.
Intyga henne om att hon betyder mycket för dig och gör så hon får tillit för dig..
Fast med tanke på vad du har skrivit "lite harmlöst flörtande med andra tjejer är inget hon dör av", förstår jag om hon inte har värsta tilliten till dig. Man ska inte hålla på med andra, om man är tillsammans med någon.
Dry_Ice
Det är väl bara till att säga till henne; om hon tycker det är så hemskt när du dissar henne, varför gör hon detsamma?
abishai wrote: [quote=*blitz*][quote=CoLiC]Lösningen är enkel: Skaffa inga kompisar
Men om man redan har?
då hånglar man upp deras morsor.
Exactemente..
:hb:
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 18, 2003
NauSea wrote: Callister
Sebastian, är det du? ^^Nej, men jag är i snarlik situation som dig, förrutom att jag är tjejen i historien, den känsliga, så att säga.
Och det enda, enda, absolut enda rätta sättet är att prata med henne!
Antagligen är anledningen till att hon blir så nere när du säger att du ska sticka och festa är för att hon inte litar på dig. Jag lovar att hon kommer förstå om du berättar för henne att du vill spendera en kväll med vännerna (berätta detta i god tid så hon möjligtvis kommer på något att göra den kvällen du är borta!), bara för att ha en killkväll eller så.
Intyga henne om att hon betyder mycket för dig och gör så hon får tillit för dig..
Fast med tanke på vad du har skrivit "lite harmlöst flörtande med andra tjejer är inget hon dör av", förstår jag om hon inte har värsta tilliten till dig. Man ska inte hålla på med andra, om man är tillsammans med någon.Dry_Ice
Det är väl bara till att säga till henne; om hon tycker det är så hemskt när du dissar henne, varför gör hon detsamma?
Om det vore så enkelt... Flickor är en komplicerad ras !
2 Guest(s)