Litet problem med en kille, behöver råd!|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Litet problem med en kille, behöver råd!
spidey
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1408
sp_UserOfflineSmall Offline
863212
March 22, 2005 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

kännar man svätt* lukten på flera M avstånd eller ?

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
863213
March 22, 2005 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Spidey wrote: kännar man svätt* lukten på flera M avstånd eller ?

Vissa dagar har man kunnat det. Men inte alltid.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
863216
March 22, 2005 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: Invandrare luktar, trodde alla visste de? 🙄

Det doftar en illaluktande bann nu va? 😛

Jag ------> :gunsfire: Bella----> :hb: 😈 😉

dåren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 306
863217
March 22, 2005 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Duschar man inte efter idrotten så ska man inte ha någon. Då ska man vara avstängd med ett IG i idrott. För det är förjävligt snuskigt.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
863220
March 22, 2005 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

dåren wrote: Duschar man inte efter idrotten så ska man inte ha någon. Då ska man vara avstängd med ett IG i idrott. För det är förjävligt snuskigt.

Och om det finns en bakomliggande orsak till detta?

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
863223
March 22, 2005 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=dåren]Duschar man inte efter idrotten så ska man inte ha någon. Då ska man vara avstängd med ett IG i idrott. För det är förjävligt snuskigt.

Ja men då kan han säga att han har en anledning till att han inte duschar, som det verkar nu så säger han bara att han inte blivit svettig..
Nä har man inga problem så ska man gott duscha annars kan man skit i att gå på gympan.
Har man problem med något, som det inte finns rimlig lösning på, så tycker jag inte heller man ska gå på gympan..

obelix
Member
Medlem
863224
March 22, 2005 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: [quote=obelix][quote=dåren]Duschar man inte efter idrotten så ska man inte ha någon. Då ska man vara avstängd med ett IG i idrott. För det är förjävligt snuskigt.

Ja men då kan han säga att han har en anledning till att han inte duschar, som det verkar nu så säger han bara att han inte blivit svettig..
Nä har man inga problem så ska man gott duscha annars kan man skit i att gå på gympan.
Har man problem med något, som det inte finns rimlig lösning på, så tycker jag inte heller man ska gå på gympan..

Det lär nog finnas både en och annan anledning som man inte skulle säga till vem som helst.

obelix
Member
Medlem
863225
March 22, 2005 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur gammal är killen?

Drinitiev
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 368
863226
March 22, 2005 - 9:30 pm
sp_Permalink sp_Print

91:an, men han går med oss 90:or i åttan... eller ja, jag är ju 89:an men iaf 😉
Han har samma kläder innan/under/efter idrotten... och han sitter kvar tills bland dom sistai omklädningsrummet... och glor... :/

obelix
Member
Medlem
863230
March 22, 2005 - 9:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Drinitiev wrote: 91:an, men han går med oss 90:or i åttan... eller ja, jag är ju 89:an men iaf 😉
Han har samma kläder innan/under/efter idrotten... och han sitter kvar tills bland dom sistai omklädningsrummet... och glor... :/

Låter som ett "jobb" för kuratorn och skolsystern.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
863237
March 22, 2005 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Snorch][quote=obelix][quote=dåren]Duschar man inte efter idrotten så ska man inte ha någon. Då ska man vara avstängd med ett IG i idrott. För det är förjävligt snuskigt.

Det lär nog finnas både en och annan anledning som man inte skulle säga till vem som helst.

Ja att han skulle säga varför det tycker inte jag heller, men han kan säga att utav någon anledning kan/vill jag inte duscha och ni får leva med det..
Men som du sa, snacka med en kurator skulle jag tro vara en bra idé..

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
863258
March 22, 2005 - 10:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Spidey wrote: Finns alltid någon som blir mobbad .. Men väx upp varför ska man äns bry sig om han stinker eller luktar svett. Det är väl hans ensak ?

Gott att komma in i ett klassrum som bara luktar ingrodd svett, eller när man står 10m bort i korridoren och känner doften slå mot en. Och det värsta är, att jag varken skämtar eller överdriver.

Fallet i vår klass är ju helt sanslöst. Jag anser inte att jag skall behöva stå ut med en doft från en annan människa dag ut och dag in, som hade setts som skadlig ur arbetsmiljösynpunkt om det varit något som hade med lokaler/arbetsmiljö att göra. Men det tycker kanske du?

Och ja, jag inser att det antagligen är något allvarligt som ligger bakom det, och jag vill inte att killen skall vara utmobbad pga att ingen vågar göra något konstruktivt, utan bara destruktivt. Det är väl som farbror Barbro skulle sagt: "Barn kan vara elaka".

Om det tas upp, så blir det kanske ändring på hans övriga situation = win-win?

Tovedal
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 282
863302
March 23, 2005 - 5:42 am
sp_Permalink sp_Print

Drinitiev wrote: Hm... det som är ännu värre är att han är den som lämnar omklädningsrummet sist... trots att han inte duschar eller byter om... :/
Sen sitter han ofta och leker med mobilen i omklädningsrummet.... Den har kamera... :/

Känns rätt obekvämnt att han sitter där o glor hela tiden...

Jo det har ju hänt en gång att han började ta bilder :/

Tovedal
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 282
863303
March 23, 2005 - 5:48 am
sp_Permalink sp_Print

okej bara för att klarlägga saker

SKINNER
DRINITIEV och jag går i samma klass, 8:an.

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
863425
March 23, 2005 - 1:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Han kanske helt enkelt är homosexuell, det förklarar ju varför han sitter kvar längst med kameramobilen, sen är han helt enkelt rädd att gå runt med stånd på lillen i duschen och omklädningsrummet, tänk er själva om ni skulle duscha med 15st tjejer.

I rest my case.

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
863444
March 23, 2005 - 2:49 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: [quote=Fia.B][quote=skinner][quote=Fia.B]snacka inte med nån lärare, det gör ju bara att killen känner sig mer utanför och att folk runtomkring ser honom som mer utanför. Skit i dina polare och alla andra idioter på skolan, snacka med honom lite förtroligt och säg bara som det är rätt ut - killen är väl inte dum i huvudet. inget blir bättre av att man velar. Var en god människa

Den aspekten har jag redan räknat med. Jag har snackat med honnom ensam helt seröst. Allså inget "duscha ditt äckel" utan berättade som det var att det är lite otrevligt för andra när han luktar svett jag sade mycket mer men det jag kom ihåg var då detta (jag var fult seriöst och pratade på ett hövligt sätt). Men det funkade inte. Han sade bara att han inte ville duscha och det har han inte gjort sedan jag snackade med han. Så det gav inget resultat.

Men då är det väl upp till honom att ändra på sig. nu vet han ju hur du/ni känner. bara att stå ut. Om han själv verkar må dåligt av det så kanske det är dags att diskret tala med någon kurator.

Att han inte duschar är inte värst. Kameramobilen är värst då han sitter och fotar med den.

Jag tycker att du verkar ha något emot honom, för tråden handlade från början om att han inte duschar o sen gå det över till att han fotar i omklädningsrummet. Bestäm dig.

(Jag har inte läst mer än till sida 2 för den som undrar)

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
863452
March 23, 2005 - 2:58 pm
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote: Han kanske helt enkelt är homosexuell, det förklarar ju varför han sitter kvar längst med kameramobilen, sen är han helt enkelt rädd att gå runt med stånd på lillen i duschen och omklädningsrummet, tänk er själva om ni skulle duscha med 15st tjejer.

I rest my case.

Skulle man duscha med 15 tjejer (snygga då föstås) och inte få stånd skulle man ju undra vad som är fel. Jag är med på att duscha med tjejerna.

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
863454
March 23, 2005 - 3:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: [quote=KorSpo]Han kanske helt enkelt är homosexuell, det förklarar ju varför han sitter kvar längst med kameramobilen, sen är han helt enkelt rädd att gå runt med stånd på lillen i duschen och omklädningsrummet, tänk er själva om ni skulle duscha med 15st tjejer.

I rest my case.

Skulle man duscha med 15 tjejer (snygga då föstås) och inte få stånd skulle man ju undra vad som är fel. Jag är med på att duscha med tjejerna.

Just det jag ville poängtera, äh :bgrin:

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
863456
March 23, 2005 - 3:03 pm
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: [quote=skinner][quote=Fia.B][quote=skinner][quote=Fia.B]snacka inte med nån lärare, det gör ju bara att killen känner sig mer utanför och att folk runtomkring ser honom som mer utanför. Skit i dina polare och alla andra idioter på skolan, snacka med honom lite förtroligt och säg bara som det är rätt ut - killen är väl inte dum i huvudet. inget blir bättre av att man velar. Var en god människa

Den aspekten har jag redan räknat med. Jag har snackat med honnom ensam helt seröst. Allså inget "duscha ditt äckel" utan berättade som det var att det är lite otrevligt för andra när han luktar svett jag sade mycket mer men det jag kom ihåg var då detta (jag var fult seriöst och pratade på ett hövligt sätt). Men det funkade inte. Han sade bara att han inte ville duscha och det har han inte gjort sedan jag snackade med han. Så det gav inget resultat.

Men då är det väl upp till honom att ändra på sig. nu vet han ju hur du/ni känner. bara att stå ut. Om han själv verkar må dåligt av det så kanske det är dags att diskret tala med någon kurator.

Att han inte duschar är inte värst. Kameramobilen är värst då han sitter och fotar med den.

Jag tycker att du verkar ha något emot honom, för tråden handlade från början om att han inte duschar o sen gå det över till att han fotar i omklädningsrummet. Bestäm dig.

Nja jag har lite saker emot killen det har jag. Men jag vill lösa detta på ett snyggt sätt utan att såra killen då det inte är min mening. Sedan att jag inte tycker om honnom är en annan sak men som sakt jag vill inte såra han.

Men skulle du bli glad om någon fottade dig när du duschade?

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
863463
March 23, 2005 - 3:11 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: [quote=azN-][quote=skinner][quote=Fia.B][quote=skinner][quote=Fia.B]snacka inte med nån lärare, det gör ju bara att killen känner sig mer utanför och att folk runtomkring ser honom som mer utanför. Skit i dina polare och alla andra idioter på skolan, snacka med honom lite förtroligt och säg bara som det är rätt ut - killen är väl inte dum i huvudet. inget blir bättre av att man velar. Var en god människa

Nja jag har lite saker emot killen det har jag. Men jag vill lösa detta på ett snyggt sätt utan att såra killen då det inte är min mening. Sedan att jag inte tycker om honnom är en annan sak men som sakt jag vill inte såra han.

Men skulle du bli glad om någon fottade dig när du duschade?

Nej, men det jag menade var att du startade denna tråd med att berätta om det stora problemet att han inte duschar o sen skriver du att det värsta är att han fotar...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 528
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL