Livet är så j*vla orättvist.|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Livet är så j*vla orättvist.
[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1035
sp_UserOfflineSmall Offline
344597
May 26, 2003 - 1:05 pm
sp_Permalink sp_Print

-Eagl3 wrote: fan va äckligt! han ba dog helt utan anledning? utan alkohol o utan droger? asso jag blir ju skiträdd.. vem som helst kan alltså dö helt utan anledning?? vågar inte göra nånting sitter helt stilla nu

Japp, bara så där.. hemskt 🙁

Fruxo
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 32
344603
May 26, 2003 - 1:11 pm
sp_Permalink sp_Print

tråkigt att höra

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
344609
May 26, 2003 - 1:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Rest In Peace...

Beklagar sorgen djupt...

En kille i min parallel klass i 8an (jag e 20 nu o har går ut skolan) hängde sig själv för att han blev mobbad... o när han dog så grät hela skolan...

Rest In Peace... Johan... o Marcus (han som jag snacka om nyss)...

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
344611
May 26, 2003 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

FruXo wrote: tråkigt att höra

Var det där allt du kunde åstadkomma? En 18 årig kille dog utan anledning, och du slänger ur dig en så vårdslös kommentar som "Tråkigt att höra"? Skärp dig din känslolösa j*vel...

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
344617
May 26, 2003 - 1:31 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=FruXo]tråkigt att höra

Var det där allt du kunde åstadkomma? En 18 årig kille dog utan anledning, och du slänger ur dig en så vårdslös kommentar som "Tråkigt att höra"? Skärp dig din känslolösa j*vel...

Snälla du.. det här är ingen tävling om vem som kan vara mest känslosam...
Det handlar mer om att uppmärksamma folk på att livet är kort, och att vad som helst kan hända.
Nu är det inte så att jag är likgiltig inför det här, jag tycker att det är hemskt, liksom er andra.
Men det är bara dumt att komma med sådana kommentarer. Det hjälper ingen.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
344619
May 26, 2003 - 1:33 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=FruXo]tråkigt att höra

Nu tycker jag att du var en aning hård.. :arg:

[Iceboy]: Tråkigt att din polare inte längre är i livet. cry

CoLiC
Member
Medlem
344620
May 26, 2003 - 1:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=CoLiC][quote=FruXo]tråkigt att höra

Det handlar mer om att uppmärksamma folk på att livet är kort, och att vad som helst kan hända.
Nu är det inte så att jag är likgiltig inför det här, jag tycker att det är hemskt, liksom er andra.

Man ska endå visa respekt för den drabbade

eKn
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 52
344621
May 26, 2003 - 1:37 pm
sp_Permalink sp_Print

R.I.P.... Vet tyvärr hur det känns

Öwall
Member
Medlem
344622
May 26, 2003 - 1:38 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=Öwall][quote=CoLiC][quote=FruXo]tråkigt att höra

Det gjorde han ju..

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
344628
May 26, 2003 - 1:43 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=Öwall][quote=CoLiC][quote=FruXo]tråkigt att höra

CoLiC: Nu är du väl ändå ute och cyklar här?
Han visade ju trots allt respekt...skäll inte ut folk som kanske inte använder likadana ord som du själv.

CoLiC
Member
Medlem
344635
May 26, 2003 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=CoLiC][quote=Öwall][quote=CoLiC][quote=FruXo]tråkigt att höra

CoLiC: Nu är du väl ändå ute och cyklar här?
Han visade ju trots allt respekt...skäll inte ut folk som kanske inte använder likadana ord som du själv.

Bra argument där... Förlåt fruxo, ta nu inte illa upp.
Tycker fortfarande att din sorgeförklaring var lite andefattig, men jag borde kanske inte uttryckt mig så färgstarkt om det.

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
344648
May 26, 2003 - 2:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vet oxå hur det känns ispojken 🙁 beklagar sorgen cry cry

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
344649
May 26, 2003 - 2:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Fyfan säger jag bara
😡 Om nån av mina polare eller familj dör vettefan vad jag gör 🙁

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
344651
May 26, 2003 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Fyfan säger jag bara
😡 Om nån av mina polare eller familj dör vettefan vad jag gör 🙁

Nej de är inte lätt att handskas med vill jag lova.. 🙁

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
344654
May 26, 2003 - 2:21 pm
sp_Permalink sp_Print

ThaMole wrote: Rest In Peace...

Beklagar sorgen djupt...

En kille i min parallel klass i 8an (jag e 20 nu o har går ut skolan) hängde sig själv för att han blev mobbad... o när han dog så grät hela skolan...

Mobbing är ju totalt sanstlöst.
Jag läste i tidningen förut om nån som blev mobbad, specielt av en speciel kille, en dag stack den mobbade en sax genom skallen på den som mobbade. 😕

CoLiC
Member
Medlem
344660
May 26, 2003 - 2:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=ThaMole]Rest In Peace...

Beklagar sorgen djupt...

Mobbing är ju totalt sanstlöst.
Jag läste i tidningen förut om nån som blev mobbad, specielt av en speciel kille, en dag stack den mobbade en sax genom skallen på den som mobbade. 😕

Skulle jag också ha gjort, bara jag hade nått upp till huvet på killen som mobbade mig...

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
344681
May 26, 2003 - 2:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Att jag ibland har mage att klaga på min tillvaro ibland asså. Jag sitter här och är bekymrad över att jag behöver sitta och plugga inför tentan imorrn när det är fint väder ute.

Men vad är det när jag tänker efter. Jag har alla mina släktingar och vänner i livet, förutom morfar som gick när jag var 2 år. Men det minns jag ju inget från. Och så mår jag själv fysiskt bra och har inga "riktiga" problem i tillvaron. Livet flyter egentligen på helt utan bekymmer. Det mest hemska jag råkat ut för det senaste är typ att ha missat en buss. Man borde vara mer tacksam för det man har, som imorgon kanske är helt borta.

När man får reda på sån't här så får man sig en riktig tankeställare. Jag vet inte hur jag skulle tackla situationen om telefonen helt plötsligt ringde och morsan sa att min lillebror hade dött, vilket är det värsta som skulle kunna hända mig. Börjar nästa lipa bara jag tänker tanken på att förlora honom.

Jag lider verkligen med er som behövt genomlida förlusten av någon nära, även om jag har svårt att sätta mig in i hur det känns. En av mina kompisar förlorade sin gammelmormor i förrgår, och det var hans födelsedag. Han är helt knäckt. Han har nu förlorat sex av sina släktingar på bara några år.

Hoppas du inte går under ytan nu bara ispojken. Hoppas du klarar dig bra igenom det här. För jag har ju sett på kompisar att det inte är lätt... 🙁

Öwall
Member
Medlem
344686
May 26, 2003 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: Att jag ibland har mage att klaga på min tillvaro ibland asså. Jag sitter här och är bekymrad över att jag behöver sitta och plugga inför tentan imorrn när det är fint väder ute.

Men vad är det när jag tänker efter. Jag har alla mina släktingar och vänner i livet, förutom morfar som gick när jag var 2 år. Men det minns jag ju inget från. Och så mår jag själv fysiskt bra och har inga "riktiga" problem i tillvaron. Livet flyter egentligen på helt utan bekymmer. Det mest hemska jag råkat ut för det senaste är typ att ha missat en buss. Man borde vara mer tacksam för det man har, som imorgon kanske är helt borta.

När man får reda på sån't här så får man sig en riktig tankeställare. Jag vet inte hur jag skulle tackla situationen om telefonen helt plötsligt ringde och morsan sa att min lillebror hade dött, vilket är det värsta som skulle kunna hända mig. Börjar nästa lipa bara jag tänker tanken på att förlora honom.

Jag lider verkligen med er som behövt genomlida förlusten av någon nära, även om jag har svårt att sätta mig in i hur det känns. En av mina kompisar förlorade sin gammelmormor i förrgår, och det var hans födelsedag. Han är helt knäckt. Han har nu förlorat sex av sina släktingar på bara några år.

Hoppas du inte går under ytan nu bara ispojken. Hoppas du klarar dig bra igenom det här. För jag har ju sett på kompisar att det inte är lätt... 🙁

VI är helt enkelt bortskämda.. jag vill inte ens tänka på hur det är i många andra länder där sånt här mer eller mindre tillhör vardagen..
Jag har heller aldrig förlorat någon närstående, men det kommer jag göra.. det är bättre att jag överlever mina föräldrar än att de överlever mig...

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
344689
May 26, 2003 - 2:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, det är synd att det ska krävas att något sådant hemskt händer innan man inser vad som verkligen är viktigt i livet.
Jag har haft oturen att förlora ganska många. 5 släktingar, varav min tremänning som var 15 år... och sen en nära vän som blev 19.
Ändå är jag inte mera än 18 år... hmm...
Men, nu vet jag verkligen vad som spelar roll och inte i livet.

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
344694
May 26, 2003 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: Att jag ibland har mage att klaga på min tillvaro ibland asså. Jag sitter här och är bekymrad över att jag behöver sitta och plugga inför tentan imorrn när det är fint väder ute.

Ja precis, de är som Öwall säger, man blir bara mer och mer bortskämd med tiden... Nu på bara någon dag har man ju fått en helt annan syn på livet och att man ska ta vara på livet så länge de varar istället för att gnälla på små saker..

Ja, jag ska nog fixa mig igenom detta.. vi är rätt många i skolan som stöttar varandra och de är ganska skönt faktiskt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 233
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL