November 26, 2002
CoLiC wrote: [quote=FruXo]tråkigt att höra
Var det där allt du kunde åstadkomma? En 18 årig kille dog utan anledning, och du slänger ur dig en så vårdslös kommentar som "Tråkigt att höra"? Skärp dig din känslolösa j*vel...
Snälla du.. det här är ingen tävling om vem som kan vara mest känslosam...
Det handlar mer om att uppmärksamma folk på att livet är kort, och att vad som helst kan hända.
Nu är det inte så att jag är likgiltig inför det här, jag tycker att det är hemskt, liksom er andra.
Men det är bara dumt att komma med sådana kommentarer. Det hjälper ingen.
June 3, 2001
CoLiC wrote: [quote=FruXo]tråkigt att höra
Var det där allt du kunde åstadkomma? En 18 årig kille dog utan anledning, och du slänger ur dig en så vårdslös kommentar som "Tråkigt att höra"? Skärp dig din känslolösa j*vel...
Nu tycker jag att du var en aning hård.. :arg:
[Iceboy]: Tråkigt att din polare inte längre är i livet.
January 17, 2002
Öwall wrote: [quote=CoLiC][quote=FruXo]tråkigt att höra
Det handlar mer om att uppmärksamma folk på att livet är kort, och att vad som helst kan hända.
Nu är det inte så att jag är likgiltig inför det här, jag tycker att det är hemskt, liksom er andra.
Man ska endå visa respekt för den drabbade
November 26, 2002
CoLiC wrote: [quote=Öwall][quote=CoLiC][quote=FruXo]tråkigt att höra
Det gjorde han ju..
September 12, 2001
CoLiC wrote: [quote=Öwall][quote=CoLiC][quote=FruXo]tråkigt att höra
CoLiC: Nu är du väl ändå ute och cyklar här?
Han visade ju trots allt respekt...skäll inte ut folk som kanske inte använder likadana ord som du själv.
January 17, 2002
skiroy wrote: [quote=CoLiC][quote=Öwall][quote=CoLiC][quote=FruXo]tråkigt att höra
CoLiC: Nu är du väl ändå ute och cyklar här?
Han visade ju trots allt respekt...skäll inte ut folk som kanske inte använder likadana ord som du själv.
Bra argument där... Förlåt fruxo, ta nu inte illa upp.
Tycker fortfarande att din sorgeförklaring var lite andefattig, men jag borde kanske inte uttryckt mig så färgstarkt om det.
July 27, 2002
ThaMole wrote: Rest In Peace...
Beklagar sorgen djupt...
En kille i min parallel klass i 8an (jag e 20 nu o har går ut skolan) hängde sig själv för att han blev mobbad... o när han dog så grät hela skolan...
Rest In Peace... Johan... o Marcus (han som jag snacka om nyss)...
Mobbing är ju totalt sanstlöst.
Jag läste i tidningen förut om nån som blev mobbad, specielt av en speciel kille, en dag stack den mobbade en sax genom skallen på den som mobbade. 😕
January 17, 2002
Callister wrote: [quote=ThaMole]Rest In Peace...
Beklagar sorgen djupt...
En kille i min parallel klass i 8an (jag e 20 nu o har går ut skolan) hängde sig själv för att han blev mobbad... o när han dog så grät hela skolan...
Rest In Peace... Johan... o Marcus (han som jag snacka om nyss)...
Mobbing är ju totalt sanstlöst.
Jag läste i tidningen förut om nån som blev mobbad, specielt av en speciel kille, en dag stack den mobbade en sax genom skallen på den som mobbade. 😕
Skulle jag också ha gjort, bara jag hade nått upp till huvet på killen som mobbade mig...
February 21, 2003
Att jag ibland har mage att klaga på min tillvaro ibland asså. Jag sitter här och är bekymrad över att jag behöver sitta och plugga inför tentan imorrn när det är fint väder ute.
Men vad är det när jag tänker efter. Jag har alla mina släktingar och vänner i livet, förutom morfar som gick när jag var 2 år. Men det minns jag ju inget från. Och så mår jag själv fysiskt bra och har inga "riktiga" problem i tillvaron. Livet flyter egentligen på helt utan bekymmer. Det mest hemska jag råkat ut för det senaste är typ att ha missat en buss. Man borde vara mer tacksam för det man har, som imorgon kanske är helt borta.
När man får reda på sån't här så får man sig en riktig tankeställare. Jag vet inte hur jag skulle tackla situationen om telefonen helt plötsligt ringde och morsan sa att min lillebror hade dött, vilket är det värsta som skulle kunna hända mig. Börjar nästa lipa bara jag tänker tanken på att förlora honom.
Jag lider verkligen med er som behövt genomlida förlusten av någon nära, även om jag har svårt att sätta mig in i hur det känns. En av mina kompisar förlorade sin gammelmormor i förrgår, och det var hans födelsedag. Han är helt knäckt. Han har nu förlorat sex av sina släktingar på bara några år.
Hoppas du inte går under ytan nu bara ispojken. Hoppas du klarar dig bra igenom det här. För jag har ju sett på kompisar att det inte är lätt... 🙁
November 26, 2002
Ogrebeast wrote: Att jag ibland har mage att klaga på min tillvaro ibland asså. Jag sitter här och är bekymrad över att jag behöver sitta och plugga inför tentan imorrn när det är fint väder ute.
Men vad är det när jag tänker efter. Jag har alla mina släktingar och vänner i livet, förutom morfar som gick när jag var 2 år. Men det minns jag ju inget från. Och så mår jag själv fysiskt bra och har inga "riktiga" problem i tillvaron. Livet flyter egentligen på helt utan bekymmer. Det mest hemska jag råkat ut för det senaste är typ att ha missat en buss. Man borde vara mer tacksam för det man har, som imorgon kanske är helt borta.
När man får reda på sån't här så får man sig en riktig tankeställare. Jag vet inte hur jag skulle tackla situationen om telefonen helt plötsligt ringde och morsan sa att min lillebror hade dött, vilket är det värsta som skulle kunna hända mig. Börjar nästa lipa bara jag tänker tanken på att förlora honom.
Jag lider verkligen med er som behövt genomlida förlusten av någon nära, även om jag har svårt att sätta mig in i hur det känns. En av mina kompisar förlorade sin gammelmormor i förrgår, och det var hans födelsedag. Han är helt knäckt. Han har nu förlorat sex av sina släktingar på bara några år.
Hoppas du inte går under ytan nu bara ispojken. Hoppas du klarar dig bra igenom det här. För jag har ju sett på kompisar att det inte är lätt... 🙁
VI är helt enkelt bortskämda.. jag vill inte ens tänka på hur det är i många andra länder där sånt här mer eller mindre tillhör vardagen..
Jag har heller aldrig förlorat någon närstående, men det kommer jag göra.. det är bättre att jag överlever mina föräldrar än att de överlever mig...
January 4, 2001
Ja, det är synd att det ska krävas att något sådant hemskt händer innan man inser vad som verkligen är viktigt i livet.
Jag har haft oturen att förlora ganska många. 5 släktingar, varav min tremänning som var 15 år... och sen en nära vän som blev 19.
Ändå är jag inte mera än 18 år... hmm...
Men, nu vet jag verkligen vad som spelar roll och inte i livet.
December 22, 2000
Ogrebeast wrote: Att jag ibland har mage att klaga på min tillvaro ibland asså. Jag sitter här och är bekymrad över att jag behöver sitta och plugga inför tentan imorrn när det är fint väder ute.
Ja precis, de är som Öwall säger, man blir bara mer och mer bortskämd med tiden... Nu på bara någon dag har man ju fått en helt annan syn på livet och att man ska ta vara på livet så länge de varar istället för att gnälla på små saker..
Ja, jag ska nog fixa mig igenom detta.. vi är rätt många i skolan som stöttar varandra och de är ganska skönt faktiskt.
3 Guest(s)