March 14, 2004
Pojo wrote: [quote=skinner][quote=Drinitiev]Hm... det som är ännu värre är att han är den som lämnar omklädningsrummet sist... trots att han inte duschar eller byter om... :/
Sen sitter han ofta och leker med mobilen i omklädningsrummet.... Den har kamera... :/Känns rätt obekvämnt att han sitter där o glor hela tiden...
Jo det är ju en sak också. En kille kom på honnom med att sitta och ta bilder i omklädningsrummet vet inte vad han tog på man han tog i alla fall. Det stämde men nyheten flög ut över skolan så alla visste typ om det efter kanske en timma.
Edit: Jag och drinitiev går i samma klass om ni inte har fattat det.
Alltså han var inte mobbad helt utan anledning. Man skall inte mobba men sitter man och tar bilder i omklädningsrummet så är man ju inte riktigt som andra.
Glömde tillägga det. Nej han är lite undlig. Nej han är inte mobbad utan anläggning.
March 14, 2004
KicKFoooT wrote: Kanske är något han skämms över som han inte vill berätta? Har inte deras religion en speciel tradition som de gör med barn?
Kanske men andra iranier på skolan duschar då. Vi har en till kille i klassen som är omskärd (allså förhuden är bortskuren) men han duschar som alla andra och ingen bryr sig om det.
Även om han så inte har någon kuk så skulle jag då bry mig mindre om det än att han inte duschar.
November 4, 2001
Finns kanske en anledning till varför han inte duschar?
Famiöjen kanske är uppväxta på ett speciellt sett...
Menar han kanske får stryk om han visar sig naken "offentligt" av farsan eller så..
Kommer någon sedan och klarar blir det kaka på kaka och han blir ledsen.
Känns lite "fjortis" att hacka på en klasskamrat för att han inte duschar, är väll hans ensak. Han dursar säkert när han kommer hem!
March 11, 2004
Eftersom ni försökt på "erat" eget sätt att nå fram till honom
och försökt få honom förstå att man ska duscha efter gympan,
men inte lyckats, så borde ni absolut prata med nån annan
om det. T.ex kuratorn eller skolsköterskan, jag e övertygad om att dom kan ta upp
det med honom på ett sätt som han inte blir sårad av.
Samtidigt när jag läser hur ni beskriver situationen så känns det som
att det ligger nåt mer bakom det hela. (håller med det Delph1 skrev)
Och jag gissar att det e högstadiet ni går på? Eller? Vilket kan vara
en mycket känslig ålder för många...i mer än ett avseende.
Lycka till 🙂
October 18, 2004
Spidey wrote: Finns alltid någon som blir mobbad .. Men väx upp varför ska man äns bry sig om han stinker eller luktar svett. Det är väl hans ensak ?
Ja men när han sitter med sin kameramobil i omklädningsrummet tills alla har gått är inte så trevligt... speciellt inte när han inte byter om eller duschar...
January 21, 2004
snacka inte med nån lärare, det gör ju bara att killen känner sig mer utanför och att folk runtomkring ser honom som mer utanför. Skit i dina polare och alla andra idioter på skolan, snacka med honom lite förtroligt och säg bara som det är rätt ut - killen är väl inte dum i huvudet. inget blir bättre av att man velar. Var en god människa
March 14, 2004
Bennos wrote: Är han nyinvandrad eller är han född här?
Jag är själv iranier och känner inte till någon tradition om att man inte duschar efter gympan, dock är jag inte muslim.
Ingen aning men han snackar då ganska bra svenska. Om jag skulle gissa på svenskan så skulle jag väll tro att han var född här.
March 14, 2004
Fia.B wrote: snacka inte med nån lärare, det gör ju bara att killen känner sig mer utanför och att folk runtomkring ser honom som mer utanför. Skit i dina polare och alla andra idioter på skolan, snacka med honom lite förtroligt och säg bara som det är rätt ut - killen är väl inte dum i huvudet. inget blir bättre av att man velar. Var en god människa
Den aspekten har jag redan räknat med. Jag har snackat med honnom ensam helt seröst. Allså inget "duscha ditt äckel" utan berättade som det var att det är lite otrevligt för andra när han luktar svett jag sade mycket mer men det jag kom ihåg var då detta (jag var fullt seriöst och pratade på ett hövligt sätt). Men det funkade inte. Han sade bara att han inte ville duscha och det har han inte gjort sedan jag snackade med han. Så det gav inget resultat.
January 21, 2004
skinner wrote: [quote=Fia.B]snacka inte med nån lärare, det gör ju bara att killen känner sig mer utanför och att folk runtomkring ser honom som mer utanför. Skit i dina polare och alla andra idioter på skolan, snacka med honom lite förtroligt och säg bara som det är rätt ut - killen är väl inte dum i huvudet. inget blir bättre av att man velar. Var en god människa
Den aspekten har jag redan räknat med. Jag har snackat med honnom ensam helt seröst. Allså inget "duscha ditt äckel" utan berättade som det var att det är lite otrevligt för andra när han luktar svett jag sade mycket mer men det jag kom ihåg var då detta (jag var fult seriöst och pratade på ett hövligt sätt). Men det funkade inte. Han sade bara att han inte ville duscha och det har han inte gjort sedan jag snackade med han. Så det gav inget resultat.
Men då är det väl upp till honom att ändra på sig. nu vet han ju hur du/ni känner. bara att stå ut. Om han själv verkar må dåligt av det så kanske det är dags att diskret tala med någon kurator.
November 23, 2001
Han kanske har pigmentförändringar, det brukar vara vanligt i armveck och runt skrevet. Har en kompis som har det och han var livrädd att duscha med andra i flera år. Till slut (i lumpen) blev han ju illa tvungen och helt plötsligt var alla problem borta, det var ju ingen som sa nått trots att folk såg det.
Det kan vara otroligt svårt att våga göra enkla saker när man inte "är som alla andra"....
Det kan vara ett exempel. Han kan ha någon sjukdom eller liknande, vem vet? Tror lösningen kan vara som folk säger, kurator/sjuksköterska.
Eller så har han vitiligo (dock icke synligt) och gillar (små)pojkar, vanlig kombination nuförtiden. 🙄
March 14, 2004
Fia.B wrote: [quote=skinner][quote=Fia.B]snacka inte med nån lärare, det gör ju bara att killen känner sig mer utanför och att folk runtomkring ser honom som mer utanför. Skit i dina polare och alla andra idioter på skolan, snacka med honom lite förtroligt och säg bara som det är rätt ut - killen är väl inte dum i huvudet. inget blir bättre av att man velar. Var en god människa
Den aspekten har jag redan räknat med. Jag har snackat med honnom ensam helt seröst. Allså inget "duscha ditt äckel" utan berättade som det var att det är lite otrevligt för andra när han luktar svett jag sade mycket mer men det jag kom ihåg var då detta (jag var fult seriöst och pratade på ett hövligt sätt). Men det funkade inte. Han sade bara att han inte ville duscha och det har han inte gjort sedan jag snackade med han. Så det gav inget resultat.
Men då är det väl upp till honom att ändra på sig. nu vet han ju hur du/ni känner. bara att stå ut. Om han själv verkar må dåligt av det så kanske det är dags att diskret tala med någon kurator.
Att han inte duschar är inte värst. Kameramobilen är värst då han sitter och fotar med den.
4 Guest(s)