Litet problem med en kille, behöver råd!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Litet problem med en kille, behöver råd!
KicKFoooT
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 853
sp_UserOfflineSmall Offline
863146
March 22, 2005 - 7:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Kanske är något han skämms över som han inte vill berätta? Har inte deras religion en speciel tradition som de gör med barn?

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
863148
March 22, 2005 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: [quote=skinner][quote=Drinitiev]Hm... det som är ännu värre är att han är den som lämnar omklädningsrummet sist... trots att han inte duschar eller byter om... :/
Sen sitter han ofta och leker med mobilen i omklädningsrummet.... Den har kamera... :/

Känns rätt obekvämnt att han sitter där o glor hela tiden...

Jo det är ju en sak också. En kille kom på honnom med att sitta och ta bilder i omklädningsrummet vet inte vad han tog på man han tog i alla fall. Det stämde men nyheten flög ut över skolan så alla visste typ om det efter kanske en timma.

Edit: Jag och drinitiev går i samma klass om ni inte har fattat det.

Alltså han var inte mobbad helt utan anledning. Man skall inte mobba men sitter man och tar bilder i omklädningsrummet så är man ju inte riktigt som andra.

Glömde tillägga det. Nej han är lite undlig. Nej han är inte mobbad utan anläggning.

skinner
Member
Medlem
863150
March 22, 2005 - 7:19 pm
sp_Permalink sp_Print

KicKFoooT wrote: Kanske är något han skämms över som han inte vill berätta? Har inte deras religion en speciel tradition som de gör med barn?

Kanske men andra iranier på skolan duschar då. Vi har en till kille i klassen som är omskärd (allså förhuden är bortskuren) men han duschar som alla andra och ingen bryr sig om det.

Även om han så inte har någon kuk så skulle jag då bry mig mindre om det än att han inte duschar.

spidey
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1408
863168
March 22, 2005 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns alltid någon som blir mobbad .. Men väx upp varför ska man äns bry sig om han stinker eller luktar svett. Det är väl hans ensak ?

Bennos
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 256
863170
March 22, 2005 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Är han nyinvandrad eller är han född här?
Jag är själv iranier och känner inte till någon tradition om att man inte duschar efter gympan, dock är jag inte muslim.

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
863171
March 22, 2005 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns kanske en anledning till varför han inte duschar?
Famiöjen kanske är uppväxta på ett speciellt sett...
Menar han kanske får stryk om han visar sig naken "offentligt" av farsan eller så..
Kommer någon sedan och klarar blir det kaka på kaka och han blir ledsen.

Känns lite "fjortis" att hacka på en klasskamrat för att han inte duschar, är väll hans ensak. Han dursar säkert när han kommer hem!

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
863172
March 22, 2005 - 8:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Invandrare luktar, trodde alla visste de? 🙄

spidey
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1408
863174
March 22, 2005 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: Invandrare luktar, trodde alla visste de? 🙄

Vafan är det för skiiiiit snack :gunsfire:

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
863175
March 22, 2005 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Spidey wrote: [quote=BelGarath]Invandrare luktar, trodde alla visste de? 🙄

Vafan är det för skiiiiit snack :gunsfire:

notera: 🙄

MjöLnE®
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 156
863186
March 22, 2005 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Eftersom ni försökt på "erat" eget sätt att nå fram till honom
och försökt få honom förstå att man ska duscha efter gympan,
men inte lyckats, så borde ni absolut prata med nån annan
om det. T.ex kuratorn eller skolsköterskan, jag e övertygad om att dom kan ta upp
det med honom på ett sätt som han inte blir sårad av.

Samtidigt när jag läser hur ni beskriver situationen så känns det som
att det ligger nåt mer bakom det hela. (håller med det Delph1 skrev)

Och jag gissar att det e högstadiet ni går på? Eller? Vilket kan vara
en mycket känslig ålder för många...i mer än ett avseende.

Lycka till 🙂

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
863190
March 22, 2005 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Killen ska duscha, End of Story

Det är ju obekvämare för andra än för honom själv, eftersom han troligen inte känner lukten.

Drinitiev
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 368
863193
March 22, 2005 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Spidey wrote: Finns alltid någon som blir mobbad .. Men väx upp varför ska man äns bry sig om han stinker eller luktar svett. Det är väl hans ensak ?

Ja men när han sitter med sin kameramobil i omklädningsrummet tills alla har gått är inte så trevligt... speciellt inte när han inte byter om eller duschar...

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
863195
March 22, 2005 - 8:41 pm
sp_Permalink sp_Print

snacka inte med nån lärare, det gör ju bara att killen känner sig mer utanför och att folk runtomkring ser honom som mer utanför. Skit i dina polare och alla andra idioter på skolan, snacka med honom lite förtroligt och säg bara som det är rätt ut - killen är väl inte dum i huvudet. inget blir bättre av att man velar. Var en god människa

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
863200
March 22, 2005 - 8:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Han kanske har "genant behåring".

skinner
Member
Medlem
863202
March 22, 2005 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Bennos wrote: Är han nyinvandrad eller är han född här?
Jag är själv iranier och känner inte till någon tradition om att man inte duschar efter gympan, dock är jag inte muslim.

Ingen aning men han snackar då ganska bra svenska. Om jag skulle gissa på svenskan så skulle jag väll tro att han var född här.

skinner
Member
Medlem
863205
March 22, 2005 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Fia.B wrote: snacka inte med nån lärare, det gör ju bara att killen känner sig mer utanför och att folk runtomkring ser honom som mer utanför. Skit i dina polare och alla andra idioter på skolan, snacka med honom lite förtroligt och säg bara som det är rätt ut - killen är väl inte dum i huvudet. inget blir bättre av att man velar. Var en god människa

Den aspekten har jag redan räknat med. Jag har snackat med honnom ensam helt seröst. Allså inget "duscha ditt äckel" utan berättade som det var att det är lite otrevligt för andra när han luktar svett jag sade mycket mer men det jag kom ihåg var då detta (jag var fullt seriöst och pratade på ett hövligt sätt). Men det funkade inte. Han sade bara att han inte ville duscha och det har han inte gjort sedan jag snackade med han. Så det gav inget resultat.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
863207
March 22, 2005 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Det bästa är att snacka med lärare, funkar inte det så för dom väl stänga av honom från gympan.

Men som någon innan skrev, blanda in kuratorn, ta även med skolsystern.

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
863208
March 22, 2005 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: [quote=Fia.B]snacka inte med nån lärare, det gör ju bara att killen känner sig mer utanför och att folk runtomkring ser honom som mer utanför. Skit i dina polare och alla andra idioter på skolan, snacka med honom lite förtroligt och säg bara som det är rätt ut - killen är väl inte dum i huvudet. inget blir bättre av att man velar. Var en god människa

Den aspekten har jag redan räknat med. Jag har snackat med honnom ensam helt seröst. Allså inget "duscha ditt äckel" utan berättade som det var att det är lite otrevligt för andra när han luktar svett jag sade mycket mer men det jag kom ihåg var då detta (jag var fult seriöst och pratade på ett hövligt sätt). Men det funkade inte. Han sade bara att han inte ville duscha och det har han inte gjort sedan jag snackade med han. Så det gav inget resultat.

Men då är det väl upp till honom att ändra på sig. nu vet han ju hur du/ni känner. bara att stå ut. Om han själv verkar må dåligt av det så kanske det är dags att diskret tala med någon kurator.

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
863210
March 22, 2005 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Han kanske har pigmentförändringar, det brukar vara vanligt i armveck och runt skrevet. Har en kompis som har det och han var livrädd att duscha med andra i flera år. Till slut (i lumpen) blev han ju illa tvungen och helt plötsligt var alla problem borta, det var ju ingen som sa nått trots att folk såg det.
Det kan vara otroligt svårt att våga göra enkla saker när man inte "är som alla andra"....

Det kan vara ett exempel. Han kan ha någon sjukdom eller liknande, vem vet? Tror lösningen kan vara som folk säger, kurator/sjuksköterska.

Eller så har han vitiligo (dock icke synligt) och gillar (små)pojkar, vanlig kombination nuförtiden. 🙄

skinner
Member
Medlem
863211
March 22, 2005 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Fia.B wrote: [quote=skinner][quote=Fia.B]snacka inte med nån lärare, det gör ju bara att killen känner sig mer utanför och att folk runtomkring ser honom som mer utanför. Skit i dina polare och alla andra idioter på skolan, snacka med honom lite förtroligt och säg bara som det är rätt ut - killen är väl inte dum i huvudet. inget blir bättre av att man velar. Var en god människa

Den aspekten har jag redan räknat med. Jag har snackat med honnom ensam helt seröst. Allså inget "duscha ditt äckel" utan berättade som det var att det är lite otrevligt för andra när han luktar svett jag sade mycket mer men det jag kom ihåg var då detta (jag var fult seriöst och pratade på ett hövligt sätt). Men det funkade inte. Han sade bara att han inte ville duscha och det har han inte gjort sedan jag snackade med han. Så det gav inget resultat.

Men då är det väl upp till honom att ändra på sig. nu vet han ju hur du/ni känner. bara att stå ut. Om han själv verkar må dåligt av det så kanske det är dags att diskret tala med någon kurator.

Att han inte duschar är inte värst. Kameramobilen är värst då han sitter och fotar med den.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 519
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL