Livet är så j*vla orättvist.|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Livet är så j*vla orättvist.
The Dragon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 938
sp_UserOfflineSmall Offline
344846
May 26, 2003 - 4:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Det där med mobbing är skit tråkigt jag vet för jag har varit mobbad från 1:an till 8:an var på god väg att hänga mig själv hade t.o.m. hängt upp en snara i taket och var påväg att skriva ett avskedsbrev till mina få vänner och familjen. Men så ringde morsan och vi pratade ut så gick jag på terapi och nu mår jag mycket bättre och det är ingen som mobbar mig längre utan det som sker är att jag bara ignorerar dem så efter ett tag så slutar dom.

Har inte haft nån nära vän som dött om man inte räknar mina mor- och farfar som dött av ålderdom (cancer) Men jag förstår hur detr känns jag var väldigt deprimerad i ett år efter att min farfar dog och pratade knappt med nån under nån månad.
Det är hemskt att nån dör och så ser man på TV att massor dör i kriget och vi bara sitter hör och gör ingenting utan tycker det inte angår oss men när det gäller en närstående då ska vi bry oss. Det tycker jag är botten som om folk i andra länders liv inte är lika mycket värt. :arg:

R.I.P to all that's no longer with us

Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
344892
May 26, 2003 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

The Dragon - du säger vad jag tänker.

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1035
344936
May 26, 2003 - 6:06 pm
sp_Permalink sp_Print

The Dragon wrote: Det där med mobbing är skit tråkigt jag vet för jag har varit mobbad från 1:an till 8:an var på god väg att hänga mig själv hade t.o.m. hängt upp en snara i taket och var påväg att skriva ett avskedsbrev till mina få vänner och familjen. Men så ringde morsan och vi pratade ut så gick jag på terapi och nu mår jag mycket bättre och det är ingen som mobbar mig längre utan det som sker är att jag bara ignorerar dem så efter ett tag så slutar dom.

R.I.P to all that's no longer with us

Usch fy fasen va hemskt! 🙁

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
344951
May 26, 2003 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

The Dragon wrote: Det där med mobbing är skit tråkigt jag vet för jag har varit mobbad från 1:an till 8:an var på god väg att hänga mig själv hade t.o.m. hängt upp en snara i taket och var påväg att skriva ett avskedsbrev till mina få vänner och familjen. Men så ringde morsan och vi pratade ut så gick jag på terapi och nu mår jag mycket bättre och det är ingen som mobbar mig längre utan det som sker är att jag bara ignorerar dem så efter ett tag så slutar dom.[/size][/b]

Det var så min kompis avslutade sitt här och av samma anledning, är så förbannad på dem som mobbade han fortfarade att det finns inte :burn:

Det blev så att han skolkade istället för att gå till skolan och rektor/lärare gjorde inget åt saken heller, tillslut orkade han inte mer.. 🙁

Stog på första sidan i Expressen..

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
344969
May 26, 2003 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=ThaMole]Rest In Peace...

Beklagar sorgen djupt...

En kille i min parallel klass i 8an (jag e 20 nu o har går ut skolan) hängde sig själv för att han blev mobbad... o när han dog så grät hela skolan...

Rest In Peace... Johan... o Marcus (han som jag snacka om nyss)...

Mobbing är ju totalt sanstlöst.
Jag läste i tidningen förut om nån som blev mobbad, specielt av en speciel kille, en dag stack den mobbade en sax genom skallen på den som mobbade. 😕

Jag vart mobbad av en snubbe i högstadiet... började i 7an... i 9an fick jag nog och slog jag ner honom.. sen dess har han inte sagt ett ord till mig.. tror han fick lite "respekt" för mig... vet inte hur man ska uttrycka det bättre.. för Respekt e det ju igentligen inte när man e rädd för nån...

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
344997
May 26, 2003 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

ThaMole wrote: Jag vart mobbad av en snubbe i högstadiet... började i 7an... i 9an fick jag nog och slog jag ner honom.. sen dess har han inte sagt ett ord till mig.. tror han fick lite "respekt" för mig... vet inte hur man ska uttrycka det bättre.. för Respekt e det ju igentligen inte när man e rädd för nån...

Exakt samma för mig..
Men den fan fortsatte så jag fick helt enkelt ge honom ett kok stryk till.
Sen sluta han.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
345011
May 26, 2003 - 6:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: [quote=ThaMole]Jag vart mobbad av en snubbe i högstadiet... började i 7an... i 9an fick jag nog och slog jag ner honom.. sen dess har han inte sagt ett ord till mig.. tror han fick lite "respekt" för mig... vet inte hur man ska uttrycka det bättre.. för Respekt e det ju igentligen inte när man e rädd för nån...

Exakt samma för mig..
Men den fan fortsatte så jag fick helt enkelt ge honom ett kok stryk till.
Sen sluta han.

Hmm.. asså.. jag e inte rasse eller så... så att ingen tror det.. vill inte väcka anstöt...

Men måste fråga.. var han som du vart mobbad av utlänning??

För han som mobba mig var det.. kom från syrien.. o på dom araberna så e det enda som hjälper att slå ner dom... så dom tiger... Det e deras respekt...

phroze_project
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 525
345037
May 26, 2003 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

[Iceboy wrote: ]Natten mellan Fredag och Lördag gick en av mina kompisar bort. Han var på en konsert en bit utanför Halmstad och tittade på när Big Brother deltagarna va där. Och plötsligt, mitt under dansen, omfamnar han en av tjejerna han är där med och trillar sen ihop cry
Ett av hans kärl hade gott sönder i honom och hjärtat hade slutat slå. Han hade inte en droppe alkohol och absolut inte någon drog i sig.
"Livet är ett lån, de är bara en tidsfråga när man ska lämna tillbaka de"
Så j**la hemskt... cry

Läs om de på aftonbladet och i hallandsposten. http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,311221,00.html, http://www.hallandsposten.se/arkiv/artikel.asp?a=111975&pp=&op=&k=by%E5s&c=*&so=0 cry

R.I.P Johan cry

Bor inte långt ifrån det stället där det hände,, hade flera kompsiar som såg allt,,, det är hemskt att det händer en så ung kille.

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
345041
May 26, 2003 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

phroze_project wrote: [quote=[Iceboy]]Natten mellan Fredag och Lördag gick en av mina kompisar bort. Han var på en konsert en bit utanför Halmstad och tittade på när Big Brother deltagarna va där. Och plötsligt, mitt under dansen, omfamnar han en av tjejerna han är där med och trillar sen ihop cry
Ett av hans kärl hade gott sönder i honom och hjärtat hade slutat slå. Han hade inte en droppe alkohol och absolut inte någon drog i sig.
Så j**la hemskt... cry

Läs om de på aftonbladet och i hallandsposten. http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,311221,00.html, http://www.hallandsposten.se/arkiv/artikel.asp?a=111975&pp=&op=&k=by%E5s&c=*&so=0 cry

R.I.P Johan cry

Bor inte långt ifrån det stället där det hände,, hade flera kompsiar som såg allt,,, det är hemskt att det händer en så ung kille.

Ja fy fasen 🙁 Bor du i Hylte eller? Unnaryd?

phroze_project
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 525
345048
May 26, 2003 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

[Iceboy wrote: ][quote=phroze_project][quote=[Iceboy]]Natten mellan Fredag och Lördag gick en av mina kompisar bort. Han var på en konsert en bit utanför Halmstad och tittade på när Big Brother deltagarna va där. Och plötsligt, mitt under dansen, omfamnar han en av tjejerna han är där med och trillar sen ihop cry
Så j**la hemskt... cry

R.I.P Johan cry

Jag bor nästan precis på hallandsgränsen,, Broaryd kallas det...

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
345051
May 26, 2003 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

phroze_project wrote: [quote=[Iceboy]][quote=phroze_project][quote=[Iceboy]]Natten mellan Fredag och Lördag gick en av mina kompisar bort. Han var på en konsert en bit utanför Halmstad och tittade på när Big Brother deltagarna va där. Och plötsligt, mitt under dansen, omfamnar han en av tjejerna han är där med och trillar sen ihop cry
Så j**la hemskt... cry

R.I.P Johan cry

Jag bor nästan precis på hallandsgränsen,, Broaryd kallas det...

Ah okey..

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
345124
May 26, 2003 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag beklagar det inträffade.

Iceboy: Tänd ett ljus på kvällen för din kompis eller spela hans favoritlåt varje kväll, gör detta varje kväll under en månad så får du det att kännas bättre och att du bryr dig om någon.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
345133
May 26, 2003 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

ThaMole wrote: Hmm.. asså.. jag e inte rasse eller så... så att ingen tror det.. vill inte väcka anstöt...

Men måste fråga.. var han som du vart mobbad av utlänning??

Nej.. han var nått lolbarn som hade fårr flytta upp en årskurs.
Dum i hela huvet. [Image Can Not Be Found]

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
345158
May 26, 2003 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Sebbe wrote: Jag beklagar det inträffade.

Iceboy: Tänd ett ljus på kvällen för din kompis eller spela hans favoritlåt varje kväll, gör detta varje kväll under en månad så får du det att kännas bättre och att du bryr dig om någon.

Fin tanke du har men jag skulle aldrig klara av de, skulle bryta ihop helt. Han hade ett eget band som han spelade varje dag med, så han hade egen musik och sånt..

Ska göra en "Till minne av Johan" hemsida.. kommer upp ganska snart..

Henrik Berntsson
Admin
Forum Posts: 1817
345292
May 27, 2003 - 3:01 am
sp_Permalink sp_Print

Jag beklagar verkligens sorgen =(
Det var skönt att höra att ni stöttar varandra. Det är skönt att tala ut om det, då är det lättare att lägga det bakom sig.
Hoppas att det inte tar på dig för hårt.

R.I.P. Johan

erick
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 129
345303
May 27, 2003 - 4:28 am
sp_Permalink sp_Print

John_lz wrote: Jag skäms när jag tänker på vad jag själv sitter och gnäller på emellanåt. Man klagar på löner, det är fel med bilen eller datorn, man blir skitsur över att det regnar en ledig dag. Man höjer rösten till ngn eller kastar ur sig ett sur kommentar över en bagatell. Allt detta istället för se och njuta av de positiva sidorna i tillvaron, och inte bara ta dem förgivet.

Jag beklagar sorgen innerligt...

R.I.P

Håller med dej till 200%. Det är när man läser sånt här som plötsligt ens egna liv får lite extra mening... Även om man kanske har det tråkigt eller nåt..

RIP!!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 383
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL