November 22, 2001
yogge wrote: http://sv.wikipedia.org/wiki/E.....ikrostater
hmm intressant... hittade dock inte vad jag sökte =/ Men bra länk..
November 22, 2001
DiDi wrote: http://www.ladonia.net/
???
hmm ja den var ju också intressant...
Fast det står "No one is living in Ladonia". Fått för mig att alla bor där i det lilla landet.
June 4, 2004
Json_81 wrote: Vad krävs för att göra ett sådant litet land?
Såg en dockumentär före sommaren (tror jag det var) om en kille som ville göra en del av London till en fristående stat. Han lyckades med att få allt, utom ett godkännande av FN. Han hade egen flagga, egna pengar, egna pass, allt men FN satte stopp för det!
Hans tänkta monarki gick i fördärvet, men han gav inte upp, och då slutade dockumentären...
Så det krävs en hel del kan jag säga dig!
November 22, 2001
Popeye wrote: [quote=Json_81]Vad krävs för att göra ett sådant litet land?
Såg en dockumentär före sommaren (tror jag det var) om en kille som ville göra en del av London till en fristående stat. Han lyckades med att få allt, utom ett godkännande av FN. Han hade egen flagga, egna pengar, egna pass, allt men FN satte stopp för det!
Hans tänkta monarki gick i fördärvet, men han gav inte upp, och då slutade dockumentären...
Attans. Jag hade velat fixa mitt egna lilla kungarike.
Ungefär som i Family Guy 😉
November 29, 2003
Json_81 wrote: [quote=Popeye][quote=Json_81]Vad krävs för att göra ett sådant litet land?
Attans. Jag hade velat fixa mitt egna lilla kungarike.
Ungefär som i Family Guy 😉
Hur skulle du lösa ett eventuellt krig? :bok:
February 21, 2003
Poontus wrote: [quote=Json_81][quote=whak] Ungefär som i Family Guy 😉
Hur skulle du lösa ett eventuellt krig? :bok:
Krig? Varför skulle någon vilja kriga med ett 10 hektar stort land mitt inne i Sverige?
kanske den som har sina 30 häktar bredvid vill utöka dom till 60?
10 + 30 blir väl ändå 40
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
1 Guest(s)